    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkania emerytce z chorym dzieckiem
    Date: Sat, 19 Jul 2008 10:59:12 +0200
    <0...@i...googlegroups.com>
    <g5pnkk$1j1$1@news.onet.pl> <g5q12f$dqp$1@news2.task.gda.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0807182359110.3624@quad> <g5rfs8$t8i$1@news.onet.pl>

    On Sat, 19 Jul 2008, Liwiusz wrote:

    > Z wielu dyskusji na ten temat na tej grupie, wyciągnąłem wniosek, że nie
    > można naruszyć posiadania, choćby lokator zajmował
    > lokal bez umowy.
    ^^^^^

    Dwie sprawy :)
    Piszę o *pomieszczeniu*. Pomieszczeniu, którego lokator NIE zajmował.
    Faktycznie posiadania naruszać nie można, ale mi z tych samych dyskusji
    wynika że musi to być "posiadanie w znaczeniu mieszkania", a nie
    zostawienie gości samych na trochę.

    > Jeśli zatem mamy lokatora, który zajmuje cały lokal *bez żadnej* umowy

    A nie nie.
    Weź sobie post od którego zacząłeś tę gałąź wątku:
    +++ cytat, pisał m...@g...com +++
    > W sumie to gdybym byl na miejscu tej kobiety to nie podpisal bym
    > takiej umowy (1 pokoj),
    ---

    Odnoszę wrażenie że mamy standardowe naruszenie netykiety, czyli nikt
    z dyskutantów nie zmienia tytułu postów na odpowiadający treści
    gałęzi wątku :)

    > nie uprawnia to nas do wyrzucenia go z niego, tudzież dokwaterowania kogoś,
    > dokwaterowanie bowiem naruszyłoby posiadanie przez lokatora całego lokalu.

    Ale:
    - on *nie* dostał całego lokalu do posiadania
    - dużo trudniej jest (mu) udowodnić że było inaczej (nawet jeśli
    było inaczej)
    - właściciel stosuje obronę konieczną wobec *pomieszczenia* (a nie
    całego lokalu)
    - taką umowę można wypowiedzieć.

    > Podobnie jeśli lokator wynajmuje tylko pokój - co z tego że umowę ma tylko
    > na część lokalu, faktycznie jest w posiadaniu całego mieszkania.
    >
    > Chyba że lokator faktycznie zajmowałby tylko 1 pokój, bo w innym już
    > wcześniej by ktoś mieszkał - wtedy nie ma możliwości, aby dziki lokator
    > przejął w posiadanie całe mieszkanie.

    No to zastanów się - co stoi na przeszkodzie, aby *zajmował* któreś
    pomieszczenie właściciel? Mieszkać tam nie musi.

    pzdr, Gotfryd