  • 1. Data: 2005-09-05 19:10:29
    Temat: uzasadnienie postanowienia i kasacja
    Od: "sevho" <s...@C...gazeta.pl>

    Mój Bardzo Drogi prawnik stwierdził iz należy wystąpić do SO o uzasadnienie
    postanowienia (żeby w przyszłości złożyć kasację).
    Jednak takie uzasadnienie jest z urzędu. Czy ma rację że trzeba wystąpić o
    uzasadnienie w ciągu 7 dni ogłoszenia postanowienia?
    Czy trzeba opłacić 60 zł w kpk? (rzecz o tyle ciekawa że w sekretariacie nie
    chcieli mi przyjąć wniosku z naklejonymi znaczkami za 60 zł, bo w kpk nie ma
    opłat za uzasadnienie, i w końcu przyjęłą bez opłaty)

    Czy jeśli w tej sprawie przysługije kasacja tylko RPO i MS (postanowienie)
    to czy ma w ogóle znaczenie termin 7 dniowy wystąpienia o uzasadnienie
    postanowienia?

    Pozdrawiam
    Sewer

  • 2. Data: 2005-09-05 21:10:25
    Temat: Re: uzasadnienie postanowienia i kasacja
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "sevho" <s...@C...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jednak takie uzasadnienie jest z urzędu. Czy ma rację że trzeba wystąpić o
    > uzasadnienie w ciągu 7 dni ogłoszenia postanowienia?

    Oczywiscie chodzi Ci o kasacje od prawomocnego _wyroku_? Bo strona zaskarzyc
    kasacja postanowienia nie moze. Tak ma racje -> art 524 par. 1 Kpk

> [...]
    >
    > Czy jeśli w tej sprawie przysługije kasacja tylko RPO i MS (postanowienie)
    > to czy ma w ogóle znaczenie termin 7 dniowy wystąpienia o uzasadnienie

    Skoro kpk przeznaje PG i RPO uprawnienie do zaskarzenia _kazdego_ orzecznia
    to na chlopski rozum nie powinno miec to znaczenia. :)