  • 1. Data: 2003-01-04 17:19:45
    Temat: jaka moze byc wysokosc alimentow?
    Od: "Jacek" <s...@d...home.pl>

    Mam pytanie,
    Ile szanowny sad moze maksymalnie przyznac mojej szanownej bylej malzonce na
    dziecko ktore ma 8 lat . byla malzonka ponownie wyszla za maz pracuje wraz z
    mezem i ma sie dobrze. Nie ma wiecej dzieci. Na razie place 500 zl a moja
    byla zona wie ze dobrze zarabiam (6000 netto) wiec moze to wykorzystac. Ja
    tez jestem obecnie zonaty i zona nie pracuje, jest na moim utrzymaniu.
    Zycie w niepewnosci nie nalezy do latwych i wie o tym kazdy ojciec placacy
    alimenty i z niepokojem patrzacy kazdego dnia do skrzynki czy juz jest
    polecony z sadu. Wiec prosze o pomoc w uswiadomieniu mi na ile moge sie
    szykowac w razie normalnej w takiej sytuacji pazernosci mojej bylej.
    Oczywiscie wiem ze sad bierze pod uwage uzasadnione potrzeby dziecka i
    mozliwosci platnicze ojca, ale to sa suche przepisy. Prosze o realne
    przyklady, moze jakies doswiadczenia.
    z gory dziekuje i pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2003-01-04 19:25:55
    Temat: Re: jaka moze byc wysokosc alimentow?
    Od: "Piotrus" <p...@d...com.pl>

    Prawo mówi o że do 2/3 zarobków.

    Zasądzone 500 zł traktowałbym zupełnie symbolicznie (swoją drogą jestem
    ciekaw jak Ci się udało przy zarobkach brutto nowe ~10000). I szczerze
    powiem że w przypadku 8 letniej latorośli na pewno nie wystarczy nawet na
    najbardziej podstawowe potrzeby i bez trudu może to udowodnić w Sądzie.
    Dlatego też proponuję Ci zawarcie z ex ugody że będziesz łożył na potrzeby
    dziecka (opłacał kółka zainteresowań, ciuchy etc etc) i będziesz miał
    pewność że eks nie wykorzysta ew. większych alimentów np. na swoje
    kosmetyki.
    Znam wiele przypadków takich rozwiązań (bo zakładam że nie chcesz oszczędzać
    na swoim dziecku) dających Ci gwarancję prawidłowego wykorzystania środków.
    Ja nie płacę alimentów ale wydatki na 8 latka (czesne szkoła, wakacje,
    ubrania, leki, lekarze, zainteresowania, przyjemności i inne różności to
    min. 2000 /mies).

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-01-04 21:20:20
    Od: "Barbara" <b...@i...pl>

    Gdybym to ja byla Twoja ex to wysadzilabym 50 procent
    Twoich zarobkow plus koszty adwokata {dobrego}
    B.

  • 4. Data: 2003-01-04 22:53:03
    Od: "tn" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Oczywiscie wiem ze sad bierze pod uwage uzasadnione potrzeby dziecka i
    > mozliwosci platnicze ojca, ale to sa suche przepisy. Prosze o realne

    500 to mało w Twoim przypadku .Wydaje mi się że powinieneś ta jak ja to
    robiłem płacić np. te 500 ale dodatkowo powinieneś kupować lub opłacać jak
    to pisał "Piotruś" zainteresowania , wakacje itp. . Pamiętaj o rachunkach na
    to . I jeśli będziesz oszczędny to ex będzie miała powody i argumenty aby
    Cię skroić . Możesz np. . ubezpieczyć w jakimś filarze syna .
    pozdr
    tomekn

  • 5. Data: 2003-01-04 23:22:27
    Od: "Asdax" <a...@p...fm>

    Nicka Barbary (b...@i...pl) od razu sobie wytlumaczylem jako "bat na
    facetow" lub ex-facetow hehe. Rozumiem, ze najchetniej obylabys sie droga
    Basiu w ogole bez samcow zas tych, ktorych poznalas wczesniej, wykasowalabys
    ze swej pamieci uprzednio czyszczac zawartosc kont bankowych delikwentow.
    Jak dobrze jednak, ze ustroj prawny RP przewiduje w opisanym przypadku
    mozliwosc zasadzenia alimentow tylko na rzecz dziecka, a nie matki. Ponadto
    wysokosc alimentow jest uzalezniona od potrzeb samego dziecka, a nie
    oczekiwan jego matki np. na kolejna operacje plastyczna.
    Jezeli lozysz 500 zl miesiecznie i zaspokaja to potrzeby dziecka - jest ok.
    Jezeli natomiast dziecko chodzi do prywatnej szkoly, chcesz aby wyjezdzalo
    na wakacje, zimowiska etc. sam rozumiesz, to troche za malo. W przypadku
    dokonywania jakichkolwiek wplat czy tez kupna rzeczy zbieraj dowody
    przelewow, paragony itd, smutne ale konieczne.
    pzdr
    Asdax

  • 6. Data: 2003-01-06 07:23:56
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 7. Data: 2003-01-06 11:30:29
    Temat: Odp: jaka moze byc wysokosc alimentow?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:014a01c2b564$6f3e8300$a740200a@zm...

    skad weżmie taki przepis eh bądź wyrozumialy :-)

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-06 11:43:12
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : > Piotrusiu, czy móglbyś mi wskazać przepis tej treści?
    :
    : skad weżmie taki przepis eh bądź wyrozumialy :-)

    ale mi zepsułaś szpanowanie,
    on teraz wskazałby ten o ograniczeniu egzekucji z wynagrodzenia,
    a ja na to orzeczeniem SN o tym, że niemożliwość egzekucji całości alimentów
    z wynagordzenia za pracę,
    nie jest przeszkodą w ich zasądzeniu
    i wyszedłbym na specjalistę,
    a tu nici.
    buuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :(

    pozdr. :)
    mss

  • 9. Data: 2003-01-06 17:00:10
    Od: "Barbara" <b...@i...pl>

    Najlepiej zalatw zaswiadczenie ze nie pracujesz i nie masz czym placic
    zajmie sie tym fundusz alimentacyjny.
    A swoja droga na miejscu Twojej zony tez zostawilabym takiego dupka !

  • 10. Data: 2003-01-06 17:39:35
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Barbara <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avccnd$rjg$...@s...futuro.pl...

    > Najlepiej zalatw zaswiadczenie ze nie pracujesz i nie masz czym placic
    > zajmie sie tym fundusz alimentacyjny.

    czy mówisz tu również o swoim doświadczeniu ?, jeżeli tak to powinnaś
    wiedzieć ,że fundusz alimentacyjny nie zwalnia zobowiązanego od dlugu
    wzgledem państwa...

    > A swoja droga na miejscu Twojej zony tez zostawilabym takiego dupka !

    a skąd ta pewność,że w rozkładzie tym zawinił on? dlaczego niby kobieta
    zostająca z dzieckiem zaraz jest okrzyczana biedactwem? a może panie
    myślałyby głową kiedy się kładą do wyrka z facetem? może tak kobiety
    zaczełyby traktować facetów jak swoich partnerów a nie jak posługaczy ?
    Myśle,ze dobrze wiesz albo i nie, że nie można tak oceniać sytuacji /
    dziecko oczywiście nie jest tu niczemu winne / ale obowiązek utrzymania
    powinien być rozłożony odpowiednio na mamusie i tatusia ...

    Myśle ,że nie powininismy oceniać a ograniczyć się do udzielenia informacji
    . Bo równie można by powiedzieć " mogła nie dawać " tak sie nie rozwiązuje
    spraw...

    Sandra