  • 11. Data: 2006-04-10 19:40:21
    Temat: Re: wiosenne porzadki - palenie lisci
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "[edymon]" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:e1e13f$7uj$4@nemesis.news.tpi.pl...

    Ja chciałabym zaznaczyć, że odpady roślinne można palić i nikt, nawet straż
    miejska na to nie pomoże. Chyba, ze wraz z liśćmi pali plastyk, albo stwarza
    zagrożenie pożarowe. Odpady roślinne nawet zielone można palić choć kopcą
    niemiłosiernie.
    Temat przerabiany.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 12. Data: 2006-04-10 20:07:40
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Akulka napisała:
    > Ja chciałabym zaznaczyć, że odpady roślinne można palić i nikt, nawet straż
    > miejska na to nie pomoże.

    Art. 71 ustawy o odpadach twierdzi inaczej.

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2006-04-10 20:22:53
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    Akulka napisała:
    > Ja chciałabym zaznaczyć, że odpady roślinne można palić i nikt, nawet
    straż
    > miejska na to nie pomoże.

    Art. 71 ustawy o odpadach twierdzi inaczej.

    Hm, ja mówię to co wiem i co twierdzi Straż miejska. Odpady biologiczne -
    roślinne, mozna palić. Temat ćwiczony przeze mnie rok temu (i nie tylko
    przeze mnie). Chyba się nic nie pozmieniało? Skasowałam poprzednie wątki i
    nie chce mi sie szukać owego art.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 14. Data: 2006-04-10 20:51:20
    Od: gg <g...@m...com>

    On Mon, 10 Apr 2006 20:40:48 +0200, [edymon]
    <m...@a...pl> wrote:

    > Dzieki:) W zasadzie to nawet nie o paragrafy tu chodzi, a zwyklą
    > wyobraznie. Niestety wiekszosc ludzi ma gleboko w zadku to, ze innym cos
    > przeszkadza. I odpowiadaja jak osobnik o nicku gg.

    Nic jej nie zrobisz. Stawiam na to swoją ostatnią koszulę. A te paragrafy
    to możecie sobie schować ... Zresztą już ktoś to napisał. Dopóki nie pali
    śmieci typu plastyk straż miejska jej nie ukarze. Na wiosnę i na jesieni
    można palić chwasty i inne liście w swoim ogrodzie a Ty zamknij sobie
    wtedy okno pieniaczko.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 15. Data: 2006-04-10 20:53:50
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Akulka napisała:

    > Art. 71 ustawy o odpadach twierdzi inaczej.
    >

    > Hm, ja mówię to co wiem

    Raczej: co Ci się wydaje.

    > i co twierdzi Straż miejska. Odpady biologiczne -
    > roślinne, mozna palić. Temat ćwiczony przeze mnie rok temu

    To świadczy tylko o tym, że spotkałaś w życiu strażnika miejskiego,
    który nie znał na pamięć przepisów o odpadach. Nie o tym, że u Ciebie
    obowiązuje inna ustawa.

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-04-11 00:34:19
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    >Raczej: co Ci się wydaje.
    > i co twierdzi Straż miejska. Odpady biologiczne -
    > roślinne, mozna palić. Temat ćwiczony przeze mnie rok temu

    Mylisz się.... choćby tu znalazłam już uzasadnienie http://tiny.pl/gx8v:

    " Problem usuwania odpadów komunalnych przez spalanie je na terenie
    własnych posesji, lub domów pozostaje w dalszym ciągu poważnym zagrożeniem
    dla środowiska. Z tego względu wprowadzono regulacje normujące zasady
    termicznego przetwarzania odpadów, i zakazując tego rodzaju działalności
    poza wyznaczonymi miejscami i urządzeniami. Rzecz jasne przepisy prawa
    ochrony środowiska nie idą tak daleko aby ustanawiać absurdalny zakaz
    rekreacji związanej z paleniem ognisk, używaniem grilów itp.

    W ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U.01.62.628)
    znajduje się art. 13, ust. 3, który stanowi iż dopuszcza się spalanie
    pozostałości roślinnych, poza instalacjami i urządzeniami, jeżeli spalanie
    to nie narusza odrębnych przepisów. Tak więc rozróżnić należy, najczęściej
    spotykane i naganne spalanie odpadów komunalnych od spalania w ogniskach
    pozostałości roślin, czyli w praktyce pozostałości z dziełek rekreacyjnych,
    chrustu itp.

    Należy zwrócić jednak uwagę, iż art. 13 zawiera zastrzeżenie
    zgodnie, z którym spalanie pozostałości roślin nie może naruszać innych
    przepisów. Spośród tych "innych" przepisów wskazać można przykładowo art.
    23a ustawy z dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody, który
    zakazuje palenia ognisk na obszarze parów narodowych i rezerwatów przyrody,
    lub art. 82 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń. "
    <ciach>

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 17. Data: 2006-04-11 06:00:13
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-04-10 22:51 +0200, Użytkownik gg napisał :

> [...]
    > śmieci typu plastyk straż miejska jej nie ukarze. Na wiosnę i na jesieni
    > można palić chwasty i inne liście w swoim ogrodzie a Ty zamknij sobie

    A ty naucz sie czytac madralo. Ze zrozumieniem.

    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    /SPRZĄTAM PO MOIM PSIE/