  • 1. Data: 2003-06-30 19:31:43
    Temat: Zniknieta wplata za konto shell - co zrobic???
    Od: "MikeTNK" <t...@n...spam.interia.pl>

    Witam szanowna grupe i zwracam sie z prosba o pomoc.

    Za pomoca mBanku 8.06 dokonalem przelewu w wysokosci 40 PLN na konto
    czlowieka swiadczacego usluge konta shell na swoim serwerze. Po okolo 1,5
    tygodnia czlowiek ten powiedzial mi iz na jego koncie nie ma wplaconej
    kwoty, zarzucajac mi jednoczesnie iz wyslalem mu falszywy zrzut ekranu z
    potwierdzeniem przelewu. W korespondencji mailowej polecilem tej osobie
    sprawdzenie w swoim banku sytuacji (ja w mbanku nie dostalem zadnego
    zwrotu). Rozmowa potem urwala sie na niczym w sumie... Dzisiaj poprzez www
    sprawdzilem ze dane z mojego konta zostaly chyba skasowane (tzn
    najprawdopodobniej cale konto). Na koncie wciaz nie mam zadnego zwrotu wiec
    sadze ze pieniadze powinny dotrzec do celu. Planuje zamowic drukowane i
    podpisane potwierdzenie wykonania operacji i wyslac to temu czlowiekowi
    rzadajac odblokowania konta i przywrocenia danych...

    Chcialbym sie jednak dowiedziec czy i co mozna zrobic w przypadku gdyby
    osoba ta uchylala sie od przywrocenia mi konta lub ew. zwrotu pieniedzy ???
    Nie prowadzi ona zadnej oficjalnej dzialalnosci (tzn wplaty ida na konto
    prywatnej osoby) a kwota 40 zl chyba jest zbyt mala zeby skladac doniesienie
    na policje...

    Bardzo prosze o porade i z gory dziekuje :)

    PS. Pisze na ta grupe gdyz oczekuje opini prawnej na ten temat :)

    --
    Michał "MikeTNK" Macoch t...@i...pl
    GG: 1471 Tlen: m...@t...pl

  • 2. Data: 2003-06-30 20:37:11
    Temat: Re: Zniknieta wplata za konto shell - co zrobic???
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "MikeTNK" <t...@n...spam.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na policje...
    >
    > Bardzo prosze o porade i z gory dziekuje :)
    >
    > PS. Pisze na ta grupe gdyz oczekuje opini prawnej na ten temat :)

    Jeżeli ta osoba twierdzi, że pieniędzy nie otrzymała, to ty powinieneś
    złożyć reklamację w mBanku. Potwierdzenie z pieczątką jak najbardziej możesz
    mu wysłać, będzie to dobra wola z twojej strony, ale robisz to na własny
    koszt.

    A co to znaczy, że dane w banku zostały skasowane? Chyba żartujesz?

    Jak dostaniesz odpowiedź na reklamację, że pieniądze jak najbardziej doszły,
    to możesz mu to wysłać. Jak będzie kręcił, to pozostaje ci wezwanie do
    zapłaty, a potem droga sądowa.
    Gdyby okazało się, że to banki nawaliły, to one odpowiadają za niewykonanie
    usługi.
    A przy okazji masz nauczkę na przyszłość, że nie warto prowadzić ciemnych
    interesów .
    jesteś na dobrej drodze, żeby stracić dużo większe pieniądze.

  • 3. Data: 2003-06-30 21:53:59
    Od: "MikeTNK" <t...@n...spam.interia.pl>

    [...]
    > A co to znaczy, że dane w banku zostały skasowane? Chyba żartujesz?

    --> Zle sie wyrazilem moze :) Chodzilo naturalnie o konto shell (mialo
    zostac przedluzone) - serwer nie znajduje w ogole katalogu pod ktorym mialem
    strone :). Z bankowym nic sie nie stalo naturalnie :))

    > Jak dostaniesz odpowiedź na reklamację, że pieniądze jak najbardziej
    doszły,
    > to możesz mu to wysłać. Jak będzie kręcił, to pozostaje ci wezwanie do
    > zapłaty, a potem droga sądowa.

    --> I tu wlasnie mam watpliwosc czy droga sadowa o 40 zl ma jakikolwiek
    sens... A moze jakis rzecznik praw konsumenta czy cos takiego ???

    > A przy okazji masz nauczkę na przyszłość, że nie warto prowadzić ciemnych
    > interesów .
    > jesteś na dobrej drodze, żeby stracić dużo większe pieniądze.

    --> Hmmmm chyba zakup konta shell nie jest jakims ciemnym interesem :)
    przynajmniej tak mi sie wydawalo do tej pory :)

    Dzieki za odpowiedz i porade :)

    Michał "MikeTNK" Macoch t...@i...pl
    GG: 1471 Tlen: m...@t...pl
    #vmc @ IRCnet

  • 4. Data: 2003-06-30 23:10:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MikeTNK wrote:
    > --> Hmmmm chyba zakup konta shell nie jest jakims ciemnym interesem
    :)
    > przynajmniej tak mi sie wydawalo do tej pory :)

    A podatki ten osobnik placi?
    Jak nie to go USem postrasz.

  • 5. Data: 2003-07-01 00:29:54
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    [...]
    > doniesienie

    Jezeli sa przeslanki ze gosciu mogl oszukac / naciagnac wiecej osob
    to zloz donesienie do prokuratury o wyludzeniu pieniedzy od ciebie
    i probie wyludzania pieniedzy od innych .....

    TB

  • 6. Data: 2003-07-03 10:30:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2003, MikeTNK wrote:
    [...]
> [...]
    >+ --> Hmmmm chyba zakup konta shell nie jest jakims ciemnym interesem :)
    >+ przynajmniej tak mi sie wydawalo do tej pory :)

    Zakup konta nie. Ale sam zeznałeś że płaciłeś "do ręki" a nie
    firmie ;], znaczy: ścieżką omijającą podatki...
    Jest kwestia sporną czy przyjmowanie płatności za usługi jest
    dopuszczalne - IMHO stanowi co najmniej podstawę do uznania
    że "konto jest wykorzystywane w działalności". Znadziesz
    komentarze w googlu ;), z grupy podatki.

    pozdrowienia, Gotfryd