  • 1. Data: 2002-05-11 08:28:29
    Temat: zakup przez prywatnego auta z leasingu
    Od: baron <b...@b...pl>

    Możecie podpowiedzieć jak należy postępować w przypadku odkupienia samochodu od firmy
    leasingowej w przypadku gdy NIE było się leasingobiorcą?

    I czy osoba prywatna będzie miała jakieś kłopoty jeśli auto ma homologację ciężarową?
    Jak to
    zmienić?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Baron

  • 2. Data: 2002-05-11 12:19:54
    Temat: Re: zakup przez prywatnego auta z leasingu
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "baron" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Możecie podpowiedzieć jak należy postępować w przypadku odkupienia
    samochodu od firmy
    > leasingowej w przypadku gdy NIE było się leasingobiorcą?

    Normalnie kupić.

    > I czy osoba prywatna będzie miała jakieś kłopoty jeśli auto ma
    homologację ciężarową?

    Nie, kierowca musi mieć prawo jazdy kat. B (rozmumiem, że mowa o
    samochodzie typu osobowy przerobiony na ciężarówkę, o dop. masie
    całkow. <3,5t). Reszte ograniczeń znajdziesz w Kodeksie Drogowym.
    Aha, czasami celnicy ustaiają takie samochody na pasach dla
    ciężarowych - skrajna głupota ale prawdziwe.

    > Jak to zmienić?

    01.01.2002 nie ma żadnych możliwości (poza kasacją ;-)))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-05-13 06:53:54
    Od: baron <b...@b...pl>

    Kochani, z tymi przejœciami to prawdziwe?????????

    Stanis?aw Pikul napisa?(a):

    [..]

    > Nie, kierowca musi mieae prawo jazdy kat. B (rozmumiem, ?e mowa o
    > samochodzie typu osobowy przerobiony na ci??arówk?, o dop. masie
    > ca?kow. <3,5t). Reszte ogranicze? znajdziesz w Kodeksie Drogowym.
    > Aha, czasami celnicy ustaiaj? takie samochody na pasach dla
    > ci??arowych - skrajna g?upota ale prawdziwe.

    > 01.01.2002 nie ma ?adnych mo?liwo?ci (poza kasacj? ;-)))

    :-(

  • 4. Data: 2002-05-13 07:52:22
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    > Kochani, z tymi przejœciami to prawdziwe?????????

    Wygoglowałem sobie w grupach dyskusyjnych "samochody przejścia
    graniczne" i znalazłem takie wyjaśnienia:

    Samochodem osobowym homologowanym jako ciężarowy możesz przekroczyć
    granicę:

    1. na przejściu z dopuszczonym ruchem ciężarowym:
    a. z towarem do oclenia - tak jak TIR-y - to zrozumiałe
    b. bez towaru - także na pasach przeznaczonych do ruchu osobowego;
    2. Na przejściu gdzie nie jest dopuszczony ruch samochodów ciężarowych
    a jest dopuszczony ruch samochodów osobowych - nie zostaniesz
    przepuszczony (przynajmniej formalnie), choć zdarza się udana próba
    przekroczenia granicy (ale bywają też przypadki nasi puszczą - tamci
    nie i odwrotnie).
    Polecam lekturę.

    Kotewka
    k...@w...pl