  • 1. Data: 2002-05-09 14:39:46
    Temat: wypowiedzenie umowy a urlop
    Od: "tomek..." <a...@p...onet.pl>

    witam

    mam pytanie: czy w okresie wypowiedzenia (1mies) mozna pracownikowi nakazać
    wykorzystanie zaległego urlopu? (czy mógłbym tez prosić tez o podstawę
    prawna)

    z góry dziękuję za odpowiedź

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-05-09 15:50:56
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy a urlop
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 9 May 2002, tomek... wrote:

    > mam pytanie: czy w okresie wypowiedzenia (1mies) mozna pracownikowi nakazać
    > wykorzystanie zaległego urlopu? (czy mógłbym tez prosić tez o podstawę
    > prawna)

    Nie jest to zabronione, a pracodawcy wygodniej jest urlopować pracownika
    niż płacić mu potem ekwiwalent. Ustawowo należą się 2 dni wolne na
    poszukiwanie pracy, nie wliczane do wymiaru urlopu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-05-10 08:51:18
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-05-10 08:57:17
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > mam pytanie: czy w okresie wypowiedzenia (1mies) mozna pracownikowi
    nakazać
    > wykorzystanie zaległego urlopu? (czy mógłbym tez prosić tez o podstawę
    > prawna)

    Art. 163. Par. 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów.
    Plan urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakładow? organizacj?
    zwi?zkow?, bior?c pod uwagę wnioski pracowników i konieczno?ć zapewnienia
    normalnego toku pracy.

    Czyli zgodnie z planem urlopów może Cię zmusić, niezgodnie z planem nie
    bardzo. Jak nie ma planu urlopów, to pracodawca powinien siedziec cicho, bo
    nie dopełnił swego obowiązku.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-10 09:28:59
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    > Czyli zgodnie z planem urlopów może Cię zmusić, niezgodnie z planem nie
    > bardzo. Jak nie ma planu urlopów, to pracodawca powinien siedziec cicho,
    bo
    > nie dopełnił swego obowiązku.

    prawie tak jest ale w przypadku urlopów zaległych i okresu wypowiedzenia
    mozna pominac plan urlopow i skierowac pracownika na urlop, zwlaszcza ze
    marzec sie juz skonczyl...

    pozdr. Rafal

  • 6. Data: 2002-05-10 09:38:52
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "mites3" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > prawie tak jest ale w przypadku urlopów zaległych i okresu wypowiedzenia
    > mozna pominac plan urlopow i skierowac pracownika na urlop, zwlaszcza ze
    > marzec sie juz skonczyl...

    Zwłaszcza jeżeli chodzi o urlop zaległy pracodawca musi być miły - miał
    obowiązek udzielić go do końca marca, więc złamał prawo.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-05-10 11:00:51
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    miał
    > obowiązek udzielić go do końca marca, więc złamał prawo.

    W marcu to koty...

    A tak naprawdę Pracodawca:
    1. nie może zmusić Pracownika do wzięcia urlopu w okresie
    wypowiedzenia (o ile nie był przewidziany w planie urlopów) - musi
    wtedy wypłacić ekwiwalent (proporcjonalnie do okresu zatrudnienia za
    dany rok, 100 % za zaległy);
    2. nie dać 2 (3) dni na szukanie pracy - niezależnie od sposobu
    rozwiązania umowy.
    3. może się zgodzić na udzielenie urlopu ale na wniosek Pracownika.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 8. Data: 2002-05-10 11:51:41
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stanisław Pikul" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzenia (o ile nie był przewidziany w planie urlopów) - musi
    > wtedy wypłacić ekwiwalent (proporcjonalnie do okresu zatrudnienia za

    a tak naprawdę dotyczy to tylko urlopu biezacego, bo na zalegly mozna bez
    zadnych problemow, bez wzgledu na plan urlopow...

    pozdr. Rafal

  • 9. Data: 2002-05-10 18:47:39
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "tomek..." <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    nakazać
    > wykorzystanie zaległego urlopu? (czy mógłbym tez prosić tez o podstawę

    Pracodawca nie moze tego pracownikowi nakazac. Byl na ten temat wyrok Sadu
    Najwyzszego. SN uznal, ze sytuacja wypowiedzenia wiaze sie dla pracownika z
    tak duzym stresem, ze nie moze byc tu mowy o wypoczynku, dlatego jezeli
    pracownik sam nie wystapi o urlop w tym okresie, to nie mozna go do tego
    zmusic.

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 10. Data: 2002-05-11 07:49:11
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 10 May 2002, Marta Wieszczycka wrote:

> [...]
    > tak duzym stresem, ze nie moze byc tu mowy o wypoczynku, dlatego jezeli
    > pracownik sam nie wystapi o urlop w tym okresie, to nie mozna go do tego

    A jeśli to pracownik wypowiada umowę o pracę, albo rozwiązuje się ją za
    porozumieniem? Czy wtedy stres jest aż tak duży?

    Zresztą - mówienie że pracodawca nie może zmusić to mydlenie oczu, jest
    dużo rzeczy które przyslugują pracownikowi, ale o które musi specjalnie
    zabiegać i ma szczęście jeśli trafi na pracodawcę który je uwzględni.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)