  • 1. Data: 2002-06-24 20:54:35
    Temat: Zmiana nazwiska-prosze pomozcie...
    Od: "Viwian" <v...@i...pl>

    Bardzo prosze Was o pomoc we wlasciwiym zinterpretowaniu przepisu.

    Rok temu uzyskalam rozwod,a dwa lata temu wrocilam do nazwiska panienskiego
    na podstawie decyzji administracyjnej Urzedu Miejskiego. Niestety w momencie
    ukonczenia studiow nosilam nazwisko Eksia. Chcialabym zmienic nazwisko w
    dyplomie i w pismie do Uczelni powolalam sie na przepis ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 września 2000 r.w sprawie dokumentacji
    przebiegu studiów (Dz. U. Nr 81, poz. 907),ktory brzmi:
    § 11. 1. Po ukończeniu studiów nie dokonuje się zmiany imienia lub nazwiska
    absolwenta w jego dyplomie i dokumentach, o których mowa w § 5 ust. 1, chyba
    że
    zmiana imienia i nazwiska nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej
    lub orzeczenia sądu wydanego w postępowaniu w sprawie zmiany płci. W tym
    przypadku
    wydaje się dyplom na nowe imię lub nazwisko, a jeżeli ich wydanie nie jest
    możliwe - duplikat dyplomu, po przedstawieniu orzeczenia sądu i za zwrotem
    dyplomu
    wydanego na poprzednie imię lub nazwisko.
    Na co oni odpisali, iz przepis dotyczy tylko osob dokonujacych zmiany plci.

    Moje pytanie:
    Jak nalezy rozumiec to "lub", bo ja je rozumiem inaczej i wydaje mi sie ze
    zmiany nazwiska w przypadku zmiany plci nie mozna dokonac na podstawie
    decyzji adm. a tylko na podst. orzeczenia sadu, i ze decyzja adm. nie
    dotyczy zmiany plci a pozostalych przypadkow.

    To dla mnie bardzo wazne, prosze pomozcie...

    Pozdrawiam wszystkich grupowiczow :)))

  • 2. Data: 2002-06-24 21:13:09
    Temat: Re: Zmiana nazwiska-prosze pomozcie...
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Viwian" <v...@i...pl> wrote in message
    > Moje pytanie:
    > Jak nalezy rozumiec to "lub", bo ja je rozumiem inaczej
    "Lub" zgodnie z tym, czego ucza juz na pierwszym roku prawa oznacza, ze moze
    byc jedno "i" drugie, a może być też jedno "albo" drugie. Inaczej mowiac
    wystarczy, ze jest spelniona tylko jedna z wymienionych przy "lub"
    przeslanek. Czyli ze oni nie mieli racji.
    Pozdrawiam,
    MArta