  • 1. Data: 2005-08-06 19:53:36
    Temat: trudne pytania - zobowiązania w sp zoo
    Od: <k...@c...pl>

    1. Udziałowcy sp. zo.o: osoby a,b,c,d (jednocześnie zarząd), a i b -50%
    udziałów, c i d - 50% udziałów
    2. udziałowcy a i b (jako osoby fizyczne) "...udzielają pożyczki sp. zoo w
    organizacji reprezentowanej przez c i d. C i d działając w imieniu sp zoo w
    organizacji jako uprawnieni przedstawiciele pieniądze te zobowiązują się
    zwrócić..."
    3. Pożyczka nie może być spłacona wcześniej niż w 2008 roku "po
    wypowiedzeniu umowy pożyczki przez a i b"
    4. 2 miesiące po udzieleniu pożyczki c i d chcą sprzedać udziały (razem 50%)
    osobie e

    Pytanie:
    1. Czy zobowiązanie spółki zoo wobec pożyczkodawców a i b przechodzi na
    osobę e
    2. Jeśli tak to w jakiej części (np. solidarnie z c i d, albo solidarnie ze
    spółką (czyli a,b,c,d). Czy to oznacza , że po 3 latach każdy musi spłacić
    20% pożyczki.
    3. Czy zobowiązanie dla c i d się przedawnia i kiedy?
    4.Jeśli nr 1:tak, to jak wyłączyć jej odpowiedzialność w umowie zbycia
    udziałów (lub innym dokumencie).
    5. Czy można post factum przepisać umowę pożyczki na c i d jako osby
    fizyczne (a nie zarząd sp. zoo)
    6. Czy pożyczka udzialona przez a i b to podwyższenie przez nich kapitału
    spółki i zwiększenie tym samym udziałów ponad 50% ?
    7. Za zobowiązania spółki kapitałowej w organizacji odpowiadają solidarnie
    spółka i osoby, które działały w jej imieniu.Czy to oznacza że udziałowiec e
    nie musi spłacać pożyczki jeśli kupuje udziały w sp. zoo (nie w
    organizacji) - patrz pytanie nr 2
    8. w kontekście art. 15 kodeksu spółek handlowych: na udzielenie pożyczki
    nie ma zgody pisemnej ( w formie uchwały) zgromadzenia wspólników. Czy wobec
    tego czynność udzielenia pożyczki jest nieważna i co wtedy? w zasadzie
    zgromadzenie się zgodziło (1/2 zgromadzenia jest pożyczkodawcą , a 1/2
    pożyczkobiorcą) ale nie ma pisemnej zgody jako zgromadzenie.

    Proszę o pomoc w w/w kwestiach.

  • 2. Data: 2005-08-06 20:28:25
    Temat: Re: trudne pytania - zobowiązania w sp zoo
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    <k...@c...pl> naskrobał/a w

    > 3. Pożyczka nie może być spłacona wcześniej niż w 2008 roku "po
    > wypowiedzeniu umowy pożyczki przez a i b"

    No to w 2008, czy po wypowiedzeniu?

    > Pytanie:
    > 1. Czy zobowiązanie spółki zoo wobec pożyczkodawców a i b przechodzi
    > na osobę e

    Spółka jest ciągle w organizacji?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Niech jasna strona Mocy sie od nas odczepi!

  • 3. Data: 2005-08-06 20:29:42
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    <k...@c...pl> naskrobał/a w

> [...]

    No to w 2008, czy po wypowiedzeniu?

    > Pytanie:
    > 1. Czy zobowiązanie spółki zoo wobec pożyczkodawców a i b przechodzi

    Spółka jest ciągle w organizacji? I czy zostały pokryte wszystkie wkłady?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    No HTMLs tags were harmed during production of this message.

  • 4. Data: 2005-08-06 20:30:04
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    k...@c...pl napisał(a):

    > 1. Czy zobowiązanie spółki zoo wobec pożyczkodawców a i b przechodzi na
    > osobę e

    nie, pozyczkodawcy sie wszak nie zmieniają.

    > 2. Jeśli tak to w jakiej części (np. solidarnie z c i d, albo solidarnie ze
    > spółką (czyli a,b,c,d). Czy to oznacza , że po 3 latach każdy musi spłacić
    > 20% pożyczki.

    spolka ma splacic pozyczke, nie wspolnicy.

    > 3. Czy zobowiązanie dla c i d się przedawnia i kiedy?

    c i d nie zaciagneli zadnego zobowiązania.

    > 4.Jeśli nr 1:tak, to jak wyłączyć jej odpowiedzialność w umowie zbycia
    > udziałów (lub innym dokumencie).

    za co?

    > 5. Czy można post factum przepisać umowę pożyczki na c i d jako osby
    > fizyczne (a nie zarząd sp. zoo)

    to nie zarzad odpowiada tylko spolka (zakladamy ze spolka dziala i
    zostala wpisana do krs)

    > 6. Czy pożyczka udzialona przez a i b to podwyższenie przez nich kapitału
    > spółki i zwiększenie tym samym udziałów ponad 50% ?

    nie

> [...]
    > spółka i osoby, które działały w jej imieniu.Czy to oznacza że udziałowiec e
    > nie musi spłacać pożyczki jeśli kupuje udziały w sp. zoo (nie w

    wspolnicy z reguly nie splacaja dlugow spolki

> [...]
    > zgromadzenie się zgodziło (1/2 zgromadzenia jest pożyczkodawcą , a 1/2
    > pożyczkobiorcą) ale nie ma pisemnej zgody jako zgromadzenie.

    jest niewazna, mozna podjac uchwale do 2 miesiecy po pozyczce.
    a jesli nie to oddawac kasę :)

    > Proszę o pomoc w w/w kwestiach.

    prosze bardzo

  • 5. Data: 2005-08-08 14:18:31
    Od: "Romek" <p...@p...net.pl>

> [...]
    > organizacji jako uprawnieni przedstawiciele pieniądze te zobowiązują się

    Rozumiem, że C I D też są w zarządzie. Jezeli tak, to umowa została zawarta
    w niewłasciwy sposób. Spólka powinna byc reprezentowana przez rade nadzorczą
    lub pełnomocnikca powołanego przez Zgromadzenie Wspólników. Pelnomocnickiem
    tym nie może być jednak inny czlonek zarzadu. Takie stanowisko
    reprezentowane jest w literaturze i kiedys czytałem z tego co pamietam
    orzeczenie SN.
    Pozdrawiam,
    Romek