  • 1. Data: 2024-01-17 17:31:24
    Temat: Znów poszukiwania telefony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/doszlo-do-zaniedbania-ewa-p
    otocka-zmarla-po-dobie-poszukiwan-6985679186524864a

    Znów małopolska. Tak jak wrocławskapolicja słynie ze śmierci na
    lusonariatach, tak widać małopolskie kulsony są na bakier z
    poszukiwaniami osób.

    No ja pierdolę - kulosny nie znalazły przez 24 godziny osoby z którą był
    kontakt telefoniczny... I ta zamarła na śmierć... Kurwa, nie wiem co
    jeszcze można powiedzieć...
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2024-01-17 18:07:15
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2024-01-17 o 17:31, Shrek pisze:
> [...]
    >
    > No ja pierdolę - kulosny nie znalazły przez 24 godziny osoby z którą był
    > kontakt telefoniczny... I ta zamarła na śmierć... Kurwa, nie wiem co

    Czy na grupie pl.soc.prawo ktoś z Was pisał na temat dotyczący danych
    pozyskanych od operatora? Mianowicie, przeczytałam tam, że dane te są w
    takiej formie, że nie da się ich od razu odczytać. Czy to znaczy, że nie
    da się na ich podstawie online śledzić telefonu?
    Jeśli tak, to dlaczego? Czy to wynika z przepisów prawa, czy może z
    technicznych ograniczeń?

  • 3. Data: 2024-01-17 18:08:51
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > No ja pierdolę - kulosny nie znalazły przez 24 godziny osoby z którą był
    > kontakt telefoniczny... I ta zamarła na śmierć... Kurwa, nie wiem co
    > jeszcze można powiedzieć...

    Czekamy na głos policmajstra. Na pewno padnie sensowne wytłumaczenie.

    A nawiasem brak jakiegoś lokalizatora w telefonie chorej na cukrzycę to nie
    wiem jak skomentować.

  • 4. Data: 2024-01-17 18:13:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 18:07, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    > takiej formie, że nie da się ich od razu odczytać. Czy to znaczy, że nie
    > da się na ich podstawie online śledzić telefonu?

    Robert dużo pisał ale nic konkretnego nie napisał (poza tym żeby
    przeczytać rozporządzenie). Jak to w praktyc wygląda i co konkretnie
    dostają nie napisał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-01-17 18:21:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 18:08, n...@o...pl pisze:

    > A nawiasem brak jakiegoś lokalizatora w telefonie chorej na cukrzycę to nie
    > wiem jak skomentować.

    Wiesz, to trochę kwestia prywatności - nie każdy ma ochotę się dzielić
    swoją lokalizacją - nie wiemy jakie miał relację z rodziną. Ja na wrazie
    czego po prostu znam hasło do googla matki i w razie czego ją znajdę, a
    i on wie, że nie będę tego robił bez powodu bo przecież jej się
    wyświetli że ktoś lokalizował telefon. No ale tak jak piszę zależy to
    od stosunków z rodziną.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2024-01-17 18:25:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 18:08:51 +0100, n...@o...pl wrote:

    > Czekamy na głos policmajstra. Na pewno padnie sensowne wytłumaczenie.

    Przeciez pisał - lokalizowanie jest niedokładne i powolne.
    I się potwierdziło.

    > A nawiasem brak jakiegoś lokalizatora w telefonie chorej na cukrzycę to nie
    > wiem jak skomentować.

    A była chora na cukrzycę? Poważny stan ?

    J.

  • 7. Data: 2024-01-17 19:16:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 18:07:15 +0100, Monika Głowacka wrote:
    otocka-zmarla-po-dobie-poszukiwan-6985679186524864a

    > Czy na grupie pl.soc.prawo ktoś z Was pisał na temat dotyczący danych

    Dyskutowalismy niedawno dość szeroko, przy okazji smierci
    Natalii/nastolatki z Andrychowa.

> [...]
    > da się na ich podstawie online śledzić telefonu?
    > Jeśli tak, to dlaczego? Czy to wynika z przepisów prawa, czy może z

    Przede wszystkim są dwie, a nawet trzy sytuacje.
    -jak obywatel nie dzwoni na 112, to minister nakazał operatorom
    gromadzic informację do jakich stacji bazowych był telefon zalogowany.
    I niewiele wiecej, wieć oni więcej nie zapisują, i lokalizacja jest
    badzo niedokładna. "W polu" to moze być kilkanascie km, bo o tyle, a
    nawet więcej, moga być odległe inne BTS. W dodatku może być do
    dostępne z duzym opóźnieniem, bo operator ma gromadzic, a udostępniać
    na żądanie.

    -jak obywatel dzwoni na numer alarmowy, to są inne przepisy.
    Operator go lokalizuje i przekazuje do 112 lokalizację. W dodatku
    jest europejska dyrektywa 2002/22/WE, nakładająca taki obowiązek.
    Ale nie mówi jak dokładnie. Jest też podobny amerykanski przepis, ale
    obowiązuje tylko w USA.
    Po pewnej aferze Litwa się zawzięła i podobno lokalizuje z
    dokładnoscią do 50m. A my chyba dalej tylko stację bazową.

