  • 1. Data: 2005-09-05 19:27:06
    Temat: wykup mieszkania komunalnego
    Od: "Kuba-RPM" <K...@C...waw.pl>

    Witam,

    Jak można przeczytać w poście niżej ;-) będziemy wykupywać mieszkanie.

    Chciałem się Was czy jest jakiś maksymalny czas od momentu złożenia wniosku
    lub wyceny przez rzeczoznawcę, jaki miasto ma na podpisanie z gł. najemcą
    aktu notarialnego?

    Przeczytałem ustawę o gospodarce nieruchomościami, ale tam jest tylko
    informacja ze przed sprzedażą musi być podana do publicznej wiadomości przez
    21 dni informacja o sprzedaży tego lokalu.

    Może powinienem szukać w KPA? A może nie ma maksymalnego terminu? Nie jestem
    prawnikiem, więc pytam.

    Dziękuje za pomoc.

    --
    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2005-09-05 20:10:51
    Temat: Re: wykup mieszkania komunalnego
    Od: "Maciek" <b...@p...fm>

    "Kuba-RPM" <K...@C...waw.pl> napisał

    > Chciałem się Was czy jest jakiś maksymalny czas od momentu złożenia
    wniosku
    > lub wyceny przez rzeczoznawcę, jaki miasto ma na podpisanie z gł. najemcą
    > aktu notarialnego?

    Witam
    Uwazam ze nie ma takiego terminu - od np. zlozenia wniosku
    do podpisu umowy notarialnej.

    Jestem w podobnej sytuacji.
    Wniosek zlozylem na poczatku listopada 2004.
    Rzeczoznawca zjawil sie u mnie w polowie czerca br.
    W pierwszej dekadzie sierpnia dostalem zaproszenie do
    urzedu miasta w celu podpisania i odbioru protokolu.
    I dopiero od tej daty biegnie 30-dniowy termin na podpisanie
    takiej umowy w kancelarii (w obecnosci przedstawiciela miasta).
    Kilka dni wczesniej nalezy przelac odpowiednia sume na konto
    UM (dane w tymze protokole).

    W moim przypadku termin 30 dni tez nie bedzie dotrzymany,
    z uwagi na bledy w elektronicznej ksiedze wieczystej.
    Ale to juz nie z mojej winy i mam czekac na wyjasnienie.

    Jak dlugo trwa cala procedura, zalezy w glownej mierze od
    ilosci zlozonych wnioskow o wykup, z uwagi na wysyp
    wnioskow ostatnimi czasy.
    Moje miasto dysponuje jedynie dwoma rzeczoznawcami, stad takie
    terminy.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 3. Data: 2005-09-05 20:59:04
    Od: "Kuba-RPM" <K...@C...waw.pl>

> [...]
    > wnioskow ostatnimi czasy.
    > Moje miasto dysponuje jedynie dwoma rzeczoznawcami, stad takie

    przy pobieraniu formularzy kobieta powiedziala ze rzeczoznawca pojawi sie u
    mnie za ok. 2 tygodnie, a sama transakcja (jesli mam srodki finansowe)
    zakonczy sie w tym roku. wydawalo mi sie ze to troche dlugo, ale widze ze Ty
    miales jeszcze dluuuzej.

    aha: gmina warszawa, dzielnica bielany.

    --
    pozdrawiam,
    Kuba

  • 4. Data: 2005-09-06 10:10:43
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 wrz o godzinie 22:59, na pl.soc.prawo, Kuba-RPM napisał(a):

> [...]
    > zakonczy sie w tym roku. wydawalo mi sie ze to troche dlugo, ale widze ze Ty

    Na rzeczoznawcę czekałem 13 miesięcy, cała procedura, od złożneia wniosku
    do momentu podpisania AN trwała 18-19 miesięcy. Miasto - Katowice.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2005-09-06 23:18:40
    Od: Xena <t...@p...linkor.com.pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2005 12:10:43 +0200, Artur Ch. napisał(a):

    > Na rzeczoznawcę czekałem 13 miesięcy, cała procedura, od złożneia wniosku
    > do momentu podpisania AN trwała 18-19 miesięcy. Miasto - Katowice.

    Powaznie? Koszmarnie długo, az wierzyć się nie chce.
    A gmina nie pozwoliła Ci wziąć rzeczoznawcy "swojego"?
    --
    Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić,
    dlatego że zawsze znajdzie się debil z inicjatywą.

  • 6. Data: 2005-09-07 09:11:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 7 wrz o godzinie 01:18, na pl.soc.prawo, Xena napisał(a):

    > Powaznie? Koszmarnie długo, az wierzyć się nie chce.

    Niestety - ale poważnie pisałem. W informacji otrzymanej po złożeniu
    wniosku - jest jasno opisana kolejność postępowania i ścieżka urzędowa ;)

    > A gmina nie pozwoliła Ci wziąć rzeczoznawcy "swojego"?

    Nie było wzmianki o tym że samemu można powołać biegłego do wyceny - /choć
    tak i tak ja za to płacę w ostatecznym rozliczeniu/ - i w sumie dlaczego UM
    narzuca tego a nie innego rzeczoznawce ;)
    Ja bym pewnie znalazł tańszego - tyle że nie byłby to na pewno pociotek
    którejś Pani Krysi ;)

    Powiem więcej, an moje pisemne wnioski o odpisy np. z KW, z rejestru
    gruntów, w których powoływałem się na interes prawny /przecież chciałem
    kupic nieruchomość/ - otrzymywałem odmowy ze względu iz nei jestem
    właścicielem i ..... nie mam interesu prawnego!!!
    gdyby nie ustępstwo ze strony banku - zapewne bym sprawę oparł o media,
    prasę itp.
    Ba - oświadczenie zbywcy, tj. Urzędu Miasta, zostało wystawione z błędnym
    nr rachunku - różnił się nr rachunku w oświadczeniu od nr rachunku z
    decyzji UM o chęci sprzedaży nieruchomości - po moim pismie o podanie
    OSTATECZNEGO i prawidłowego nr rachunku bu chce wykonać przelew - Pani
    Czesia ;) zaczęła bluzgać że mam zrobić przelew na nr rachunku z ...
    oświadczenia /który miał li tylko 22 cyfry i był ogólnie błędny/.
    Wtedy już mi puściły nerwy i udałem sie do kierowniczki referatu i
    przedstawiłem sprawę, napomknąłem także o tych sugestiach ze zmianą banku -
    oświadczenie, z poprawnym nr rachunku zostało wystawione 'od strzału' ;)

    BTW - kilkukrotnie, od Pani Czesi otrzymywałem telefoniczne sugestie bym
    udał się do banku ..tutaj nazwa i adres...... - ponieważ w nim nie
    potrzebuje oświadczeń UM, odpisów z KW, z rejestru gruntów itp itd.
    Zapytałem wtedy ją czy przypadkiem nie pracuje jako agent tego banku ;)

    Tyle co przeszedłem podczas tej transakcji - to chyba nikt nie przeszedł ;)
    Ale powiedziałem sobie, że nie dam złamanego grosza urzędnikowi który
    pracuje za moje pieniądze, dodatkowo ja jeszcze płace górę kasy do Urzędu
    za nieruchomość - więc mają pracować tak jak bozia przykazała ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany