  • 81. Data: 2020-07-14 17:52:49
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.07.2020 o 11:11, J.F. pisze:

    > ale skoro stanal bez powodu, to sie wlacza do ruchu i d*.

    Nie bez powodu, tylko z powodu debila wyprzedzającego na skrzyżowaniu.

    > No chyba, ze potraktowac kierowce SOP na swiatlach bez syreny jako
    > pirata, to bylo bylo "w celu unikniecia wypadku", czyli zatrzymanie
    > wynikajace z warunkow ruchu drogowego.

    A nie było - chciał skręcić, zobaczył, że ktoś go wyprzedza (a zobaczył
    bo się błyskało), to heblował, bo miał do wyboru albo pojechać prosto
    (gdzie jechać nie chciał), albo go przepuścić heblując, albo mieć to w
    dupie i jechać na kolizję. Wybral dobrze - żeby uniknąć kolizji
    heblował. Następny... następny nie błyskał, więc uznał, że to nie kretyn
    drogowy i pojechał w lewo. A jednak kretyn...

    > ale skad przekonanie, ze ten pierwszy w kolumnie go zepchnie z drogi w
    > razie niezatrzymania ? :-)

    Ja tam jak mam wątpliwości to się nie kopie z koniem. Może dlatego, że
    sporą część km nawijam na moto;)

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2020-07-14 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Tak właśnie było. W sumie należy powiedzieć wprost - to był
    > zamach!

    Powiem wiecej - prowokacja!
    Albo nie - samobójstwo!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 83. Data: 2020-07-15 11:28:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Jul 2020 17:23:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Opóźnienie spowodowane hamowaniem zależy od rodzaju nawierzchni, ale nie
    > od masy pojazdu. To jest na fizyce tak w okolicy 4 klasy chyba :-)

    Ja fizykę miałem od 6. klasy, ale widocznie szkoła była na niskim poziomie.

    http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2018-02-03
    p.pdf
    strona 2, wzór 2:

    "W przedstawionym wyrażeniu masa pojazdu nie ma udziału, co sugeruje,
    że nie wpływa na jego drogę zatrzymania podczas hamowana awaryjnego.
    Jednak doświadczenia własne oraz dane literaturowe pokazują, że wartość
    współczynnika przyczepności opony do podłoża może się zmniejszać wraz ze
    wzrostem wartości obciążenia normalnego koła , a wzrost masy pojazdu może
    wydłużyć drogę hamowania awaryjnego."

    Na str. 16 masz jeszcze rys.10.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 84. Data: 2020-07-15 12:53:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 10 Jul 2020 13:47:51 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > warto dodać że sąd skierował do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu
    > przestępstwa przez kierowcę SOP

    No i ziobrotura, w osobie Grażyny Pniak, nie może rozpocząć śledztwa, bo
    nie ma o niczym pojęcia:

    "Według sądu kierowca rządowego audi A8 mógł przyczynić się do wypadku. Nie
    miał bowiem włączonych sygnałów dźwiękowych. Sąd podkreślił, że kolumna
    rządowych aut nie miała w tej sytuacji charakteru uprzywilejowanych
    pojazdów.

    Dzień po wyroku sąd wysłał do prokuratury w Oświęcimiu zawiadomienie w tej
    sprawie. Był to wypis z protokołu czwartkowej rozprawy zawierający
    postanowienie, w którym sąd postanowił zawiadomić prokuraturę o możliwości
    przestępstwa z art. 177 par. 1 (spowodowanie wypadku).

    Śledztwa jednak w tej sprawie na razie nie ma. Prokuratura uważa bowiem, że
    zawiadomienie jest zbyt lakoniczne. - Wystąpiłam do sądu o wskazanie osób,
    które miałoby dotyczyć to zawiadomienie, jakie normy zostały naruszone i
    ewentualne dowody - mówi prokurator Grażyna Pniak. - Na podstawie jednego
    zdania nie może rozpocząć postępowania - przekonuje szefowa oświęcimskiej
    prokuratury. I twierdzi, że chce wiedzieć, "na czym sąd opiera
    przeświadczenie o podejrzeniu przestępstwa". - Jak otrzymamy odpowiedź,
    zdecydujemy o dalszych krokach - stwierdza prokurator Grażyna Pniak."

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26129473,n
    ie-ma-sledztwa-w-sprawie-zachowania-kierowcow-bor-pr
    zy-wypadku.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 85. Data: 2020-07-15 15:16:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2020 o 12:53, Olin pisze:

    > No i ziobrotura, w osobie Grażyny Pniak, nie może rozpocząć śledztwa, bo
    > nie ma o niczym pojęcia:

    Standardowa procedura - wszczęcie poprzedzą czynności sprawdzające.

    --
    Robert Tomasik

  • 86. Data: 2020-07-16 10:28:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Standardowa procedura - wszczęcie poprzedzą czynności sprawdzające.

    Zaraz zaraz - czy mi sie wydaje, czy pisales wczesniej, ze jak nie ma
    sprawy, to nic nie mozna ?

    No i ... czy prokurator otrzymawszy zawiadomienie o mozliwosci
    popelnienia przestepstwa nie powinien jakos sam sprawdzic zdarzenia, a
    nie tylko w ramach czynnosci sprawdzajacych poprosic o uzupelnienie
    danych ?

    Co prawda juz raz akta sprawy ogladal, i wtedy uznal, ze winy SOP w
    tym zdarzeniu nie ma :-)

    Aczkolwiek ... wtedy mogl sie oprzec na "jechalismy na sygnalach,
    bylismy uprzywilejowani".
    A pozniej, jak rozni swiadkowie zeznawali ze nie slyszeli, to to juz
    bylo sledztwo w sprawie/przeciw seicento, a nie kierowcy SOP, wiec juz
    nic nie mógł ? :-)

    J.

  • 87. Data: 2020-07-16 11:04:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak w ogóle to miał dwie ochrony: pierwszą z WSW i drugą z BOR.

    -----

  • 88. Data: 2020-07-16 11:05:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Biorąc pod uwagę tę żonę to mogłaby scenariusze pisać, koronkowa robota ;-)

    -----

  • 89. Data: 2020-07-16 11:07:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Za Twojej PZPR oklep robiło ORMO co taniej wychodziło.

    -----

  • 90. Data: 2020-07-16 11:08:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powiedz to kierowcom ciężarowych z ładunkiem i bez ;-))

    -----