  • 1. Data: 2002-06-24 22:20:46
    Temat: wypowiedzenie pracy przez pracownika - treść oraz inne zobowiązania
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Czy mogę prosić kogoś o podpowiedź, lub podanie skrótu do treści wypowiedzenia
    ( umowa na czas nieokreślony, miesięczny okres wypowiedzenia ) .
    Co tracę jeżeli zamiast porozumienia stron, będzie wypowiedzenie ?
    Czy istnieje jakiś sposób na obejście cyrografu zwrotu kosztów szkoleń które
    zasponsorował mi obecny pracodawca prawie 3 lata temu ( szkolenia były
    niezbędne do pracy i bardzo specyficzne - tylko dla tego zakładu ). Dokument
    ten był podpisany na 3 lata i traci ważność około 30 sierpnia .

    pozdrawiam i dziękuję.
    J.

  • 2. Data: 2002-06-25 08:02:30
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Czy mogę prosić kogoś o podpowiedź, lub podanie skrótu do treści
    wypowiedzenia
    > ( umowa na czas nieokreślony, miesięczny okres wypowiedzenia ) .

    Wypowiadam z zachowaniem okresu wypowiedzenia umowę o pracę zawartą (data)
    pomiędzy x y. Stosunek pracy wygasa z dniem (data)

    Na swoim egzemplarzu koniecznie "wpłynęło dnia" i podpis.

    > Co tracę jeżeli zamiast porozumienia stron, będzie wypowiedzenie ?

    Zyskujesz 2 dni zwolnienia na poszukiwane pracy. IMHO gorsze świadectwo
    pracy (ale to ocena subiektywna - IMO lepiej wygląda porozumienie stron).

> [...]
    Dokument
    > ten był podpisany na 3 lata i traci ważność około 30 sierpnia .

    1. Poczekać
    2. Porozumienie stron (jeżeli w cyrografie zobowiązujesz się do nie
    wypowiedzenia umowy).
    3. Iść w zaparte - AFAIK taka umowa jest nie do wyegzekwowania.

    Tak czy inaczej, mogliby dochodzić co najwyżej 1/6 wartości szkolenia (AFAIR
    zobowiązanie takie "amortyzuje się odpisami półrocznymi")

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775