  • 1. Data: 2002-05-11 08:36:54
    Temat: wymeldowanie, odpowiedzialność majątkowa
    Od: "Andrzej S" <a...@b...pl>

    Witam
    Mam ogromny problem. Mianowicie 20 maja mam pierwsza sprawe rozwodowa. Mimo,
    iż żona otrzymała pozew do sądu, wyśmiała mnie stwierdzając że i tak się nie
    stawi i nic nie będzie można jej zrobić. W tej chwili (jak się dowiedziałem
    z jej zakładu pracy) wzięła bezpłatny urlop na przynajmniej pół roku i
    wyjechała do Niemiec. Przez ostatnie dwa lata nie dawała żadnych pieniędzy
    ani na czynsz, ani na inne opłaty związane z utrzymaniem mieszkania, brała
    natomiast kolejne kredyty, a to kupując sobie stary samochód, a to na
    wczasy, bądź na różne jej zachcianki. Jej nie ma a mnie zaczynają ścigać
    banki itp. instytucje.
    Jaka jest możliwość, żebym mógł sprzedać, bądź zamienić mieszkanie na
    mniejsze bez jej udziału?
    Czytałem gdzieś, że mogę jej założyć sprawę, że jeśli pozostawaliśmy w
    związku małżeńskim nie mogła dokonywać zakupów bez mojej zgody
    przekraczających normalne warunki bytowe.
    Z góry dziękuje za odpowiedź
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-05-11 10:36:52
    Temat: Re: wymeldowanie, odpowiedzialnoœć majštkowa
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 11 May 2002, Andrzej S wrote:

    > Jaka jest możliwoœć, żebym mógł sprzedać, bšdŸ zamienić mieszkanie na
    > mniejsze bez jej udziału?

    Możesz wystąpić do sądu o zastąpienie jej zgody na dokonanie czynności
    prawnej odpowiednim orzeczeniem.

    > Czytałem gdzieœ, że mogę jej założyć sprawę, że jeœli pozostawaliœmy w
    > zwišzku małżeńskim nie mogła dokonywać zakupów bez mojej zgody
    > przekraczajšcych normalne warunki bytowe.

    Zgadza się, chodzi o zobowiązania zaciągnięte na zwykłe potrzeby rodziny.
    Wszystko ponad to wymaga zgody obojga małżonków, chyba że środki na ten
    cel pochodzą wyłącznie z majątku odrębnego jednego z nich.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-05-13 05:37:08
    Temat: Re: wymeldowanie, odpowiedzialno?ć majątkowa
    Od: "Andrzej S" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    ost...
> [...]
    > Wszystko ponad to wymaga zgody obojga małżonków, chyba że środki na ten
    > cel pochodzą wyłącznie z majątku odrębnego jednego z nich.

    Czy sprawa rozwodowa zostanie przesunięta na inny termin jeśli żona nie
    stawi się w sądzie?

    Andrzej S.

  • 4. Data: 2002-05-14 13:07:20
    Od: "pfk_squad" <p...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej S <a...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abnj9b$j3m$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    ost...

    > Czy sprawa rozwodowa zostanie przesunięta na inny termin jeśli żona nie
    > stawi się w sądzie?

    oczywiscie, ze tak. nie ma wyjscia, jezeli na rozprawy sie nie stawi to
    bedzie odroczona, nie wiem tylko jak to jet, ale istnieje mozliwosc rozprawy
    bez jej udzialu, chyba jak sie nie stawi po raz kolejny

  • 5. Data: 2002-05-14 14:37:55
    Od: "Andrzej S" <a...@b...pl>

    Użytkownik "pfk_squad" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rozprawy
    > bez jej udzialu, chyba jak sie nie stawi po raz kolejny

    Czyli dopoki nie dostane rozwodu odpowiadam za jej zobowiazania, kredyty,
    długi, itp.????

    Andrzej S.