  • 21. Data: 2024-01-24 20:41:50
    Temat: Re: wypadek z wodzisławia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 18:24:36 +0100, Shrek wrote:

    > W ciagu kilku miesięcy?

    Wrecz w ciagu 2 tygodni.
    Wystarczyl jeden BMW i troche aktywistów z internetu.

    J.

  • 22. Data: 2024-01-25 06:42:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2024 o 20:41, J.F pisze:

    > Wrecz w ciagu 2 tygodni.
    > Wystarczyl jeden BMW i troche aktywistów z internetu.

    Może nie dokładnie o to chodziło, ale widać że jednak presja ma sens.

    No dobra - ale za co on go konkretnie zatrzymali - zagrożenie wysoką
    karą, po prostu trzy trupy, czy że nie miał prawka?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2024-01-25 11:34:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 06:42:28 +0100, Shrek wrote:

    > Może nie dokładnie o to chodziło, ale widać że jednak presja ma sens.

    Znikomy, bo widac wczesniej kierowcy nie uciekali.

    Pijani byli od razu zatrzymywani i aresztowani,
    trzeźwym ostatecznie sąd dawał karę w zawiasach, więc po co
    zatrzymywać.
    Chyba, zeby na parę godzin, zeby od razu zarzuty postawić, bo bez
    zarzutu to nawet przesłuchac nie można :-P

    No ale zdarzyło sie Sokratesa, Frog, teraz BMW..

    Przed laty we wroclawiu był wypadek, gdy kierowca wpadl w poslizg na
    zakrecie, wybil sie na kraweżniku, odbił od płotu, i wylądował na
    dachu na drodze. Tylko ze po chodniku akurat mama z dziecmi
    przechodziła.
    Jak mu trochę pózniej chcieli postawic zarzuty, to się okazało,
    ze poszedł na pielgrzymkę. No ale Czestochowa to nie Dubai,
    zakładam ze z pielgrzymki wrócił, sie zgłosił, no chyba ze policjanci
    sie udali na poszukiwania.

    A pielgrzymka ... w zasadzie uzasadniona :-)

    > No dobra - ale za co on go konkretnie zatrzymali - zagrożenie wysoką
    > karą, po prostu trzy trupy, czy że nie miał prawka?

    trup i wysokie prawdopodobienstwo sprawstwa zdarzenia, to zagrozenie
    karą cos chyba do 8 lat, OIDP. Przynajmniej kodeksowo, bo sąd raczej
    zawiasy by dał ... gdyby nie te cofnięte uprawnienia za punkty.
    Tez nie znamy szczegółów.

    Przy czym nawet nie wiem czy zatrzymali, bo najpierw trafił do
    szpitala, potem "postawiono zarzuty" (gdzie - na komendzie?),
    a prokurator nie wiemy czy aresztował.

    https://tvn24.pl/katowice/wodzislaw-slaski-tragiczny
    -wypadek-zginelo-trzech-nastolatkow-nagranie-z-monit
    oringu-7725215

    J.

  • 24. Data: 2024-01-25 13:09:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 11:34, J.F pisze:
    > Chyba, zeby na parę godzin, zeby od razu zarzuty postawić, bo bez
    > zarzutu to nawet przesłuchac nie można ?

    Do przedstawienia zarzutu zatrzymywać nie trzeba zasadniczo.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 25. Data: 2024-01-25 19:31:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > trup i wysokie prawdopodobienstwo sprawstwa zdarzenia, to zagrozenie
    > karą cos chyba do 8 lat, OIDP.

    To dlaczego nie zatrzymali majtczaka? Tylko proszę bez jaj że nie
    wiedzieli że to samochody z jednego wypadku. Kulsony może i bywają
    głupawe, ale było ich tam kilkunastu i wszyscy z maturami. Niemożliwe
    żeby do losowego wypadku przyjechało kilkunastu klinicznych debili z
    maturami, orzeczeniami o uposledzeniu w stopniu znacznym i jednocześnie
    będącymi funkcjonariuszami.

