  • 1. Data: 2002-05-09 13:33:41
    Temat: piractwo i prawo
    Od: "robert" <s...@i...pl>

    witam!

    jestem oskarzony o czyny z art. 278§2 kk w zb. z art. 117 ust. 2 w zb. z
    art. 116 ust. 3 z dnia 04.02.1994 roku o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych w zw. z art. 11§2 kk w zw. z art. 12 kk, z art. 117 ust. 2 w zb.
    z art. 116 ust. 3 ustawy z dnia 04.02.1994 roku o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych w zw. z art. 11§2 kk w zw. z art. 12 k.k.

    zabezpieczone dowody rzeczowe: plyty cd-r (~160 szt), sprzet komputerowy
    (stary Pentium 166)

    przyznalem sie do winy. nigdy nie bylem karany. jestem bezrobotny.
    "interesem" bawilem sie 3-4 miesiace, czyli mowiac wprost - nie zdazylem
    uzbierac nawet na obronce (jak mowi przyslowie: "jak krasc, to tak zeby dla
    sedziego starczylo" ;)

    prosze osoby kompetentne o napisanie mi czego sie moge spodziewac (w akcie
    oskarzenia brak info). rozumiem, ze wszystko i tak zalezy od koncowej
    instancji, jednak zastanawiam sie czy czekac do tego dnia wlasciwego.

    zdrowie
    Robert

  • 2. Data: 2002-05-09 20:10:06
    Temat: Re: piractwo i prawo
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 9 May 2002, robert wrote:

    > prosze osoby kompetentne o napisanie mi czego sie moge spodziewac (w akcie

    Masz w przepisach ustawy które zacytowałeś.

    > oskarzenia brak info). rozumiem, ze wszystko i tak zalezy od koncowej
    > instancji, jednak zastanawiam sie czy czekac do tego dnia wlasciwego.

    Możesz wystąpić o dobrowolne poddanie się karze - szczegóły w KPK.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-05-10 13:05:08
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Licze na odzew innych, ktorzy moze slyszeli o zasadzonych karach. Tez jestem
    oskarzony tylko ze z art 278§2 i art.291 Nie posiadam komputera,u mego brata
    stoja czesci bez dysku,CD-romu czy nagrywarki. Znaleziono trzy programy na
    plytach CD. Bylem przekonany ze sa to wersje trial jak je sciagalem a jedna
    pozyczylem. Nie moglem zweryfikowac tego gdyz nie mam komputera, a na stronach
    bylo napisane ze wszystko za free. Nigdy nie sprzedawalem czy kupowalem
    programy. Przyszli z donosu kochajacego blizniego :(Wartosc prgramow to
    odpowiednio 159 zl, 95 zl i trzeci to Office za 3490 zl. Prokratura uznala to
    wszystko za przestepstwo (wykroczenie do 250 zl wartosci) i sad w trybie
    uprozsczonym ukaral mnie grzywna 2000 zl. Takie drobne sprawy jak mnie
    policjanci zapewniali sa umarzane ale coz...
    Wiem ze ludzie z po 600 plyt i nagrywarki w domu maja po 8000 zl kary, a jdni
    co mieli strone www w necie i mnostwo programow dostali 16000 zl kary.
    Wiekszosc spraw ciagnie sie ponad rok. Dlatego licze na odzew innych, ktorzy
    powiedza o wysokosci kar.

    Zdruzgotany sprawiedliwym wyrokiem Piotr

    > Możesz wystąpić o dobrowolne poddanie się karze - szczegóły w KPK.

    Bardzo dobre j.w. rozwiazanie w tej sytuacji.

  • 4. Data: 2002-05-12 12:58:57
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    jak nie byles jeszcze karany to idac na sprawe mozesz podac wniosek do
    sedziego o umorzenie sprawy ale pod warunkiem ze nie byles nigdy karany
    sadownie , wowczas sedzia pewnie sie do tego przychyli ze wzgledu na mala
    szkodliwosc spoleczna i stosunkowo niewielkie szkody pieniezne
    ale taka mozliwosc istnieje tylko raz
    zycze powodzenia