  • 1. Data: 2005-08-06 20:31:56
    Temat: wykorzystanie danych ze stron www
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chodzi o prawne uregulowanie wykorzystywania informacji dostępnych publicznie w
    internecie. Czy gromadzenie i przetwarzanie danych, które są ogólnodostępne na
    stornach www jest zgodne z prawem czy też istnieją jakieś przepisy regulujące
    takie zachowania.

    Np. czy legalne jest pobieranie i przetwarzanie danych z katalogów takich jak
    Onet albo Panorama Firm i prezentowanie ich na swoich stronach www. Jeśli
    istnieją jakieś przepisy ograniczające takie zachowania to jaka forma tego typu
    działań jest zgodna z prawem a jaka już nie.

  • 2. Data: 2005-08-06 23:43:42
    Temat: Re: wykorzystanie danych ze stron www
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <5...@n...onet.pl>, Piotr wrote:
> [...]
    > stornach www jest zgodne z prawem czy też istnieją jakieś przepisy regulujące

    Prawo Autorskie i Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.
    Bez trudu znajdziesz via google.

> [...]
    > istnieją jakieś przepisy ograniczające takie zachowania to jaka forma tego typu
    > działań jest zgodna z prawem a jaka już nie.

    Napisz konkretniej co chcesz zrobić. Jeśli chcesz wiedzieć ogólniej, to
    polecam archiwa grupy np. po haśle "prawo autorskie"

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-08-08 07:19:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <4...@n...onet.pl>, p...@p...onet.pl
    wrote:

    > zastanwaiam się nad stworzeniem systemu, który wyszukuje najniższe ceny,
    > podobnym do takich jak: www.pricewatch.com, www.bizrate.com i www.burak.pl. Czy
    > takie pozyskiwanie cen, przetwarzanie ich i wykorzystywanie jest legalne?

    Na tym etapie muszę Cię uprzedzić, że nie jestem prawnikiem i możemy się
    co najwyżej wspólnie pozastanawiać :) W grę MZ wchodzi
    Art. 7.
    1. Producent bazy danych udostępnionej publicznie w jakikolwiek sposób nie
    może zabronić użytkownikowi korzystającemu zgodnie z prawem z takiej bazy
    danych, pobierania lub wtórnego wykorzystania w jakimkolwiek celu nieistotnej,
    co do jakości lub ilości, części jej zawartości.
    [..]

    MZ, zakładając, że nie będą to pojedyńcze towary, to taka informacja może
    podpaść pod część istotną bazy. Ja bym spróbował uzyskać zgodę
    właściciela.

    --
    Marcin