  • 1. Data: 2006-04-10 12:23:37
    Temat: dziedziczenie z ustawy/testamentu
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    witam:)Po śmierci męża zostało wszczete postępowanie spadkowe po jego
    babci.Odnaleziono testament ,gdzi babcia zapisuje działkę swojemu
    synowi(ojcu zmarłego),ponieważ zmarły był jedynakiem spadek powinien być
    dziedziczony bez komplikacji w linii prostej-babcia-ojciec
    zmarłego -zmarły.Tutaj zaczyna się problem:)-Nieboszczyk nie otwierał
    testamentu ,pozostawił w żałobie drugą żonę i dwóch synów z pierwszego
    małżeństwa.Moje pytanie brzmi:czy wdowa równiez będzie dziedziczyć?
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-04-10 12:31:12
    Temat: Re: dziedziczenie z ustawy/testamentu
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Ania napisał(a):
> [...]
    > testamentu ,pozostawił w żałobie drugą żonę i dwóch synów z pierwszego
    > małżeństwa.Moje pytanie brzmi:czy wdowa równiez będzie dziedziczyć?

    po babci wdowa dziedziczyć nie będzie, bo o tym kto dziedziczy decyduje
    chwila śmierci spadkodawcy
    jeśli zmarły żył w chwili śmierci babci, to odziedziczył po niej i to co
    odziedziczył weszło do jego majątku
    a ten z ustawy dziedziczyć będą dzieci i żona
    praktycznie więc wdowa będzie miała prawo do części majątku po babci

    KG