  • 41. Data: 2008-07-18 20:56:04
    Temat: Re: wynajem mieszkania emerytce z chorym dzieckiem
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:g5qu23$olk$1@news.onet.pl...

    > Gbur byłby znajomym albo właścicielem, ważne że wynajmie tylko część
    > mieszkania
    > więc może tam ktoś jeszcze przebywać i robić imprezki, np 10 osób.:)
    >
    > zbyszek

    TO już prościej nie wynajmować całości i tyle.

  • 42. Data: 2008-07-18 21:00:14
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Jezeli masz w mieszkaniu linie telefoniczna to wlacz blokade
    > numerow zamiejscowych i 0-700. Bo mozesz sie zdziwic wysokoscia
    > rachunku. Wartosci mieszkania moze nie wystarczyc.
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    A co tobie do rachunków telefonicznych wynajmującego ? Wynajmujac mieszkanie
    dokonujesz cesji wszystkich umów na media

  • 43. Data: 2008-07-18 21:56:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, Liwiusz wrote:

    > Hm... Nie wiem zatem po co się na grupie prawnej pytasz o takie sprawy. Jak
    > lokator nie będzie płacił, to się zaczaisz i go z kolegami wywleczesz z
    > mieszkania, będzie to tak samo zgodne z prawem ;)

    A gdzie tam.
    Będzie to "przywrócenie stanu poprzedniego bez stosowania przemocy wobec
    osób". Art. 343 KC. Zakładam, że siłę zastosuje do zamka ;) a osobie
    jedynie uniemożliwi dostęp (do tego zamka), bez rzutów na glebę.
    W przypadku jeśli lokal jest wynajęty w całości nie ma takiej możliwości.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2008-07-18 21:58:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, m...@g...com wrote:

    > A jakby podejsc do tematu inaczej:
    > Zawieram wmowe ustna, pieniadze odbieram osobiscie i wszystko polega
    > na wzajemnym
    > zaufaniu, bo dlaczego tylko ja mam ufac obcej osobie.

    A co wykaże śledztwo w postaci odpytania sąsiadów, dozorców tudzież
    innych listonoszy "kto przebywał w tym mieszkaniu"?

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-07-18 22:00:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > nie musi zmieniac zamkow :) i tak nie moze jej nikogo dokwaterowac jesli ona
    > sie nie zgodzi

    Mowa o przypadku kiedy NIE wynajmuje całego lokalu (a tylko wybrane
    pomieszczenia) czy czegoś nie rozumiem?
    Jaką zgodę ma wyrażać lokator wobec pomieszczenia, którego NIE wynajmuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2008-07-19 01:26:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mowa o przypadku kiedy NIE wynajmuje całego lokalu (a tylko wybrane
    > pomieszczenia) czy czegoś nie rozumiem?
    > Jaką zgodę ma wyrażać lokator wobec pomieszczenia, którego NIE wynajmuje?

    Z wielu dyskusji na ten temat na tej grupie, wyciągnąłem wniosek, że
    nie można naruszyć posiadania, choćby lokator zajmował lokal bez umowy.

    Jeśli zatem mamy lokatora, który zajmuje cały lokal *bez żadnej*
    umowy, to nie uprawnia to nas do wyrzucenia go z niego, tudzież
    dokwaterowania kogoś, dokwaterowanie bowiem naruszyłoby posiadanie przez
    lokatora całego lokalu.

    Podobnie jeśli lokator wynajmuje tylko pokój - co z tego że umowę ma
    tylko na część lokalu, faktycznie jest w posiadaniu całego mieszkania.

    Chyba że lokator faktycznie zajmowałby tylko 1 pokój, bo w innym już
    wcześniej by ktoś mieszkał - wtedy nie ma możliwości, aby dziki lokator
    przejął w posiadanie całe mieszkanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 47. Data: 2008-07-19 06:10:12
    Od: "@((s)).wp.pl" <""z_domu_do_pracy\"@((s)).wp.pl">

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > To znaczy, co z takim dupochronem wynajmujący miałby potem zrobić?
    > Podetrzeć się, czy co?

    dokladnie to samo co z umowa najmu (moze sie i podcierac - jesli lubisz)

  • 48. Data: 2008-07-19 07:08:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    William <n...@m...mnie.pl> napisal:
    > A co tobie do rachunków telefonicznych wynajmującego ? Wynajmujac mieszkanie
    > dokonujesz cesji wszystkich umów na media

    Niekoniecznie. I wtedy trzeba sie zabezpieczyc.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 49. Data: 2008-07-19 07:33:14
    Od: "@((s)).wp.pl" <""z_domu_do_pracy\"@((s)).wp.pl">

    > To chyba dobry pomysł, ludzi tej narodowości w Polsce nie widziałem
    > żebrzących, a pracujących bardzo często.

    a emerytow zebrzacych widziales?

  • 50. Data: 2008-07-19 08:59:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jul 2008, Liwiusz wrote:

    > Z wielu dyskusji na ten temat na tej grupie, wyciągnąłem wniosek, że nie
    > można naruszyć posiadania, choćby lokator zajmował
    > lokal bez umowy.
    ^^^^^

    Dwie sprawy :)
    Piszę o *pomieszczeniu*. Pomieszczeniu, którego lokator NIE zajmował.
    Faktycznie posiadania naruszać nie można, ale mi z tych samych dyskusji
    wynika że musi to być "posiadanie w znaczeniu mieszkania", a nie
    zostawienie gości samych na trochę.

    > Jeśli zatem mamy lokatora, który zajmuje cały lokal *bez żadnej* umowy

    A nie nie.
    Weź sobie post od którego zacząłeś tę gałąź wątku:
    +++ cytat, pisał m...@g...com +++
    > W sumie to gdybym byl na miejscu tej kobiety to nie podpisal bym
    > takiej umowy (1 pokoj),
    ---

    Odnoszę wrażenie że mamy standardowe naruszenie netykiety, czyli nikt
    z dyskutantów nie zmienia tytułu postów na odpowiadający treści
    gałęzi wątku :)

    > nie uprawnia to nas do wyrzucenia go z niego, tudzież dokwaterowania kogoś,
    > dokwaterowanie bowiem naruszyłoby posiadanie przez lokatora całego lokalu.

    Ale:
    - on *nie* dostał całego lokalu do posiadania
    - dużo trudniej jest (mu) udowodnić że było inaczej (nawet jeśli
    było inaczej)
    - właściciel stosuje obronę konieczną wobec *pomieszczenia* (a nie
    całego lokalu)
    - taką umowę można wypowiedzieć.

> [...]
    >
    > Chyba że lokator faktycznie zajmowałby tylko 1 pokój, bo w innym już
    > wcześniej by ktoś mieszkał - wtedy nie ma możliwości, aby dziki lokator

    No to zastanów się - co stoi na przeszkodzie, aby *zajmował* któreś
    pomieszczenie właściciel? Mieszkać tam nie musi.

    pzdr, Gotfryd