  • 1. Data: 2011-03-02 06:44:51
    Temat: "wymiar" "prawa"
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    Czołem Waszmościowie.
    Przytaczam usłyszaną przed chwilą w TOKFM historyjkę (przegląd prasy,
    GW). Przytaczam niedokładnie, bo słuchałem jednym uchem. Warto się
    zapoznać, a może ktoś podrzuci pełniejszy opis.

    Pewną panią, właścicielkę sklepu napadło 2 młodocianych łobuzów,
    psiknęli ją gazem, ale przed rabunkiem się obroniła. Uciekli.
    Wezwała policję. Mówiła, że ich zapamiętała i "może gdzieś jeszcze są w
    pobliżu", na to odp., że "nie mają benzyny, aby uganiać się za bandytami".
    Pani wywiesiła ogłoszenie obiecując nagrodę za wskazanie sprawców. Ktoś
    zadzwonił anonimowo i podał nazwiska. Poszła z tym na policję (czy do
    prok.). Po konfrontacji (jak zrozumiałem: twarzą w twarz, a nie przez
    lustro weneckie) prokurator zbirów wypuścił, bo zarzut tylko
    "usiłowania" był zbyt lekki.
    Za jednym z nich był wysłany list gończy za ucieczkę z poprawczaka, ale
    prok. o tym nie wiedział. No - skoro nikt mu nie powiedział...
    Pani znalazła zdjęcia bandytów na nk, wywiesiła w swoim sklepie.
    Natychmiast pojawił się policjant, który kazał to zdjąć i zagroził
    grzywną 5k.

    Jaki mamy "wymiar" "prawa", taki mamy dla tego "prawa" i jego stróżów
    szacunek. Podobny dla tego "państwa".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2011-03-02 07:31:03
    Temat: Re: "wymiar" "prawa"
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Mar 2011 07:44:51 +0100, Maruda napisał(a):

    > Jaki mamy "wymiar" "prawa", taki mamy dla tego "prawa" i jego stróżów
    > szacunek. Podobny dla tego "państwa".

    Przecież wszystko było ok. Jeszcze tego by brakowało żeby były dozwolone
    samosądy...

    Henry

  • 3. Data: 2011-03-02 10:13:52
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 02-03-2011 07:44, Maruda pisze:
    > Jaki mamy "wymiar" "prawa", taki mamy dla tego "prawa" i jego stróżów
    > szacunek. Podobny dla tego "państwa".

    Zły wniosek. Prawo jest w miarę dobre. To ludzie zawodzą w jego stosowaniu.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2011-03-04 19:58:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, Henry(k) wrote:

    > Przecież wszystko było ok. Jeszcze tego by brakowało żeby były dozwolone
    > samosądy...

    Problem w tym, że opis z postu dość wyraźnie sugeruje że jest "dozwolone"
    bezprawie. Przecież łapać przestępców mieli ci sami policjanci, którzy
    mogli przyjść z uwagą o mandacie. Taka asymetria drobna.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-03-04 22:45:33
    Temat: Odp: "wymiar" "prawa"
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zły wniosek. Prawo jest w miarę dobre. To ludzie zawodzą w jego stosowaniu.

    a prawo zaodzi bo proces zastepowania tych ludzi nie dosc ze moze trwac lata
    to najczesciej konczy sie niczym