  • 1. Data: 2003-06-30 20:02:16
    Temat: wpłata innej osoby
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    Wpłacono udziały do spółki z o.o. - zgodnie z aktem notarialnym. Wpłaty
    dokonała jednak inna osoba na prośbę osoby, która w akcie notarialnym
    widnieje jako udziałowiec. Czy ma to jakieś znaczenie? Zastanawiam się nad
    potraktowaniem sytuacji w następujący sposób - na dowodzie wpłaty widnieje
    nazwisko innej osoby, bo ona fizycznie je wpłaciła, co nie znaczy, że to
    były jej pieniądze. Na przelewie nie ma wystarczająco miejsca na dodatkowe
    notatki, które pojawią się na wyciągach. Dodam, że osoba dwie wspomniane
    osoby to rodzic i dziecko (powyżej 18 roku życia), a wartość wpłaconych
    udziałów wynosi ponad 40 tysięcy.

    thomasson

  • 2. Data: 2003-07-01 10:07:56
    Temat: Re: wpłata innej osoby
    Od: "Keruj" <k...@t...pl>

> [...]
    > notatki, które pojawią się na wyciągach. Dodam, że osoba dwie wspomniane
    > osoby to rodzic i dziecko (powyżej 18 roku życia), a wartość wpłaconych

    Wystarczy ze bylo podane tytułem:
    Zaplata za Jana Kowlaskiego udziały w spółce xxx

    Moim zdaniem nie ma obowiązku aby wplata byla dokonana przez osobe na ktora
    beda udzialy ... wzane zeby bylo to oznaczone na przelewie.

    Jesli nie bylo, osoba wplacajaca powinna skierowac pismo do spolki iz kwota
    wplacona byla tytulem ......

    Keruj

  • 3. Data: 2003-07-02 07:59:15
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > beda udzialy ... wzane zeby bylo to oznaczone na przelewie.
    >
    > Jesli nie bylo, osoba wplacajaca powinna skierowac pismo do spolki iz

    Dodam moim skromnym zdaniem nieprawnika i laika iż utkwiło mi w pamięci iż
    przy umowie spółki musi być klauzula: udziały zostały wniesione czy wpłacone
    więc chyba taki dowód wpłaty nawet nie wpełni opisany powinien być
    wystarczający jak taka spółka została zarejestrowana (wkłady musiały być
    wniesione).
    Ale jak wspomniałem to tylko przypadkowy zwrot z pamięci.
    pozdrowienia Andrzej