  • 1. Data: 2003-01-18 15:04:21
    Temat: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: "minoryt" <b...@w...pl>

    Córka ma 16 lat,została wezwana do sądu w charakterze świadka w sprawie
    pobicia kolegi.Czy jest różnica w wezwaniu do sądu osoby małoletniej a osoby
    pełnoletniej?Czy musi E stawić,jakie są prawa rodzica?Z pouczenia na
    mandacie wynika że musi.pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-01-18 15:08:47
    Temat: Odp: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik minoryt <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0bqe3$2ti$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    osoby
    > pełnoletniej?Czy musi E stawić,jakie są prawa rodzica?Z pouczenia na

    juz pisałam na ten temat musi z opiekunem w innym wypadku moze byc
    doprowadzona ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-18 15:43:12
    Temat: Re: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: "minoryt" <b...@w...pl>

  • 4. Data: 2003-01-18 16:29:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik minoryt <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0bsmu$a9n$...@n...gazeta.pl...

    art.12 k.c
    art.574 k.p.c

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-18 17:40:13
    Od: "minoryt" <b...@w...pl>

  • 6. Data: 2003-01-18 18:00:37
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > art.12 k.c
    > art.574 k.p.c

    Dlaczego akurat te przepisy? Przecież to jest świadek... Gdzie jest
    wymóg stawienia się z opiekunem? A jeśli chodzi o doprowadzanie to chyba
    jak każdego innego świadka...

    KG

  • 7. Data: 2003-01-18 18:52:13
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Dlaczego akurat te przepisy? Przecież to jest świadek... Gdzie jest
    > wymóg stawienia się z opiekunem? A jeśli chodzi o doprowadzanie to chyba
    > jak każdego innego świadka...

    nieletni tak obojetnie czy to świadek czy nie...poszukaj sobie przepisu :-)
    nie leń sie :-)
    bo zaspiewam Ci piosenke :-)

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-18 19:17:25
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > nieletni tak obojetnie czy to świadek czy nie...poszukaj sobie przepisu :-)

    nie widzę takiego, ale może źle szukam... A jeśli chodzi o ten wątek, to
    dlaczego założyłaś, że chodzi o postępowanie cywilne? Równie dobrze może
    być karne...
    A jeśli chodzi o nieletnich świadków - jaki są możliwe środki stosowane
    wobec nich?

    > nie leń sie :-)

    nie lenie się, a nawet czasu mi brakuje :)

    > bo zaspiewam Ci piosenke :-)

    jaką? :)

    KG

  • 9. Data: 2003-01-18 23:22:55
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > nie widzę takiego, ale może źle szukam... A jeśli chodzi o ten wątek, to
    > dlaczego założyłaś, że chodzi o postępowanie cywilne? Równie dobrze może

    może być ale w karnym zastosujemy art.51 k.p.k

    > A jeśli chodzi o nieletnich świadków - jaki są możliwe środki stosowane
    > wobec nich?

    również doprowadzenie jeżeli będzie konieczne...ponadto po ukończeniu 13
    roku życia małoletni może w postepowaniu karnym sam wyrazic zgodę na
    przesluchanie ...

    > nie lenie się, a nawet czasu mi brakuje :)

    umiejetne rozplanowywanie czasu pozwala na wszystko czego tylko zapragniesz
    :-)
    ale to tez sztuka :-)

    > jaką? :)

    przed monitorem siedzi Kamil leń :-) nic nie robi cały dzień :-)
    jak to ja nic nie robie? - pyta Kamil :-)
    a kto pyta o przepisy kiedy nie może ich znaleźć ? czy to nazywa się nic
    hehe :P

    Sandra

  • 10. Data: 2003-01-19 10:05:41
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > art.12 k.c
    > art.574 k.p.c

    Sprawa o pobicie - więc skąd kc i kpc?
    Do świadka w sprawie karnej ma zastosowanie kpk.
    Świadek niezależnie od wieku ma obowiąze stawienia
    się i złożenia zeznań. Jeśli rozprawa jest jawna -
    opiekun może przyjść jako "kibic".