    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkania emerytce z chorym dzieckiem
    Date: Sat, 19 Jul 2008 03:26:35 +0200
    <0...@i...googlegroups.com>
    <g5pnkk$1j1$1@news.onet.pl> <g5q12f$dqp$1@news2.task.gda.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0807182359110.3624@quad>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mowa o przypadku kiedy NIE wynajmuje całego lokalu (a tylko wybrane
    > pomieszczenia) czy czegoś nie rozumiem?
    > Jaką zgodę ma wyrażać lokator wobec pomieszczenia, którego NIE wynajmuje?

    Z wielu dyskusji na ten temat na tej grupie, wyciągnąłem wniosek, że
    nie można naruszyć posiadania, choćby lokator zajmował lokal bez umowy.

    Jeśli zatem mamy lokatora, który zajmuje cały lokal *bez żadnej*
    umowy, to nie uprawnia to nas do wyrzucenia go z niego, tudzież
    dokwaterowania kogoś, dokwaterowanie bowiem naruszyłoby posiadanie przez
    lokatora całego lokalu.

    Podobnie jeśli lokator wynajmuje tylko pokój - co z tego że umowę ma
    tylko na część lokalu, faktycznie jest w posiadaniu całego mieszkania.

    Chyba że lokator faktycznie zajmowałby tylko 1 pokój, bo w innym już
    wcześniej by ktoś mieszkał - wtedy nie ma możliwości, aby dziki lokator
    przejął w posiadanie całe mieszkanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz