  • 1. Data: 2011-03-01 13:29:13
    Temat: Alimenty od nielegalnego imigranta
    Od: "Dorota Zopkowska" <d...@N...gazeta.pl>

    Zdarzyła się taka sytuacja. Polka zaszła w ciążę z obywatelem Dominikany,
    który przebywał w Polsce od początku nielegalnie. Mieszkali ze sobą rok po
    urodzeniu się dziecka, po czym on ją zostawił. Ona została bez środków do
    życia. Dziecko ma obywatelstwo polskie, on uznał to dziecko pisemnym
    oświadczeniem. Czy matka może dochodzić alimentów? On przebywa tu nielegalnie
    i zagroził, że jeśli ona poda sprawę do sądu, to on zgłosi się na policję i
    karze się deportować do Dominikany, gdzie nie ma stałego adresu i ona nie ma
    co liczyć na alimenty. Czy to rzeczywiście tak jest? Co byście doradzili
    matce?

    I jeszcze jedno pytanie, w drugą stronę. Polak pracujący i przebywający
    nielegalnie w Stanach Zjednoczonych zrobił dziecko Amerykance i też je uznał.
    Mieszkali jakiś czas razem, później on wrócił do Polski i chciał legalnie
    wrócić do USA, ale nie dostał pozwolenia. Czy ta Amerykanka może skutecznie
    domagać się od niego alimentów i czy on może legalnie wrócić do Stanów na tej
    podstawie, że jest ojcem jej dziecka?

    Dorota

  • 2. Data: 2011-03-01 13:56:12
    Temat: Re: Alimenty od nielegalnego imigranta
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Dorota Zopkowska pisze:
    > Co byście doradzili
    > matce?

    Następnym razem zastanowić się przed.
    A teraz pozwać go o alimenty. Albo go deportują albo sie przestraszy i
    będzie coś płacił.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-03-01 14:39:44
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-01 14:29, Dorota Zopkowska pisze:
> [...]
    > domagać się od niego alimentów i czy on może legalnie wrócić do Stanów na tej

    Z chujem nie ma zartow jak widac, jak nie myslisz samodzielnie to trzeba
    placic prawnikowi ktory czasami uzywa glowy zamiast chuja .

  • 4. Data: 2011-03-01 14:41:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2011 7:29 AM, Dorota Zopkowska wrote:
> [...]
    > urodzeniu się dziecka, po czym on ją zostawił. Ona została bez środków do

    no to czas do pracy.

    Dziecko ma obywatelstwo polskie, on uznał to dziecko pisemnym
    > oświadczeniem. Czy matka może dochodzić alimentów?
    tak

> [...]
    > co liczyć na alimenty. Czy to rzeczywiście tak jest? Co byście doradzili

    wystąpić a alimenty.

> [...]
    > domagać się od niego alimentów i czy on może legalnie wrócić do Stanów na tej

    ona moze legalnie dochodzić alimentów.
    wersje są dwie: dochodzi aliementów w USA i probuje ten wyrok przyklepac
    w sądzie polskim. na pewno dostanie wiecej, bo po uwazaniu sedziego
    amerykanskiego, ale polskie sądy mogą do zmienic.
    znalezc adwokata w polsce i wystąpić o alimenty w polsce. Dostanie na
    waciki.

    Fakt posiadania dziecka nie daje mu żadnego prawa pobytu ani wjazdu do
    USA. Dopiero jak dziecko bedzie mailo 21 lata może wystąpić o prawo
    stałego pobytu dla ojca. ewntualnie ona moze wystapic o wize
    narzeczenską, wziąć ślub i wystąpić o zieloną karte dla niego. Albo
    przyjechać do polski, wziąc slub w polsce i wystapic o zieloną kartę. Do
    tego czasu musi siedziec w Polsce

    Co wiecej, jeśli w ambasadzie wyjdzie, ze ma dziecko w stanach to zadnej
    wizy turystycznej nie dostanie. bo jego wyjazd ma ewidentnie charakter
    nieturystyczny i nie ma prawa ubiegac sie o taką wizę.
    Jeśli nawet wizę dostanie, a sprawa się rypnie na lotnisku, to spędzi
    noc w pomaranczowym kubraczku i wroci tym samym samolotem parę godzin
    później.
    Jeśli ona wystapi w USA o alimenty i zglosi, ze on ich nie płaci, to na
    granicy USA na lotnisku zostanie po prostu aresztowany.
    oczywiscie, to ze to wyłapią nie jest takie oczywiste, ale jakies ryzyko
    jest.

