    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ważność mandatów za jazdę bez biletu
    Date: Mon, 6 Jan 2003 22:34:11 +0100

    > Niestety nie słuchałem i tylko od znajomych wiem, że dzieją się dziwne
    > rzeczy łącznie z mandatami przychodzącymi do osób, które nie były w stanie
    > jechać wtedy (jedna osoba nie żyła, inna jakiś czas wcześniej zmieniła
    > nazwisko).

    Jest wysoce prawdopodobne i całkiem możliwe, że kontrolerzy zwyczajnie
    zanotowali gdzieś sobie dane i potem wystawiali "zaocznie" mandaty....co
    jest oczywiście niezgodne z prawem i dalece niewłaściwe.

    > Zastanawia mnie, czy takie rzeczy mogą się dziać i czy mandat bez
    > podpisu ukaranego jest ważny?

    Oczywiście że bez podpisu jest ważny, w przeciwnym razie nikt by tych
    mandatów nie podpisywał. Podpisując protokół u kontrolera kwitujesz jedynie
    odbiór wezwania, toteż gdy go nie podpiszesz kontroler nie moze Ci go
    wręczyć.

    pdr
    Olo, kanar