    Ale "na 48" chyba zatrzymali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-01-25 21:26:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.01.2024 o 19:31, Shrek pisze:

> [...]
    > żeby do losowego wypadku przyjechało kilkunastu klinicznych debili z
    > maturami, orzeczeniami o uposledzeniu w stopniu znacznym i jednocześnie

    Znany prawnik?

  • 27. Data: 2024-01-25 21:32:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 21:26, io pisze:

    > Znany prawnik?

    Jest jeszcze trzeci pasażer. Sam nie wiem czy gorszy sceniariusz to że
    policja mataczyła czy jest po prostu tak standardowo niekompetentna:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2024-01-26 00:51:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.01.2024 o 11:14, io pisze:
    > Ale czego nie widać? Samochodu, który ma światła? To przecież tak nie
    > działa. Nie widać co najwyżej gdzie dokładnie jest, ale że jest to
    > widać. O ile coś nie zasłania. Wtedy należałoby wyjść z samochodu albo
    > kogoś poprosić o pomoc albo właśnie lekko najechać na pas z naprzeciwka.

    Moim zdaniem tutaj kluczem była nieakceptowalna prędkość. Gdyby jechali
    te 60 km/h, to ciągu sekundy przy przejechali ~15 metrów. To kierującemu
    do bezpiecznego wykonania manewru wystarczy powiedzmy z 50 metrów. Prawą
    stroną znaku z daleka widział, ze oni daleko, a później patrzył na ten
    wyjeżdżający z poprzecznej samochód.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2024-01-26 10:16:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jan 2024 00:51:10 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > do bezpiecznego wykonania manewru wystarczy powiedzmy z 50 metrów. Prawą
    > stroną znaku z daleka widział, ze oni daleko, a później patrzył na ten

    Ale popatrz na film z wypadku:
    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/kie
    rowca-peugeota-z-wodzis%C5%82awia-nie-mia%C5%82-szan
    s-zobaczy%C4%87-audi-film-rzuca-nowe-%C5%9Bwiat%C5%8
    2o-na-spraw%C4%99/ar-BB1h3sz0
    https://youtu.be/2apzcyOlcTI

    Nie było tych 50m. W ogole mam wrażenie, że peugot nie zamierzał "z
    marszu" przeciąć pasa, lub alternatywnie - zobaczył audi i zaczął
    hamowac. Ale cos nie wyszło, wyjechał na przeciwny pas, nieduzo,
    ale wystarczająco, aby audi zawadziło.

    być może prędkość audi spowodowała, ze w krytycznym okresie bylo
    schowane za znak, i kierowca pegeota nie widział, i zareagował za
    póżno.

    Na pewno duża prędkość uniemożliwiła zatrzymanie lub ominięcie puga.
    I spowodowała ciężkie skutki - przy 50km/h to by ofiar śmiertelnych
    nie było.

    J.

  • 30. Data: 2024-01-26 10:26:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 19:31:29 +0100, Shrek wrote:

    > To dlaczego nie zatrzymali majtczaka? Tylko proszę bez jaj że nie
    > wiedzieli że to samochody z jednego wypadku.

    Jak pisałem - wczesniej nie było takiego zwyczaju, ale tu poza tym
    500m odległosci!
    Nie wiadomo, czy w ogole był uczestnikiem, czy jest sprawcą, czy
    ofiarą.

> [...]
    > żeby do losowego wypadku przyjechało kilkunastu klinicznych debili z
    > maturami, orzeczeniami o uposledzeniu w stopniu znacznym i jednocześnie

    Nie wiemy co on tam mówił, czy to miało sens, oraz choćby gdzie lezy
    to urwane koło ..

    -wypadek-zginelo-trzech-nastolatkow-nagranie-z-monit
    oringu-7725215

    > Ale "na 48" chyba zatrzymali.

    Przed szpitalem, po szpitalu, w szpitalu ?

    J.