  • 1. Data: 2008-07-17 20:37:17
    Temat: warunkowe umorzenie sprawy a orzeczenie winy
    Od: "info" <p...@w...pl>

    czy warunkowe umorzenie sprawy (proces karny) zawsze konczy sie uznaniem
    winy i ewentualnie okreslenie w jakim stopniu (chodzi o wypadek drogowy)?
    czy tez moze byc warunkowe umorzenie bez orzeczenia winy?

    na ile rozne scenariusze zwiazane z warunkowym umorzeniem maja pozniej
    znaczenie dla ewentualnej sprawy cywilnej o odszkodowanie i jak sie to
    przeklada?

  • 2. Data: 2008-07-17 20:52:16
    Temat: Re: warunkowe umorzenie sprawy a orzeczenie winy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "info" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    Warunkowe umorzenie, to jest uznanie winy bez wyroku.

  • 3. Data: 2008-07-17 21:03:03
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Warunkowe umorzenie, to jest uznanie winy bez wyroku.

    Ja napisze, ze warunkowe umorzenie to jest uznanie wyrokiem winy bez
    wymierzenia kary.

    Cezar

  • 4. Data: 2008-07-18 05:47:32
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezar pisze:

    > Ja napisze, ze warunkowe umorzenie to jest uznanie wyrokiem winy bez
    > wymierzenia kary.

    z tym że nie jest to wyrok skazujący, więc formalnie sądu cywilnego nie
    wiąże

    KG

  • 5. Data: 2008-07-18 16:26:14
    Od: "info" <p...@w...pl>

    > z tym że nie jest to wyrok skazujący, więc formalnie sądu cywilnego nie
    > wiąże

    czyli moze utrudnic roszczenia cywilne? na ile?

  • 6. Data: 2008-07-18 16:38:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    info pisze:

    > czyli moze utrudnic roszczenia cywilne? na ile?

    Utrudnić to za duże słowo. Na pewno nie ułatwi jak wyrok skazujący.
    Prawomocny wyrok skazujący - nie musisz w zasadzie udowodniać szkody,
    sąd cywilny musi przyjąć że przestępstwo było.
    Wyrok warunkowo umarzający - sąd cywilny może poczynić inne ustalenia
    faktyczne niż sąd karny i może "teoretycznie" przyjąć że przestępstwa
    nie było.
    W praktyce, zazwyczaj różnica jest żadna.
    Jakby jednak wybór należał do ciebie - jako pokrzywdzony bierz
    skazujący. Ale wybór nie należy do ciebie :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 7. Data: 2008-07-18 16:40:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    info pisze:

    > czyli moze utrudnic roszczenia cywilne? na ile?

    Utrudnić to za duże słowo. Na pewno nie ułatwi jak wyrok skazujący.
    Prawomocny wyrok skazujący - nie musisz w zasadzie udowodniać faktu
    przestępstwa, sąd cywilny musi przyjąć że przestępstwo było.

  • 8. Data: 2008-07-19 20:05:01
    Od: "info" <p...@w...pl>

    > W praktyce, zazwyczaj różnica jest żadna.
    > Jakby jednak wybór należał do ciebie - jako pokrzywdzony bierz
    > skazujący. Ale wybór nie należy do ciebie :)

    a do kogo nalezy wybor? rozumiem, ze nawet jesli pokrzywdzony nie zgodzi sie
    na warunkowe umorzenie, to i tak sad moze nie brac tego pod uwage i wydac
    decyzje o warunkowym umorzeniu?

    gdzie mozna o tym wiecej poczytac?

  • 9. Data: 2008-07-20 19:00:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    info pisze:

    > a do kogo nalezy wybor?

    Do sądu. Czasem tylko "zgoda" pokrzywdzonego jest potrzebna (tzw.
    pojednanie ze sprawcą. Sąd powinien uwzględniać stanowisko
    pokrzywdzonego, ale nie jest nim związany.

    > gdzie mozna o tym wiecej poczytac?

    Art. 66 kk i następne.

    --
    @2008 Johnson