  • 21. Data: 2003-01-19 20:07:16
    Temat: Odp: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > Dlaczego chcesz stosować upn do innych postępowań? Na jakiej podstawie?
    > upn ma swój zakres stosowania i już, raczej nie można go rozszerzać...

    każdy sedzia mający na sali małolata posłuży się dodatkowymi środkami
    dostępu

    > A reszta później ;)

    reszta również pózniej:P

    Sandra

  • 22. Data: 2003-01-19 23:41:11
    Temat: Re: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > trudno w k.p.k o przepis regulujacy tą sprawe z wyjątkiem jedynego 189§1
    on
    > stwierdza ,ze osoba ponizej 17lat świadkiem nie moze byc

    Wcale ten przepis nie mówi, że świadkiem nie może
    być osoba poniżej 17 lat. Jest tu tylko mowa, że od
    takiego świadka nie odbiera się przyrzeczenia.
    A więc jednoznacznie się stwierdza, że może być świadkiem.
    Przyrzeczenia się nie odbiera, gdyż osoba taka nie
    odpowiada z art. 233 kk.

  • 23. Data: 2003-01-19 23:45:33
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > tak ...nieletniego nigdy nie wzywa sie bez opiekuna ewentualnie psycholog
    > ,wychowawca itp.
    > wszystko masz w upn...

    Upn dotyczy nieletnich jako sprawców czynów zabronionych,
    a nie jako świadków. O udziale psychologa w przsłuchaniu
    świadka mówi art. 192 § 2 kpk i nie stosuje się go do
    wszystkich małoletnich świadków.

  • 24. Data: 2003-01-19 23:50:49
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "minoryt" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę że dla świętego spokoju córka pójdzie do sądu.Jednak pouczenie na
    > wezwaniu tylko ma na celu wystraszyć swiadka.NIe podaje sie na nim żadnego
    > paragrafu k.c,kpc,kk.cześć

    Świadek nie bierze się znikąd, zapewne został
    przesłuchany w toku dochodzenia i wtedy został
    pouczony o swych obowiązkach i prawach.
    W pouczeniu nie są ważne numerki przepisów,
    ale ich treść.

  • 25. Data: 2003-01-19 23:52:18
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > cześć:-) wystarczy kuknąć jaki sąd wzywa i wszystko będzie jasne ...

    Sprawa o pobicie - chyba już jasne, jaki sąd wzywa.

  • 26. Data: 2003-01-20 00:22:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0fdtt$9h5$...@n...tpi.pl...

    > Sprawa o pobicie - chyba już jasne, jaki sąd wzywa.

    wcale niejasne :-) może to być sąd rodzinny jak i karny :P

    Sandra

  • 27. Data: 2003-01-20 00:22:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0fdtp$9h5$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > A więc jednoznacznie się stwierdza, że może być świadkiem.
    > Przyrzeczenia się nie odbiera, gdyż osoba taka nie

    a ja mówie Panu ,że się Pan myli ...

    Sandra

  • 28. Data: 2003-01-20 09:02:37
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > a ja mówie Panu ,że się Pan myli ...

    sprecyzuj w czym...

    KG

  • 29. Data: 2003-01-20 16:56:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0f0jk$n5k$...@a...dialog.net.pl...
    > reszta również pózniej:P

    a tak to wyglada w praktyce ...

    i wiesz ,że masz racje bo np.z godnia z art.177§1 jest stawiennictwo każdej
    wezwanej osoby tzn. i też dziecka ...czyż nie?

    zaczynając sprawę karną a nastepnie wysłuchując nieletniego w danej sprawie
    jest ważna treść czyli nie biore przyrzeczenia ale zgodnie z k.r.o wzywam
    sobie takiego świadka z opiekunem /art.93§1 k.r.o/
    odegra dużą rolę w takim wysłuchaniu umiejętność dotarcia do psychiki
    dziecka przez samego sedziego lub psychologa,którego sędzia z uwagi na wiek
    dziecka również może wezwać i zastosowuje to w praktyce ...następnie jak nam
    wiadomo zastosuje art.191 czyli zapyta o dane nieletniego,wiek,zajecie
    itd.uprzedzajac równiez o treści art.182 k.p.k i jak nam wiadomo w stosunku
    do dziecka uzyskamy te informacje podchodzac w odpowiedni sposób czyli
    całkiem swobodnie potraktujemy nieletniego tak jak to robi sędzia rodzinny w
    upn...tu odegrają rolę karniście pomocne informacje z upn... i wreszcie
    dochodzimy do art.143§1pkt.2 dot.przesłuchania za pomocą psychologa a nawet
    wezwanego psychiatry można przeprowadzić z nielatem owocną rozmowę ...można
    jeszcze dodatkowo utrwalić to zgodnie z art.147§1 kpk...

    polecam wyrok SN z 1980r. IIIKR 428/79 ; z 1988 VKRN 237/88

    Sandra

  • 30. Data: 2003-01-20 22:44:34
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > a ja mówie Panu ,że się Pan myli ...

    Czyli jestem pomylony.
    Ale ze mną wiele innych osób. Przesłuchałem setki
    małoletnich świadków - zarówno w obecności rodziców,
    jeśli to nie kolidowało z tokiem postępowania, jak i w
    obecności psychologów, ale również bez niczyjej
    obecności.
    Jakoś do tej pory nikt mi nie zwrócił uwagi,
    że małoletni nie może być świadkiem.
    Wszyscy się mylą?