  • 1. Data: 2009-07-30 17:35:29
    Temat: wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie, i urlop
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Za jakiś czas nabędę prawo do emerytury górniczej po przepracowaniu 25 lat w
    górnictwie. Żeby ją uzyskać, muszę złożyć wypowiedzenie w pracy.
    Wypowiedzenie w takim przypadku trwa 90 dni. I tu pytanko - Czy jeśli w
    czasie trwania tego wypowiedzenia będę miał zwolnienie lekarskie, to czy
    okres wypowiedzenia będzie o to zwolnienie przedłużony?
    I drugie pytanie. Załóżmy, że prawo do emerytury nabędę we wrześniu. W takim
    przypadku - gdybym oid razu od września na tą emeryturę przeszedł, mam prawo
    do 3/4 rocznego urlopu. Ale jak dodam ten okres wypowiedzenia, to już będzie
    cały rok, więc powinien mi przysługiwać cały urlop. Jak to z tym jest?

    Pozdrawiam.
    Ajgor.
    Acha. Na razie pytam tylko teoeretycznie. Prawo nabywam za rok :)

  • 2. Data: 2009-07-30 18:11:53
    Temat: Re: wypowiedzenie a zwolnienie lekarskie, i urlop
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4slkv$bvc$1@news.dialog.net.pl Ajgor <n...@...pl>
    pisze:

    > Za jakiś czas nabędę prawo do emerytury górniczej po przepracowaniu 25
    > lat w górnictwie. Żeby ją uzyskać, muszę złożyć wypowiedzenie w pracy.
    Czy jesteś pewien, że aby zacząć pobierać emeryturę trzeba rozwiązać
    stosunek pracy?
    Jaka jest podstawa prawna?

    > Wypowiedzenie w takim przypadku trwa 90 dni. I tu pytanko - Czy jeśli w
    > czasie trwania tego wypowiedzenia będę miał zwolnienie lekarskie, to czy
    > okres wypowiedzenia będzie o to zwolnienie przedłużony?
    Nie.
    Chyba, że zajdziesz w ciążę.

> [...]
    > przeszedł, mam prawo do 3/4 rocznego urlopu. Ale jak dodam ten okres
    > wypowiedzenia, to już będzie cały rok, więc powinien mi przysługiwać
    W trakcie okresu wypowiedzenia jesteś normalnie zatrudnionym pracownikiem i
    nabywasz prawa urlopowe.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-07-31 13:24:26
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości

    > Czy jesteś pewien, że aby zacząć pobierać emeryturę trzeba rozwiązać
    > stosunek pracy?
    > Jaka jest podstawa prawna?

    Prawdę mówiąc nigdy się nie zastanawiałem nad tym :) Wiem, że w górnictwie
    nie dostaniesz emerytury,
    jak nie przyniesiesz do ZUS-u świadectwa pracy z kopalni.
    Zresztą nie jest to dla mnie ważne. Ja i tak chcę złożyć. Ani jednego dnia
    dłużej, niż muszę.

    > Nie.
    > Chyba, że zajdziesz w ciążę.

    Hmm. Nie planuję zachodzić w ciążę ;)

    > W trakcie okresu wypowiedzenia jesteś normalnie zatrudnionym pracownikiem
    > i nabywasz prawa urlopowe.

    Dziękuję za odpowiedzi.