    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: warunkowo umorzyli
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <1kywskct2kjpf.1hw9wuiiyq3te$.dlg@40tude.net>
    <5f0dcde4$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 15 Jul 2020 11:28:49 +0200

    Dnia Tue, 14 Jul 2020 17:23:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Opóźnienie spowodowane hamowaniem zależy od rodzaju nawierzchni, ale nie
    > od masy pojazdu. To jest na fizyce tak w okolicy 4 klasy chyba :-)

    Ja fizykę miałem od 6. klasy, ale widocznie szkoła była na niskim poziomie.

    http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2018-02-03
    p.pdf
    strona 2, wzór 2:

    "W przedstawionym wyrażeniu masa pojazdu nie ma udziału, co sugeruje,
    że nie wpływa na jego drogę zatrzymania podczas hamowana awaryjnego.
    Jednak doświadczenia własne oraz dane literaturowe pokazują, że wartość
    współczynnika przyczepności opony do podłoża może się zmniejszać wraz ze
    wzrostem wartości obciążenia normalnego koła , a wzrost masy pojazdu może
    wydłużyć drogę hamowania awaryjnego."

    Na str. 16 masz jeszcze rys.10.

    --
    uzdrawiam