  • 1. Data: 2005-08-06 20:38:39
    Temat: wydawanie dokumentów w urzędach..
    Od: "przezroczystek " <p...@g...pl>

    Witam

    Jakiś czas temu słyszałem że weszła ustawa, zgodnie z którą
    żadna instytucja nie może odmowić wydania dokumentów, jeśli
    prosi o nie osoba której te dokumenty w jakis sposób dotyczą.
    Czy to prawda? Mógłbym kogoś poprosić o przytoczenie tej
    ustawy, albo o wyjaśnienie co ona w praktyce oznacza? Czy to
    się tyczy zupełnie wszystkich instytucji i zupełnie wszystkich
    dokumentów?

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-06 22:41:34
    Temat: Re: wydawanie dokumentów w urzędach..
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

> [...]
    > ustawy, albo o wyjaśnienie co ona w praktyce oznacza? Czy to
    > się tyczy zupełnie wszystkich instytucji i zupełnie wszystkich

    A o co konkretnie Ci chodzi?

    JK

  • 3. Data: 2005-08-07 06:58:38
    Od: "przezroczystek " <p...@g...pl>

    > A o co konkretnie Ci chodzi?
    >
    > JK

    Chodzi konkretnie o wydanie aktów notarialnych kupna i sprzedaży
    mieszkania byłemu właścicielowi tego mieszkania ze spółdzielni
    mieszkaniowej. Ten były właściciel już nie jest członkiem tej
    spółdzielni, ale dokumenty dotyczą w jakimś stopniu jego osoby.

    Najbardziej jednak mnie ciekawiło to że poniekąd żadna instytucja w
    ogóle nie może odmówić wydania osobie dokumentó które jej dotyczą.

    Dziękuję za odpowiedź

  • 4. Data: 2005-08-07 16:06:22
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 07/08/2005 08:58, przezroczystek wrote :

> [...]
    >
    > Najbardziej jednak mnie ciekawiło to że poniekąd żadna instytucja w
    > ogóle nie może odmówić wydania osobie dokumentó które jej dotyczą.

    Nie do końca tak jest, ale zgodnie z art. 217 § 2 kpa każdy organ
    administracji publicznej jest zobowiązany do wydania zaświadczenia na
    dowolny temat -- jeśli tylko dana osoba ma w tym interes prawny; ponadto
    zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (art. 32) każda osoba ma
    prawo kontroli danych które jej dotyczą. Nie jest mi znany ogólny
    przepis o treści jakiej piszesz.

    Natomiast co do "aktów notarialnych" to spółdzielnia posiada odpisy tych
    dokumentów -- sam akt notarialny leży w kancelarii notariusza u którego
    była zawierana umowa. Jeśli osoba o której piszesz jest stroną tej umowy
    to bez problemów dostanie odpis aktów notarialnych u tego notariusza. W
    spółdzielni mogą mu najwyżej, grzecznościowo, zrobić kserokopie tych
    dokumentów.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)