    From: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymeldowanie przy sprzedaży mieszkania
    Date: Thu, 28 Jul 2005 19:00:06 +0000 (UTC)

    > Art. 29 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych nakłada na
    > właściciela lokalu taki obowiązek, a Art. 147 kodeksu wykroczeń określa
    > karę za niedopełnienie tego obowiązku.

    Chwileczke... :-)

    Art. 29 ustawy meldunkowej naklada obowiazek poinformowania o opuszczeniu
    lokalu przez zameldowanego, a art. 147 kw penalizuje "niezawiadomienie
    właściwego organu o niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej
    obowiązku meldunkowego"
    To podobne ale jakby nie to samo. Wlascicel ma tylko zawiadomic, ze
    zameldowany opuscil lokal. Jesli nie powiadomi, to wg mnie na podstawie art.
    147 kw nie sposob go karac.

    Na kim ciazy obowiazek powiadomienia organu meldunkowego o niedopelnieniu
    obowiazku meldunkowego stanowi art. 30 ustawy, moze to byc dozorca (hehe, ciec
    - Aniol Stanislaw), w dalszej kolejnosci administrator, i jeszcze dalej
    wlasciciel (ale nie lokalu tylko domu, czyli spoldzielnia, kamienicznik itp
    itd.), ew. soltys jesli dom jest na terenie wiejskim. I te osoby mozna karac.

    pozdrawiam
    wkamil