  • 1. Data: 2003-01-04 17:16:15
    Temat: ważność mandatów za jazdę bez biletu
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    Witam!

    Ostatnio w pewnym programie radiowym Pan Janusz Weiss (mam nadzieję, że
    poprawnie napisałem) poruszył problem kontrolerów komunikacji miejskiej.
    Niestety nie słuchałem i tylko od znajomych wiem, że dzieją się dziwne
    rzeczy łącznie z mandatami przychodzącymi do osób, które nie były w stanie
    jechać wtedy (jedna osoba nie żyła, inna jakiś czas wcześniej zmieniła
    nazwisko). Zastanawia mnie, czy takie rzeczy mogą się dziać i czy mandat bez
    podpisu ukaranego jest ważny?

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 2. Data: 2003-01-04 19:57:15
    Temat: Re: ważność mandatów za jazdę bez biletu
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kudłaty" <A...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jechać wtedy (jedna osoba nie żyła, inna jakiś czas wcześniej zmieniła
    > nazwisko). Zastanawia mnie, czy takie rzeczy mogą się dziać i czy mandat

    A w jaki sposób kontroler może Cię zmusić do podpisania czegokolwiek ?
    Joker

  • 3. Data: 2003-01-04 20:29:55
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A w jaki sposób kontroler może Cię zmusić do podpisania czegokolwiek ?

    Niby nie może, ale przecież może wezwać policje, której powierdzenie będzie
    bardziej wiarygodne, niż po prostu kwit, że mnie kontroler zatrzymał. W
    wypadku, jeśli liczy się tylko spisanie danych przez kontrolera, to
    wystarczy być raz spisanym, żeby np. co miesiąc dostawać wezwanie do zapłaty
    :(.

    A żeby nie było, że próbuję się od czegoś wymigać, nigdy nie byłem za nic
    zatrzymany ani spisywany.

    No może w 3 klasie podstawówki, jak pojechałem z kolegą z klasy pograć na
    dworcu w gry komputerowe

  • 4. Data: 2003-01-05 03:54:19
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypadku, jeśli liczy się tylko spisanie danych przez kontrolera, to
    > wystarczy być raz spisanym, żeby np. co miesiąc dostawać wezwanie do

    Kontroler może wezwać policję tylko w sytuacji, kiedy nie chcesz lub
    nie masz czym się wylegitymować. Nie sądzisz chyba, że policja będzie
    interweniować, bo jakiś pasażer nie chce się podpisać ...
    Joker

  • 5. Data: 2003-01-05 12:08:10
    Od: b...@g...pl (Tomas)

> [...]
    > jechać wtedy (jedna osoba nie żyła, inna jakiś czas wcześniej zmieniła
    > nazwisko). Zastanawia mnie, czy takie rzeczy mogą się dziać i czy mandat

    Hej,

    Może jest tak że kanary są dodatkowo opłacani za każdego złapanego bez
    biletu,,, w tym przypadku sami sobie wypełniają mandaty, podpisują, no i
    biorą szmal, o co będzie to będzie,,, grunt że jest mamona.

    Tomek

  • 6. Data: 2003-01-05 14:14:02
    Od: A...@w...net.pl (Artur Golański)

    "Kudłaty" <A...@i...pl> napisał:

    > czy mandat bez podpisu ukaranego jest ważny?
    Brak podpisu na mandacie rownowazny jest z odmowa jego przyjecia
    (sprawa jest kierowana do sadu).
    Natomiast jesli chodzi o tzw. kanarow, to ZCW nie maja oni uprawnien
    do wystawiania mandatow karnych (czyli jesli cos podpisujesz, to na
    pewno nie mandat !)

  • 7. Data: 2003-01-06 21:34:11
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > rzeczy łącznie z mandatami przychodzącymi do osób, które nie były w stanie
    > jechać wtedy (jedna osoba nie żyła, inna jakiś czas wcześniej zmieniła

    Jest wysoce prawdopodobne i całkiem możliwe, że kontrolerzy zwyczajnie
    zanotowali gdzieś sobie dane i potem wystawiali "zaocznie" mandaty....co
    jest oczywiście niezgodne z prawem i dalece niewłaściwe.

    > Zastanawia mnie, czy takie rzeczy mogą się dziać i czy mandat bez
    > podpisu ukaranego jest ważny?

    Oczywiście że bez podpisu jest ważny, w przeciwnym razie nikt by tych
    mandatów nie podpisywał. Podpisując protokół u kontrolera kwitujesz jedynie
    odbiór wezwania, toteż gdy go nie podpiszesz kontroler nie moze Ci go
    wręczyć.

    pdr
    Olo, kanar

  • 8. Data: 2003-01-06 21:35:09
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A w jaki sposób kontroler może Cię zmusić do podpisania czegokolwiek ?

    Nie musi, nie może i co więcej nie ma ku temu powodu - nie podpisujesz to
    Twoja strata, bo mandat i tak jest ważny, a Ty nawet żadnego kwitka nie masz
    żeby się odwołać.

    pdr
    Olo, kanar

  • 9. Data: 2003-01-06 21:36:37
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Niby nie może, ale przecież może wezwać policje, której powierdzenie
    będzie
    > bardziej wiarygodne, niż po prostu kwit, że mnie kontroler zatrzymał.

    Owszem moze, ale jedynie w sytuacji gdy pasażer bez biletu odmawia
    uiszczenia opłaty gotówkowej na miejscu i okazania dokumentu celem
    sporządzenia protokołu-wezwania do zapłaty lub gdy wymaga tego agresywne
    zachowanie pasażera.

    pdr
    Olo, kanar

  • 10. Data: 2003-01-06 21:37:24
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Kontroler może wezwać policję tylko w sytuacji, kiedy nie chcesz lub
    > nie masz czym się wylegitymować. Nie sądzisz chyba, że policja będzie
    > interweniować, bo jakiś pasażer nie chce się podpisać ...

    Jasne że nie i byłoby to najzwyklejszą w świecie głupotą.

    pdr
    Olo, kanar