  • 5. Data: 2011-03-01 14:42:27
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Dorota Zopkowska" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma
    > co liczyć na alimenty. Czy to rzeczywiście tak jest? Co byście doradzili

    jak go nie pozwiesz to na pewno nie dostaniesz alimentów
    a jak go pozwiesz to być może dostaniesz alimenty

  • 6. Data: 2011-03-01 15:19:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ma
    > co liczyć na alimenty. Czy to rzeczywiście tak jest? Co byście doradzili

    Matce doradził bym wizytę w najbliższej jednostce Policji. Niealimentacja
    jest przestępstwem. W ramach postępwoania Policja ma szanse dokonać
    tymczasowego zajęcia mienia ruchomego (zawnioskować w zawiadomieniu), więć
    choć cokowliek dostanie. Jak pisze PH, bez pozwu, to na pewno nic nie
    dostanie. Poza tym coć mi się zdaje, że ten gość z Dominikany, to bardziej
    oszust, niż nielegalny imigrant.

> [...]
    > skutecznie
    > domagać się od niego alimentów i czy on może legalnie wrócić do Stanów na

    Tak, choć to dość skomplikowane. Proponuję lekturę Ustawy Prawo Prywatne
    Międzynarodowe.

  • 7. Data: 2011-03-01 17:09:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2011 15:41, witek pisze:

    > Co wiecej, jeśli w ambasadzie wyjdzie, ze ma dziecko w stanach to zadnej
    > wizy turystycznej nie dostanie. bo jego wyjazd ma ewidentnie charakter
    > nieturystyczny i nie ma prawa ubiegac sie o taką wizę.

    Moment... "Manie" rodziny w USA wyklucza wg. tych faszystów z imigracji
    chęć wizyt turystycznych?

  • 8. Data: 2011-03-01 17:22:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2011 11:09 AM, Andrzej Lawa wrote:
    > Moment... "Manie" rodziny w USA wyklucza wg. tych faszystów z imigracji
    > chęć wizyt turystycznych?

    dokładnie tak.
    przy czy nie chodzi o ciotki i pociotki, a o własną rodzinę typu
    żona/mąż i niepełnoletnie dziecko.
    Pełnoletnie dziecko jest w porządku :).
    Pełnoletniość osiąga się w wieku 21 lat.

    No chyba, że pokażesz papiery rozwodowe lub przekonasz urzędnika, że nie
    stanowicie rodziny, ale od razu padnie pytanie o alimenty, a ich
    niepłacenie jest przestępstwem i z automatu wyklucza dostanie
    jakiejkolwiek wizy.
    Przy czym urzędnicy w ambasadzie się tak nie czepiają. Szybciej skończy
    się to aresztowaniem na lotnisku niż nieprzyznaniem wizy w ambasadzie.
    O ile sprawa sądowa była i ciąży na delikwencie wyrok za niepłacenie.

  • 9. Data: 2011-03-01 17:25:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2011 11:22 AM, witek wrote:

> [...]
    > się to aresztowaniem na lotnisku niż nieprzyznaniem wizy w ambasadzie.
    > O ile sprawa sądowa była i ciąży na delikwencie wyrok za niepłacenie.

    aha,
    przyznanie się do narzeczonej/narzeczonego też wyklucza wizę turystyczną.
    Należy starać się o wizę narzeczeńską K-1 i w ciągu 90 dni od wjazdu
    wziąć ślub.
    Ot taka polityka prorodzinna.

  • 10. Data: 2011-03-01 19:26:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2011 18:25, witek pisze:

> [...]
    > przyznanie się do narzeczonej/narzeczonego też wyklucza wizę turystyczną.
    > Należy starać się o wizę narzeczeńską K-1 i w ciągu 90 dni od wjazdu

    Jawohl! Ordung mus sein! Sieg heil!

    (rup-tup, rup-tup)

    Ja ciągle mam nadzieję, że ten kraj się rozpadnie...