  • 1. Data: 2003-09-11 10:31:00
    Temat: wymiana sprzetu rtv - pomocy !
    Od: "Michał Buslik" <b...@p...onet.pl>

    w sklepie MM nabylem tv
    po dostarczeniu towaru pobieznie go obejrzalem i podpisalem ze jest wolny od
    wad fizycznych
    niestety dopiero w ciagu dnia sie zorientowalem ze dostarczono mi tv z
    ekspozycji , mocno porysowany z "wyeksploatowanym ( zlazaca farba ) pilotem
    itd

    sklep sie wypina i twierdzi ze skoro podpisalem ze nie ma wad nie wymienia
    mi go ani nie zwroca gotowki
    co robic i na jakie przepisy sie powolywac
    prosze o pomoc , pilne !

  • 2. Data: 2003-09-11 12:00:07
    Temat: Re: wymiana sprzetu rtv - pomocy !
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Michał Buslik <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mi go ani nie zwroca gotowki
    > co robic i na jakie przepisy sie powolywac

    powołać się nalezy na przepis art. 11. Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego (Dz. U. z 2002r., Nr 141, poz 1176)., zgodnie z którym
    Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć
    w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez
    oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową,
    lub przez wybór prawa obcego.

    Dlatego tez złóż pisemną reklamację , iz na podsatwie przepisu art. 8 ust. 1
    żądasz 9wybór należy do Ciebie) albo nieodpłatnej naprawy, albo nieodpłatnej
    wymiany towaru. Jeżeli MM nie odpowie w terminie 14 dni uważa się , że
    uwzględnił reklamację (Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z
    umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są
    niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
    jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
    ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
    szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
    ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
    1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.).,

    pzdr

    marek radwański

  • 3. Data: 2003-09-11 16:36:01
    Od: "Michał Buslik" <b...@p...onet.pl>

    Marek Radwański wrote

    dzieki bardzo
    poki co jutro przychodzi ich rzeczoznawca ( na razie unali wade pilota
    laskawcy jedni ) :-(