  • 1. Data: 2003-09-11 09:52:45
    Temat: wypłaty środków
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    Witam,
    Pracuję w Fundacji na rzecz niepelnosprawnych dzieci.
    Wielu rodziców poprzez nasze konto pozyskuje srodki finansowe na leczenie
    swoich dzieci (glownie operacje).
    Wyplacamy środki na zagraniczne zabiegi i pobyt w obcym kraju, sprzet do
    reh, ćwiczenia reh ale takze na zakup znaczkow pocztowych celem wysylania
    apeli, na zakup benzyny celem dojazdu do osrodka rehabilitacyjnego i
    praktycznie na wszystko co ma zwiazek z leczeniem chorego dziecka ( takze
    zakup komputera - zaswiadczenie lekarskie). Czy to jest zgodne z prawem?
    Czasami rodzicom pozostanie na koncie niewielka ilość środków, których
    glownym przeznaczeniem byla operacja i wtedy prosza o wyplate na inne cele .
    Ja uwazam, że operacja to nie wszystko to tylko czesc leczenia i dlatego nie
    mam nic przeciwko lecz niektorzy z Fundacji uwazaja ze ludzie sie dorabiaja
    kiedy zwraca sie im poniesiony koszt za benzynę na rehabilitacje. Przeciez
    kazdy z nas woli miec zdrowe dziecko niz korzystac z dotacji Panstwa lub
    organizacji pozarzadowych. Czy mam rację?
    Zalezy mi na waszej opinii.
    pozdrawiam,
    Brenda

  • 2. Data: 2003-09-11 11:19:02
    Temat: Re: wypłaty środków
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Brenda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kazdy z nas woli miec zdrowe dziecko niz korzystac z dotacji Panstwa lub
    > organizacji pozarzadowych. Czy mam rację?
    Wszystko zależy od statutu fundacji - to on powinien wskazywać na jakie cele
    fundacja może przeznaczać środki. Bez jego znajomości nikt Ci raczej na
    grupie nie odpowie.

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-11 14:26:54
    Temat: wypłaty środków-statut
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    Masz rację
    w Statucie mamy:
    Fundacje powolano aby niesc pomoc dzieciom niepelnosprawnym, wspierac
    rodziców dzieci z probl , sluzyc informacjom i pomoca przy rozwiazywaniu
    problemow , udzielac pomocy szpitalom
    Fundacja realizuje swoje cele poprzez
    - organizowanie i fianansowanie zakupu sprzetu medycznego
    - wyposazenie w sprzet reh. placowek medycznych
    pomoc w organizowaniu i finansowaniu operacji i zabiegow przeprowadzonych
    poza granicami kraju
    - organizowanie spotkan..
    - pomoc finansowa i rzeczową osobom wymienionym w paragrafie.. (czyli
    rodzicom , dzieciom)
    - zbiórkę pieniędzy na wyzej wymienione cele

    Tak wiec czy wszystko jest zgodne z prawem?
    Przepraszam, że zawracam głowe ale nie chce aby kiedykolwiek ktokolwiek
    mial cos do zarzucenia.
    Pozdrawiam i dziekuje
    Brenda

  • 4. Data: 2003-09-12 07:31:28
    Temat: Re: wypłaty środków-statut
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > - pomoc finansowa i rzeczową osobom wymienionym w paragrafie.. (czyli
    > rodzicom , dzieciom)
    z brzmienia powyższego punktu wynika, że fundacja może świadczyć pomoc na
    inne cele niż leczenie (chyba, że w innych częściach statutu są
    zastrzeżenia)

    burenezo

  • 5. Data: 2003-09-12 12:05:41
    Temat: dzieki
    Od: "Brenda" <b...@w...pl>

    W innych czesciach statutu nie ma zastrzezen.
    Dziekuję ci bardzo.
    Brenda