  • 21. Data: 2006-05-18 11:32:36
    Temat: Re: wniosek o ustalenie wysokosci alimentow
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/18/2006 1:29 PM, Johnson wrote:

    > Bo alimenty na rzecz dziecka [obowiązek alimentacyjny] istnieje z mocy
    > prawa a nie z mocy orzeczenia sądu.
    > A zresztą pisać można co się chce.

    A czy obowiązek alimentacyjny z mocy prawa obowiązuje też domniemanego
    ojca nawet, gdy ten jest w papierach jako nieznany?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 22. Data: 2006-05-18 11:37:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > A czy obowiązek alimentacyjny z mocy prawa obowiązuje też domniemanego
    > ojca nawet, gdy ten jest w papierach jako nieznany?

    A co by było gdyby babcia miała wąsy? Byłaby dziadkiem?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 23. Data: 2006-05-18 12:30:00
    Od: pm<e...@o...pl>

    poniewaz zapewne kazdy sie zastanawia jakie to sa dodatkowe koszty to podam
    przyklad z ostatniego miesiaca:
    jako osoba pracujaca jestem ubezpieczony i moj syn rowniez korzysta z tego
    ubezpieczenia, dlatego ma zapewnione bezplatne korzystanie z programu
    obowiazkowych szczepien, jednak jesli rodzice dziecka zdecyduja sie na
    szczepienie skojarzone kosztuje ono 100 zl, inna rzecz: kupowanie markowych
    ciuchow dla syna (o ktorych to zakupach dowiaduje sie po fakcie), ktore nie moga
    byc okreslanie mianem "niezbednych" (przynajmniej nie w tych kwotach)
    zrozumiale jest, ze jesli rodzice maja duzo pieniedzy to moga pozwolic sobie na
    wysoki standard utrzymania dziecka, wlaczajac w to doplacanie do bezplatnych
    swiadczen medycznych
    piszecie ze wysylac tyle ile bylo ustalone, jednak dla mnie to nie jest takie
    proste kiedy matka dziecka przedstawia mi dodatkowe koszty (ktorych wczesniej ze
    mna nie ustalila) i kazda opozycja z mojej strony konczy sie dyskusja w stylu
    "no co szczedzisz na dziecko?", a kazda taka klotnia bedzie w przyszlosci
    skutkowac utrudnianiem mi kontaktu z nim i niszczeniu mojego wizerunku w jego
    oczach...
    jesli alimenty ustalone bylyby przez sad to mialaby kwote, ktora musialaby
    rozplanowac i poskromic zadze wydawania pieniedzy
    ja wolalbym zeby moj syn mial ze mna dobry kontakt niz byl najlepiej ubranym
    berbeciem w okolicy...
    kwestia polega na tym jak to formalnie zalatwic i jakie beda sie z tym wiazac
    koszty bo jak zapewne kazdy sie zorientowal nie jestem osoba dobrze zarabiajaca...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 24. Data: 2006-05-18 12:30:51
    Od: e...@w...pl (Tomas)

    Zbierac wszystkie rachunki! Kobiety sa jak roboty : BEZWZGLEDNE!! To
    prawda ze po 5 i wiecej lat potrafi poleciec do sadu i prokuratury z morda.
    Znam przypadek jak ojciec dziecka po rozwodzie placicl dobrowolnie bez
    orzeczenia alimentow przez sad. Zmnienil kiedys adres zamieszkania, bo
    mieszkal poprzednio u swojej mamy, byla malzonka z zazdrosci ( dla kobiety
    najwazniejsa sprawa jej zycia to mieszkanie ) wniosla po cichu pozew o
    alimennty i doniesienie ze byly malzonek uchyla sie od placenia alimentow i
    ukrywa swoje miejsce zamieszkania. Wyznaczono kuratora, ktory mial znalezc
    bylego malzonka ale palcem nawet nie ruszyl za to napisal do sadu ze
    wszelkie proby ustalenia miejsca zamieszkania sie nie powiodly. Sad ustalil
    kwote alimentow a takze nakazal siganie przez policje jako poszukiwanego
    ukrywajacego sie w kraju i uchylajacego od placenia alimentacyjnego.
    Wszystko bylo zrobione sprawnie i bardzo szybko bez jakiegokolwiek
    poinformowania pozwanego. Przez caly ten okres bogu ducha winien chlop
    placil regularnie dobrowolne alimenty co msciwa kobieta skrzetnie to
    ukrywala. Wreszcie doszlo do zabrania paszporu przy przekraczaniu
    Polsko-Niemieckiej granicy na weekendowy wypad do Berlina. Chlop spedzil
    kilka dni na policji i wreszcie sie wybronil, pokazal kopie wszystkich
    wplat. Musial potem pisac podania i palcic o wydanie nowego paszportu.
    Kobiecie oczywiscie NIC nie zrobiono, zupelnie NIC, swieta Maryja po prostu.
    Pisze to ku przestrodze aby zawsze trzymac wszystkie wplaty na swoje
    dziecko!

    Tomas