  • 1. Data: 2011-03-02 07:58:58
    Temat: rozliczenie z małżonkiem
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    Taki oto kazus:

    Malzenstwo - rozdzielnosc majatkowa - okolicznosci rozwodowe. Maz do czasu
    zabezpieczenia sobie wlasnego mieszkania zamieszkuje tak jak dotychczas, z
    zona w mieszkaniu uzyczonym zonie przez wlasciciela. Sytuacja taka trwa kilka
    miesiecy. Przez ten okres maz normalnie korzysta ze wszystkich mediow, ale nie
    partycypuje jednoczesnie w zadnych kosztach - czynsz, prad, oplaty za telefon,
    tv, internet etc - wszystko placi zona.

    Pomysl na podstawe prawna roszczenia?

    Niewatpliwie - w mojej ocenie - jest o czym rozmawiac. Maz jest przeciez
    wzbogacony przez bezplatne zamieszkiwanie przez kilka miesiecy (nie ponoszenie
    kosztow = zaoszczedzenie aktywow), a zona - placac chociazby za bezposrednie
    zuzycia, doznaje nieuzasadnionego uszczerbku w majatku (w to miejsce nie
    wchodzi zadna korzysc. Gdy placi za siebie - otrzymuje w to miejsce okreslone
    swiadczenie, a w omawianym przypadku nie).

    Licze na merytoryczne uwagi :-)

  • 2. Data: 2011-03-03 07:44:43
    Temat: Re: rozliczenie z małżonkiem
    Od: t...@p...onet.pl

    Podbijam, bo mnie olewacie :-(

  • 3. Data: 2011-03-04 20:21:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, Tunia wrote:

> [...]
    > partycypuje jednoczesnie w zadnych kosztach - czynsz, prad, oplaty za telefon,

    Czynsz: 688[1] KC.
    A później już rozdział o rozliczaniu długu spłaconego przez jednego
    z solidarnych dłużników - KC 369, 376
    Media... ma ktoś pomysł na równie dokładny zapis z ustawy?
    (nie mam czasu i zdrowia żeby szukać :))
    Ściślej: czy "i innych należnych opłat" obejmuje również koszty
    "czynszopodobne" (często potocznie niesłusznie nazywane "czynszem")?
    Moim zdaniem tak, ze względu na zapis 684 KC, sugerujący pewne
    "związanie" z lokalem takich umów, ale to moja czysta dywagacja.
    Jakby istniał zapis analogiczny do 154.2 KC to byłaby jasność.

    > Niewatpliwie - w mojej ocenie - jest o czym rozmawiac. Maz jest przeciez
    > wzbogacony przez bezplatne zamieszkiwanie

    Nie, w myśl KC ma "bezpośredni" dług, prosto z ustawy, nie trzeba
    *najpierw* wywodzić wzbogacenia. Przynajmniej dla wszystkiego tego,
    co wynika z 688[1]

    > Licze na merytoryczne uwagi :-)

    Mam nadzieję że to merytoryczne ;)

    Link dla leniwców: