  • 101. Data: 2011-03-05 19:32:01
    Temat: Re: wirtualna zdrada
    Od: t...@p...onet.pl

    > A jest taki obowiazek?

    > Poza tym ustawienie kamerki w zaden sposob nie swiadczy o checi utrwalania

    > golizny, albo czynnosci seksualnych.

    Zastrzegam - uwaga czyniona przez nie-karnistke: ale czy przypadkiem nie mamy
    tu zamiaru ewentualnego? Skoro instaluje sprzet w prywatnym mieszkaniu, w
    ktorym ona tez mieszka i w ktorym - wedle wszelkiego prawdopodobienstwa co
    najmniej porusza sie nago a pewnie i dokonuje pewnych czynnosci o charakterze
    seksualnym - no to chyba musi liczyc sie z tym, ze taka nagosc / czynnosc
    seksualna utrwali, tak?

  • 102. Data: 2011-03-05 19:51:04
    Od: t...@p...onet.pl

    Zm jednej strony padaja stanowcze zadania podania podstawy prawnej, z drugiej
    moja wypowiedz w tym zakresie jest z uporem pomijana. Niezaleznie od podstaw
    karnoprawnych, ktore najwyrazniej ciesza sie wiekszym powodzeniem, mamy
    jeszcze Konstytucje i kc z jego ochrona dobr osobistych. Samo wskazanie na to
    nie wystarczylo, zatem prosze szerzej:

    Art. 47 Konstytucji RP
    Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego
    imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym.

    Art. 23 kc
    Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć,
    swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji,
    nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna, wynalazcza i
    racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego niezależnie od
    ochrony przewidzianej w innych przepisach.

    I z opracowan - Kazimierz Piasecki, SSN:

    4. Polskiemu prawu cywilnemu (poza Konstytucją) nie jest znane pojęcie
    prywatności i intymności. Jednakże sposób ujęcia przepisu art. 23 k.c. nie
    wskazuje na to, aby katalog dóbr osobistych należało uważać za zamknięty.
    Otwarty katalog dóbr osobistych pozwala na włączenie w ich zakres dóbr, które
    spełniają wszystkie wymagania odnoszące się do pojęcia dobra osobistego według
    obowiązującego prawa, a które są związane ze sferą życia prywatnego (ze sferą
    intymności). Ochrona w tym zakresie może odnosić się do wypadków ujawniania
    faktów z życia osobistego i rodzinnego, nadużywania uzyskiwanych informacji,
    podsłuchiwania rozmów telefonicznych, podstępnego nagrywania wypowiedzi na
    taśmę magnetofonową, fotografowania (filmowania) scen z życia osobistego i
    rodzinnego itd.
    5. Pojęcie prywatności i intymności jest bardzo szerokie. Obejmuje wszelkie
    wartości człowieka jako osoby. Można wymienić następujące sfery naruszenia
    prywatności:
    1) ciało ludzkie,
    2) osobowość człowieka i jej przymioty,
    3) życie człowieka i sfery jego działalności,
    4) stosunki z innymi osobami.
    Sfera intymności obejmuje wszelkie czynności, gesty, słowa, charakterystyczne
    cechy osobowości.
    Ogólnie można wymienić przejawy wkraczania w sferę prywatności:
    - przedstawienie osoby w fałszywym świetle (false light) człowieka publicznego,
    - nieuprawnione nagranie, sfotografowanie lub filmowanie,
    - zakaz publicznego wystawienia fotografii bez zgody, także po śmierci,
    - niepokojenie drugiej osoby przez jej śledzenie, narzucanie swego towarzystwa,
    - agresja władzy politycznej.

    A na dokładkę:
    102. Prywatność człowieka obejmuje w szczególności zdarzenia związane z życiem
    rodzinnym, seksualnym, stanem zdrowia, przeszłością, sytuacją majątkową, w tym
    także uzyskiwanymi dochodami […] naruszeniem prywatności jest także zachowanie
    polegające na śledzeniu, filmowaniu, nagrywaniu wypowiedzi (Z. Radwański,
    Prawo cywilne..., 2005, s. 169). […] Naruszeniem prawa do prywatności jest
    śledzenie komputerowe przy pomocy specjalnych programów analizujących m.in.,
    jakie strony internetowe odwiedza użytkownik komputera, z kim się kontaktuje,
    jakich zakupów dokonuje w sklepach internetowych itp.

