  • 1. Data: 2003-09-11 08:56:47
    Temat: kupno dzialki na dwoch wlascicieli
    Od: "Borek" <b...@p...onet.pl>

    Jak lepiej kupic duzo dzialke budowlana, ktora pozniej bede chical podzielic
    na dwie mniejsze, tak ze jedna bedzie nalezala do mnie a druga do siostry.
    Przychodza mi do glowy dwa pomysly:
    1. pierw kupuje na siebie, potem dziele a potem dzialke daruje/sprzedaje
    siostrze
    2. kupujemy dizalke wspolnie, a potem dzielimy - tylko nie wiem czy tak
    mozna, i czy po podziale bedzie jasno okreslone, ktora z dzialek do kogo
    nalezy.
    Moze jakies inne pomysly? Ktory z yych warantow jest mozliwy, najtanszy i
    najlatwiejszt do zalatwienia?

    Pozdr.
    Borek

  • 2. Data: 2003-09-11 08:58:12
    Temat: Re: kupno dzialki na dwoch wlascicieli
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Borek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nalezy.
    > Moze jakies inne pomysly? Ktory z yych warantow jest mozliwy, najtanszy i

    zalecam trzeci sposob.
    Podzielic dzialke i DOPIERO WTEDY kupic.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-09-11 09:52:50
    Od: "Borek" <b...@p...onet.pl>

    No a jesli sprzedajacy nie wyrazi ochoty? Jak to zrobic, jako watunek w
    umowie przedwstepnej?

    Pozdr.
    Borek

  • 4. Data: 2003-09-11 09:53:55
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    najtaniej, najszybciej i najprościej
    jest kupić w udziałach po 1/2 ale z
    okresleniem kto z którego kawałka bedzie korzystał
    z wyłaczeniem drugiego współwłaściciela

    do późniejszej zabudowy podział nie jest potrzebny

    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-09-11 10:10:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    t003.jasien.net...
    > najtaniej, najszybciej i najprościej
    > jest kupić w udziałach po 1/2 ale z
    > okresleniem kto z którego kawałka bedzie korzystał
    > z wyłaczeniem drugiego współwłaściciela
    >
    > do późniejszej zabudowy podział nie jest potrzebny

    Wspolwlasnosc jest zawsze klopotliwa.
    Chocby podatek - obowiazek podatkowy ciazy solidarnie na wszystkich...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-09-11 10:40:55
    Od: "Borek" <b...@p...onet.pl>

    > Wspolwlasnosc jest zawsze klopotliwa.
    > Chocby podatek - obowiazek podatkowy ciazy solidarnie na wszystkich...
    No tez mi sie tak wydaje: a co gdy drugi wspolwlasciciel sie zadluzy i
    komornik przyjdzie?

    Pozdr.
    Borek

  • 7. Data: 2003-09-11 11:51:16
    Od: "Mor" <m...@m...neostrada.pl>

    Możecie kupić razem, a potem zniesiecie nieodpłatnie współwłasność poprzez
    podział nieruchomości. Od tej drugiej umowy nie będzie podatku, bo jesteście
    w I grupie podatkowej, a sądowa tylko 20 zł.

  • 8. Data: 2003-09-11 11:56:15
    Od: "Borek" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    jesteście
    > w I grupie podatkowej, a sądowa tylko 20 zł.
    Dzieki to brzmi obiecujaco. Czy jestem w I grupie podatkowej nie badc w
    polsce zameldowany?

    Pozdr.
    Borek

  • 9. Data: 2003-09-11 17:00:34
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > No tez mi sie tak wydaje: a co gdy drugi wspolwlasciciel sie zadluzy i
    > komornik przyjdzie?

    nic nie będzie, bo zajmie udział,
    w konsekwecji można będzie za małe pieniądze odkupić pozostałą część,
    no bo kto kupi udział, jak sami piszecie,

    JarekM

  • 10. Data: 2003-09-11 20:58:39
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

    > jesteście
    > Dzieki to brzmi obiecujaco. Czy jestem w I grupie podatkowej nie badc w
    > polsce zameldowany?

    Mam wrażenie, że wprowadzasz pytającego w bląd pisząc o nieodpłatnym podziale
    nieruchomości. Zniesienie współwłasności może być dokonane u notariusza (taksa
    notarialna jest większa niż 20 zł. Natomiast przy sądowym zniesieniu
    współwłansności opłata sądowa także będzie większa niż 20 zł. Nie ma stałej
    kwoty. Opłata ta będzie równa 1/5 tzw. wpisu sądowego a gdy współwłaściciele
    złożą zgodny wniosek będzie to 1/10.
    Np. jeśli wartość nieruchomości to 100.000 zł. Wpis sądowy wyniesie 1220 lub
    660 złotych.
    Co do podatku nie wypowiadam się, bo się nie znam :)
    Ben