  • 1. Data: 2006-04-10 14:42:14
    Temat: jazda pod wpływem alkoholu
    Od: kupik<k...@o...pl>

    Co grozi zołnierzowi zawodowemu marynarki wojennej jazdy pod wpływem, po
    zatrzymaniu miał wydechanym powietrzu 0,8mg. Nie był krany

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-04-10 15:09:01
    Temat: Re: jazda pod wpływem alkoholu
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    > Co grozi zołnierzowi zawodowemu marynarki wojennej jazdy pod wpływem, po
    > zatrzymaniu miał wydechanym powietrzu 0,8mg. Nie był krany

    a czym jechał? Jeśli samochodem to grozi mu do dwóch lat pozbawienia wolności

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-04-13 20:04:47
    Od: "W" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kupik" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co grozi zołnierzowi zawodowemu marynarki wojennej jazdy pod wpływem, po
    > zatrzymaniu miał wydechanym powietrzu 0,8mg. Nie był krany

    Ja bym był za tym, żeby śmierć przez utopienie. Żeby nigdy na wierzch nie
    wypłynął.

  • 4. Data: 2006-04-14 13:44:38
    Od: "SKY" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    czesc. jesli jest niekarany to dostanie pewnie jakis wyroczek w zawieszeniu i
    dodatkowo cos do zaplacenia /lub "odrobienia"/ - /podst. prawna art. 178a KK/.
    jesli ma dochody - to wyzsze jest prawdopodobienstwo grzywny niz "odróbki".

    ale jeszcze do tego zakaz prowadzenia pojazdów od 1 roku do 10 lat /ale
    najprawdopodobniej dostanie 1 rok zakazu/. jak wyrok sie uprawomocni to sad
    wysle kopie wyroku do starosty twojego powiatu /miejsce zamieszkania/ by ten
    cofnal mu uprawnienia do kierowania pojazdami /absolutnie pewne jest to ze
    dostanie zakaz na środek transportu jakim kierował w czasie popełnienia
    przestępstwa/ - /podst. prawna art. 182 KKW/
    sprawa z reguły jest zaoczna, do domu przychodzi wyrok nakazowy.
    tak to przynajmniej wyglada przed sadami dla osób cywilnych.

    jak go zlapią na kierowaniu pojazdem na który dostanie zakaz po uprawomocnieniu
    się wyroku to bedzie miał sprawe karna za czyn z art. 244 KK.

    jesli okres cofniecia uprawnienia przekroczy rok do czasu konca obowiazywania
    zakazu - to bedzie musial od nowa zdawać egzamin do uzyskania z powrotem prawo
    jazdy / podst. prawna PoRD /

    nie wiem jak to w MONie jest - ale raczej jest odpowiedzialnosc dyscyplinarna
    za takie "wybryki", takze dostanie delikwent jeszcze pewnie "działę" w pracy -
    jak się przełożeni o fakcie dowiedzą /najpewniej wydalenie/

    --
    literatura:
    KK - http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/97.88.553.

  • 5. Data: 2006-04-14 14:08:24
    Od: "SKY" <s...@o...pl>

    z tego co wiem to ciezko jest się "wyłgać" z czynu o art. 178a KK.
    gdyby było to jeszcze wykroczenie z art. 87 par. 1 lub 2 KW mogłby mieć tu
    zastosowanie art. 39 KW /nadzwyczajne złagodzenie kary/ lecz "wykroczeniowy"
    próg to od 0,2 promila do 0,5 promila alkoholu, także wynik delikwenta się nie
    mieści w "wykroczeniówce".

    w przypadkach wykroczeniowych praktyka sprowadza się to do tego że bieżesz sąd
    na litość i mowisz że masz na utrzymaniu trójkę dzieci, pracujesz jako kierowca
    i ze jest to jedyne żródło utrzymania waszej rodziny. i że dojdzie do rodzinnej
    tragedii jesli zabiorą ci prawo jazdy.

    pozdrawiam
    -
    literatura: