  • 1. Data: 2006-04-10 12:47:20
    Temat: obowiazek wobec rodziców
    Od: "magda" <p...@b...pl>

    Witam!!

    Jak to jest z obowiazkiem opieki nad rodzicami?? Slyszalam, ze
    istnieje cos takiego jak alimenty dla rodziców.
    Moze z grubsza przyblize sytuacje:
    Ojciec (lat 80) ma dwie córki, matka nie zyje. Jedna z córek zostaje
    wywlaszczona ze wszystkiego, nawet z majatku po matce (dodam tylko,
    ze lepiej traktuje sie obcych niz traktuja ja siostra z ojcem). Druga
    córka zadbawszy o to by ojciec tylko jej zapisal majatek wyjechala
    na stale z kraju. jej kontakt z ojcem to czasem telefon i raz na dwa
    lata krótkie odwiedziny. Nadmieniam, ze nawet nie zamierza zabrac
    ojca do siebie. Ojciec jest juz schorowany wymaga opieki. Czy jest
    jakas mozliwosc by córka z zagranicy zajela sie ojcem?? czy niestety
    "niedobra córka" ma zacisnac zeby i mimo wszystko zajac sie ojcem
    zapominajac o krzywdach??

    jestem osoba postronna, wiec mysle, ze jestem obiektywna

    prosze o konkretne odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-04-10 13:37:53
    Temat: Re: obowiazek wobec rodziców
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    czy niestety
    "niedobra córka" ma zacisnac zeby i mimo wszystko zajac sie ojcem
    zapominajac o krzywdach??

    Jesli zajmie sie ojcem i dodatkowo nie jest jakas prostytutka czy narkomanka
    (uogólniam ;)) bedzie mogla liczyc na zachowek - wtedy nie bedzie podstaw do
    wydziedziczenia (nawet jezeli zapis o wydziedziczeniu znalazl sie w
    testamencie)
    Oczywiscie zalezy jeszcze z jakiego powodu stosunki miedzy córka i ojcem sa
    takie zle - zakladam ze chodzi o jakas wyolbrzymiona blachostke a nie
    przyczynienie sie do tego tylko córki (pobicie ojca etc.)

    Iza

  • 3. Data: 2006-04-10 17:45:44
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 kwi o godzinie 15:37, na pl.soc.prawo, iza napisał(a):

> [...]
    > (uogólniam ;)) bedzie mogla liczyc na zachowek - wtedy nie bedzie podstaw do
    > wydziedziczenia (nawet jezeli zapis o wydziedziczeniu znalazl sie w

    Czyli Twoim zdaniem by wydziedziczyć kogoś to ta wydziedziczana osoba musi
    się prostytuować bądź być narkomanem - tak?
    Twierdzisz że jeżeli się ktoś prostytuuje - to nie ma prawa do zachowku?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 4. Data: 2006-04-10 18:06:49
    Od: "boguslaw" <b...@a...edu.pl>

    "niedobra corka" powinna zajac sie ojcem, ma obowiazek prawny

    a wtedy ta dobra moze tego pozalowac...

    dokad starszy Pan zyje, moze zmienic testament.