  • 103. Data: 2011-03-05 23:47:23
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-03-05 16:03, spp pisze:
> [...]

    Czyli listy też może otwierać i czytać? ;-)

    --
    animka

  • 104. Data: 2011-03-05 23:50:50
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-03-05 19:55, spp pisze:

    > http://olgierd.bblog.pl/wpis,fotografowanie;a;prawo;
    do;prywatnosci;sprawa;j;k;rowling,11324.html

    Ty czytaj i prezentuj materiały prawnicze, a nie jakieś pamiętniki
    grupowiczów.

    --
    animka

  • 105. Data: 2011-03-06 01:18:35
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 20:18:06 +0100, t...@p...onet.pl napisał(a):

    > Niewiele ma to wspolnego z formalnoprawna stronaa zagadnienia.

    Jestes w mylnym bledzie. Dewiacja seksualna jednego z malzonkow moze byc
    uznana za przyczyne rozkladu i decydowac o orzeczeniu winy. Skutki jak
    najbardziej konkretne i formalnoprawne.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 106. Data: 2011-03-06 01:30:21
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 20:23:30 +0100, t...@p...onet.pl napisał(a):

    > Stan wyzszej koniecznosci????

    Tak. Ratowanie dobra chronionego prawem, kiedy poswiecone dobro jest
    mniejsze niz ratowane. Niewatpliwie zdrowie i zycie mlodych ludzi, ktorym
    smierdzacy dilerek jutro sprzeda towar jest nieporownywalnie wieksza
    wartoscia niz jego prywatnosc.

    > Interes spoleczny??????

    Normalny - mniej pasozytniczych cpunow na ulicach.

    > Znasz definicje pojecia
    > stanu wyzszej koniecznosci?

    jw

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 107. Data: 2011-03-06 01:43:03
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 20:32:01 +0100, t...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > ktorym ona tez mieszka i w ktorym - wedle wszelkiego prawdopodobienstwa co

    Nie do obrony. Facet mogl nigdy nie widziec lazacej po mieszkaniu w ciagu
    dnia nagiej zony, czyli nie mial rozeznania.
    Umieszczajac kamere w pokoju dziennym, a nie sypialni podjal dzialania
    zmniejszajace prawdopodobienstwo ewentualnego czynu zabronionego.

    > a pewnie i dokonuje pewnych czynnosci o charakterze
    > seksualnym - no to chyba musi liczyc sie z tym, ze taka nagosc / czynnosc
    > seksualna utrwali, tak?

    jw. Zona nigdy przy nim nie slizgala sie na dildo - skad mogl przypuszczac?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 108. Data: 2011-03-06 12:31:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Podobnie jak jej wykrycie:)

    wykrycie nie jest, ale niektóre sposoby do tego prowadzące mogą być
    wykroczeniem lub przestępstwem.

  • 109. Data: 2011-03-06 13:11:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Jestes w mylnym bledzie. Dewiacja seksualna jednego z malzonkow moze
    > byc uznana za przyczyne rozkladu i decydowac o orzeczeniu winy.
    > Skutki jak najbardziej konkretne i formalnoprawne.

    hm...

    jaka niby dewiacja seksualna?

    musisz sie przeprowadzić do Iranu albo do innego kraju arabskiego
    znajdującego sie na etapie naszego średniowiecza... tam znajdzie na 100%
    zrozumienei dla swoich racji.

  • 110. Data: 2011-03-06 13:59:23
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sun, 6 Mar 2011 14:11:07 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > musisz sie przeprowadzić do Iranu albo do innego kraju arabskiego
    > znajdującego sie na etapie naszego średniowiecza... tam znajdzie na 100%
    > zrozumienei dla swoich racji.

    Naprawde nie ma takiej potrzeby. W Polsce wiekszosc kobiet przedklada
    zywego faceta nad kawalek plastiku.
    Ale mamy wolnosc i mozesz sobie preferowac nadmuchwana lateksowa pania i
    nie nazywac tego dewiacja:)

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)