  • 11. Data: 2006-05-18 01:05:16
    Temat: Re: wniosek o ustalenie wysokosci alimentow
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    pm napisał(a):
> [...]
    > sytuacja ze jego mama potrafila pozamawiac np. na allegro wiele produktow, ktore
    > nie sa jemu niezbedne i oczywiscie obarczyla mnie tymi kosztami, co
    > niejednokrotnie przekraczalo dwukrotnie sume, ktora wczesniej wspolnie
    > ustalilismy...
    > dlatego potrzebuje sadawnego ustalenia kwoty alimentow, by ona nie mogla
    > wykraczac nagminnie poza te kwote, jak to do tej pory mialo miejsce...
    > pragne poprostu w przyszlosci uniknac jej roszczen, ktore spokojnie przekraczaja
    > 50% mojej pensji, tak, ze w ich wyniku musze prosic moich rodzicow o pomoc

    Nie bardzo rozumiem w czym problem - ustal jednostronnie jakąś granicę
    do której jesteś gotów ją zasilać, i tej granicy nie przekraczaj.

    p. m.

  • 12. Data: 2006-05-18 04:40:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > Napisałem, że można przelewem ale co z tego? Kwestia jeszcze tego jak
    > potraktowane to będzie w sądzie.

    A jak może być potraktowane inaczej jak tam napisz że to tytułem alimentów?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 13. Data: 2006-05-18 05:44:19
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

> [...]

    Napisz w tylule : Alimenty na (imie i nazwisko dziecka) za miesiac/rok.
    Wyslij matce i tak bedzie wiadomo o co chodzi.

    Ciekawi mnie niemniej ile to jest ta "wydumana suma".
    Pozdrawiam Maver

  • 14. Data: 2006-05-18 05:48:39
    Od: "Vik" <v...@p...viknet.pl>

    > Nie bardzo rozumiem w czym problem - ustal jednostronnie jakąś granicę
    > do której jesteś gotów ją zasilać, i tej granicy nie przekraczaj.

    Granica jest to, ze dziecko nie powinno zyc w gorszych warunkach niz w tym
    przypadku jego ojciec, jezeli matka zarabia powiedzmy 2000 a ojciec 1000 zl
    nie ma w tym mozliwosci aby ojciec placil 500 zl alimentow, a co do
    pokwitowan nalezy jak najbardziej zabezpieczac sie i zbierac wszystko
    lacznie z rachunkami wydawanymi poza alimentami. Matki a w takich
    przypadkach bezwzglede podpuszczane przez kolezanki, potrafia po 5 latach
    wspolnego mieszkania i wspolengo utrzymywania dziecka napisac pozew ze nie
    otrzymywaly ani grosza, wymyslaja dziecku niestwozone choroby gdzie to
    dziecko z tych chorob musi uczeszczac na baseny zajecia korekcyjne i inne
    sprawy, pokrywanianie imprez rodzinncyh dla dziecka :). ale na to wszystko
    musza byc dokumenty skierowania od lekarzy a nie widzimisie matki.

    Pzdr
    Vik

  • 15. Data: 2006-05-18 06:23:24
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl>
    napisał w wiadomości news:e4g7c2$rn1$1@news.onet.pl...

    > Po to żeby mamusia nie żądała wydumanych sum i po to aby wszystko miał na
    > papierze.

    w takim razie spisz ugode. i od tej pory plac przelewem z odpowiednim opisem
    i trzymaj dowody wplat

    matka nic Ci nie zarzuci

  • 16. Data: 2006-05-18 06:56:14
    Od: stern <s...@0...pl>

    Vik napisał(a):

    > Granica jest to, ze dziecko nie powinno zyc w gorszych warunkach niz w tym
    > przypadku jego ojciec,

    a jak nie ma prawa jazdy i nie lubi panienek to co wtedy?

    BP, NMSP

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 17. Data: 2006-05-18 10:30:52
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/18/2006 1:11 AM, SDD wrote:

    > Wiesz, co to znaczy "opisac" przelew?
    > To znaczy opatrzyc go tytulem w polu "Tytul".
    > Wpisujesz "alimenty za 05/2006" albo cos w tym stylu i w tym momencie nikt
    > nei powie, ze to prezent czy zwrot pozyczki.

    Skoro nie ma zasądzonych to jak może je opisać "alimenty"?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 18. Data: 2006-05-18 10:36:49
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/18/2006 7:48 AM, Vik wrote:

    > Granica jest to, ze dziecko nie powinno zyc w gorszych warunkach niz w tym
    > przypadku jego ojciec,

    A mnie się wydawało, że ten przepis obowiązuje w sytuacji, kiedy
    małżeństwo ulega rozpadowi i mąż/ojciec płaci alimenty na dziecko i żonę
    w takim wymiarze, aby nie żyli w warunkach gorszych niż dotychczas.
    Zakładam, że w tym wypadku autor wątku nie był/jest w związku małżeńskim
    więc jedynym wyznacznikiem wysokości alimentów są "uzasadnione potrzeby
    dziecka".

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 19. Data: 2006-05-18 11:10:10
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 18 May 2006 12:30:52 +0200,
    Michał "Kaczor" Niemczak <k...@N...atn.pl> screamed:

    Może dzięki, hmm, znaczeniu tego słowa?

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=929

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 13:09:41 user up 10980 days, 1:04, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If you wish to live wisely, ignore sayings - including this one.

  • 20. Data: 2006-05-18 11:29:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > Skoro nie ma zasądzonych to jak może je opisać "alimenty"?

    Bo alimenty na rzecz dziecka [obowiązek alimentacyjny] istnieje z mocy
    prawa a nie z mocy orzeczenia sądu.
    A zresztą pisać można co się chce.