    -kolejna dyrektywa dotyczy samochodów, które w razie wypadku same
    dzwonią na 112 i przekazują pozycję GPS. Tylko te nowsze, ale uważaj -
    samochód na ciebie doniesie :-)

    -w starym systemie GSM, tzw TDMA, siec w trakcie połączenia musiała
    znac odległość telefonu od stacji bazowej z dokładnością ok 500m.
    Jak były trzy BTS w zasięgu, to można było lokalizować z podobną
    dokładnoscią. Ale jak "w polu" był tylko jeden?

    -od systemu TDMA operatorzy odeszli i stosują nowsze. A w nich chyba
    nie trzeba tak mierzyć, to i nie ma takich danych.

    -AML ...
    https://www.prawo.pl/prawo/numer-112-po-wyroku-tsue-
    obowiazek-dokladnej-lokalizacji,468898.html
    https://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Mobile_Locati
    on

    tylko jesli dobrze rozumiem, to telefon wysyła pozycję, jak stwierdzi,
    ze osoba dzwoni na 112. Oczywiscie musi byc odpowiednio "smart".

    I to Litwa wdrożyła?
    GPS w telefonie też nie zawsze działa.

    -U siebie w ustawieniach lokalizacji, mam dwie ciekawe opcje:
    -"udostępnij informacje o lokalizacji operatorowi"
    -"usługa lokalizacji dla połączeń alarmowych".
    to chyba wlasnie to AML ... albo i nie - ELS
    https://support.google.com/accounts/answer/3467281?h
    l=pl

    -jak masz Androida, to Google cię śledzi. Lokalizuje telefon i sobie
    zapisuje. No ale to google wie, a nie policja.
    Albo już nie
    https://www.telepolis.pl/wiadomosci/aplikacje/google
    -maps-historia-lokalizacji-policja
    https://www.pb.pl/google-nie-bedzie-informowac-polic
    ji-o-uzytkownikach-ktorzy-znalezli-sie-blisko-miejsc
    -zbrodni-1203414

    -jest też troche różnych aplikacji do lokalizowania, ale to trzeba je
    zainstalować i może uruchomić. No i raczej nie meldują policji.

    To jak - można Pegassusa zainstalować każdemu i zdalnie? :-)
    Aaa - on tylko na smartfony.

    J.

  • 8. Data: 2024-01-17 19:24:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 19:16, J.F pisze:

> [...]
    > Po pewnej aferze Litwa się zawzięła i podobno lokalizuje z
    > dokładnoscią do 50m. A my chyba dalej tylko stację bazową.

    Już pomijając, że nie wiemy czy to co robert mówi jest prawdą, a
    zazwyczaj się z nią mija w stopniu znacznym (a nic konkretnego nie
    powiedział, tylko się odwoływał do rozporządzenia, które określa
    minimalne warunki), to jeśli rzeczywiście do lokalizacja jak dzwonisz na
    112 jest dokładniejsza od tej jak występują służby (nie wierzę), to
    można było po prostu poprosić babkę żeby na 112 zadzwoniła.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-01-17 19:50:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 19:24:50 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > minimalne warunki), to jeśli rzeczywiście do lokalizacja jak dzwonisz na
    > 112 jest dokładniejsza od tej jak występują służby (nie wierzę), to

    Policja to raczej występuje o lokalizacje na długo po fakcie, bo
    złapali podejrzanego i trzeba sprawdzic co zrobił. A operator nie
    przechowuje nie wiadomo jak dokladnie.

    Ale pamiętasz wątek odszukania telefonu ministra ... dało sie trafic
    do biurka czy pokoju. Ale nie bardzo wiadomo jak.

    > można było po prostu poprosić babkę żeby na 112 zadzwoniła.

    Mozna było.
    Ale jeśli nie jest dokładniej, to nie ma sensu prosić :-)

    O, helikopter można było sprowadzic, tego by raczej nie przegapiła :-)
    Albo race sygnalizacyjne strzelać.

    Jesli miała smartfona, to można było pokierować i uzyskac pozycję GPS,
    ale jak nie miała, albo mocno niekomputerowa ...

    Choc wcale nie jest to uzyskanie takie łatwe - a przynajmniej kiedys
    nie było.

    J.

  • 10. Data: 2024-01-17 19:58:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 19:50, J.F pisze:

    > Policja to raczej występuje o lokalizacje na długo po fakcie, bo
    > złapali podejrzanego i trzeba sprawdzic co zrobił.

    Ale to raczej kwestia policji że nie występuje.

    > Ale pamiętasz wątek odszukania telefonu ministra ... dało sie trafic
    > do biurka czy pokoju. Ale nie bardzo wiadomo jak.

    Czyli dalej nie wiemy o co może wystąpic policja i jakie są tego
    ograniczenia,

    > Mozna było.
    > Ale jeśli nie jest dokładniej, to nie ma sensu prosić :-)

    No ale robert niejasno dawał do zrozumienia, że możliwości są inne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!