  • 1. Data: 2012-01-10 20:44:28
    Temat: Przydzial w prywatnej kamienicy
    Od: Hal <i...@g...com>

    Witam,

    Mieszkam w prywatnej kamienicy na podstawie przydziału kwaterunkowego od
    około 50 lat , ostatnio uslyszalam, ze takie przydzialy kilka lat temu
    stracily waznosc, zostaly zlikwidowane. Mam pytanie czy to prawda,
    jezeli tak to jaki jest moj status prawny do tego mieszkania? Nikt z
    wydzialu lokalowego nie poinformowal mnie o zmianach ani tez wlasciciel
    kamienicy nie podpisal ze mna umowy o wynajem. Czy jezeli moj przydzial
    jest juz nie wazny to ja teraz jestem wynajmujaca i czy wlasciel moze w
    kazdej chwili wyrzucic mnie z mieszkania bez lokalu zastepczego? czy
    powinnam miec jakis nowy dokument uprawniajacy mnie do zajmowania tego
    mieszkania?
    I jeszcze jedno - czy zarzadca (wspolwlasciciel kamienicy) wchodzac do
    mojego mieszkania ma prawo decydowac jak mam miec umeblowany pokoj (kaze
    pozbyc sie mebli, ktore mu sie nie podobaja i kupic inne), nie pozwala
    zeby na korytarzu wewnatrz mojego mieskania cokolwiek stalo np. szafka?
    Czy ma do tego prawo czy raczej przekracza swoje uprawnienia?
    Bardzo prosze o odpowiedz.

  • 2. Data: 2012-01-11 09:32:06
    Temat: Re: Przydzial w prywatnej kamienicy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2012 21:44, Hal pisze:

> [...]
    > wydzialu lokalowego nie poinformowal mnie o zmianach ani tez wlasciciel
    > kamienicy nie podpisal ze mna umowy o wynajem. Czy jezeli moj przydzial

    Prywatna kamienica - prywatne mieszkanie. Nie ma umowy, to jest
    bezumowne korzystanie z lokalu.

    > jest juz nie wazny to ja teraz jestem wynajmujaca i czy wlasciel moze w
    > kazdej chwili wyrzucic mnie z mieszkania bez lokalu zastepczego? czy

    Najemcą nie, ale lokatorem i obowiązują przepisy o ochronie praw
    lokatorów. Czyli właściciel może złożyć pozew o eksmisję, ale to trwa i
    z reguły pojawia się kwestia lokalu zastępczego (którego gminy zwykle
    nie mają). Na pewno nie może tak od ręki wyrzucić.

    > powinnam miec jakis nowy dokument uprawniajacy mnie do zajmowania tego
    > mieszkania?

    Umowę najmu najlepiej. Złożył jakąś ofertę?

    > I jeszcze jedno - czy zarzadca (wspolwlasciciel kamienicy) wchodzac do
    > mojego mieszkania ma prawo decydowac jak mam miec umeblowany pokoj (kaze
    > pozbyc sie mebli, ktore mu sie nie podobaja i kupic inne), nie pozwala

    O ile nie stanowią zagrożenia pożarowego/sanitarnego, to nic mu do tego.

    > zeby na korytarzu wewnatrz mojego mieskania cokolwiek stalo np. szafka?
    > Czy ma do tego prawo czy raczej przekracza swoje uprawnienia?

    Wewnątrz lokalu? Poza częściami wspólnymi? Nic mu do tego.

    Natomiast na korytarzu ogólnym może to być sprzeczne z przepisami p-poż.

  • 3. Data: 2012-01-11 22:50:09
    Od: "_ąćęłóńśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    A komu płacisz co miesiąc czynsz za najem tego mieszkania?

    -----

  • 4. Data: 2012-01-12 20:37:42
    Od: Hal <i...@g...com>

    placę wlascicielowi kamienicy ale mam przydzial na to mieszkanie z
    urzedu od kilkudziesieciu lat. Pytalam, bo niedawno uslyszalam ze te
    stare przydzialy sa juz nie wazne ale wlasciciel nie wspomina o
    podpisaniu zadnej umowy wiec nie wiem czy to prawda.

  • 5. Data: 2012-01-12 22:50:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jan 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Prywatna kamienica - prywatne mieszkanie. Nie ma umowy, to jest
    > bezumowne korzystanie z lokalu.

    IMVHO nie ma żadnych objawów bezumowności, to po pierwsze.
    Czyżby umowa najmu wymagała do ważności formy pisemnej?

    A po drugie, nie byłbym taki pewien, że w momencie "zniknięcia"
    kwaterunku w przepisach przejściowych nie było postanowienia,
    że dotychczasowe przydziały z mocy prawa zamienione zostają
    na umowy najmu.
    Wydaje się dość oczywiste, że ustawodawca mógł (i powinien)
    przewidzieć jakiś przepis regulujący stan prawny z urzędu.

    pzdr, Gotfryd