  • 1. Data: 2005-09-05 18:54:50
    Temat: IV Instancja
    Od: "sevho" <s...@C...gazeta.pl>

    W jaki sposób można apelować do instytucji europejskich w kpk.
    czy w każdym przypadku istnieje taka możliwość?

    Jeśli się nie mylę to należy wyczerpać drogę krajową (czy też kasację, a
    jeśli ostatnie rozstrzygnięcie to postanowienie o umorzeniu postępowania to
    czy należy także wnioskować o kasacje do RPO i MS?)

    w domysle, poszukuję dobrego prawnika nie z Warszawy.

    PZDR Sewer

  • 2. Data: 2005-09-05 20:14:48
    Temat: Re: IV Instancja
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "sevho" <s...@C...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jeśli ostatnie rozstrzygnięcie to postanowienie o umorzeniu postępowania
    > czy należy także wnioskować o kasacje do RPO i MS?)

    Szkoda, ze bardziej biegli niz ja sie w Twoje sprawie nie wypowiadaja :(.
    Generalnie - nie trzeba pisac do rzecznika czy ministra aby moc wniesc
    skarge do Strassbourga. Strona ma tylko obowiazek wykorzystac te srodki
    odwolawcze, ktore moze wniesc bezposrednio.

    Pozdrawiam
    SDD