  • 131. Data: 2020-07-17 18:36:49
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 21:17, WS pisze:

    > Oczywiscie, czasem ABS nawet wydluza droge hamowania,

    Co najwyżej w teorii. W praktyce z ABSem będzie krócej, bo będziesz na
    granicy zablokowania kół, a bez albo sporo przed zablokowaniem, albo na
    zablokowanych. W obu przypadkach będzie dłużej.

    PS tak wiem, że to grupa mistrzów i powszechnie jest że część kontroluje
    kółka lepiej niż ABS (a więc każde z osobna;)

    --
    Shrek

  • 132. Data: 2020-07-17 18:41:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 21:20, J.F. pisze:

    > ale czy slusznie ?

    IMHO tak.

    > No chyba ze ... skrecajacy w lewo nie ma obowiazku spogladac w lusterko,
    > i policjanci powinni o tym doskonale wiedziec :-)

    Nawet jak ma, to powinni wiedzieć, że takich maewrów jak odstawili nie
    ykonuje się na pałę, nawet jak się jedzie na bombach.

    > Ogladam dokladniej ... samochod nie ma zadnych oznaczen, jakis tajny
    > radiowoz czy tajny wideorejestrator ?

    Bez znaczenia - nawet jakby był kolorowy wóz strażacki to by się
    skończyło tak samo (a w zasadzie gorzej, bo pewnie z trupem). Jedyne co
    może coś zmienić, to niezależna zerokratura.

    --
    Shrek

  • 133. Data: 2020-07-17 18:41:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.07.2020 o 15:17, n...@o...pl pisze:

> [...]
    sa-6-szkola-podstawowa-eteri-szyszka/1359757/
    odstawowa-anna-kaczorowska/1379968/
    ania-fizyki-w-klasie-6-bonecki-gdansk-2-402203-nr545
    48936
    znik-cz-scislowski-8957229216

    > może są jakieś podstawówki o profilu mat-fiz, a może to stare książki sprzed
    > deformy

    Przecież tomek jest długo sprzed deformy.

    --
    Shrek

  • 134. Data: 2020-07-17 18:48:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 21:12, J.F. pisze:

    > Ma zadania, jak mu np wydzial wykroczen cos zleci :-)

    Uwierzyłbym może, że siedzi i się nudzi dopóki jakiś kulson nad nim mu
    czegoś nie zleci, ale przeczytałem zarządzenie nr 5 komendanta głównego
    o tym co dzielnicowy ma. I wychodzi, że ten konknretny ma lenia i w
    dupie swoje obowiązki. No nic - trzeba będzie pisać pismo do komendanta
    czy on ma coś do zrobienia czy nie - jak nie ma to niech komendant
    odpisze, że policja nic do zrobienia z patolem nie ma - zawsze ciekawie
    będzie miec oficjalną kulsonią wykładnię, a jak ma to niech się tłumaczy
    dlaczego nic nie robi. No i może trzeba będzie zbiórkę na pomagampel czy
    na czym tam zbierali na sejcza na używaną nokię dla dzielnicowego zrobić;)

    > Bo ty mu podsylasz patola nad patolami, ktory nie slucha :-)
    >
    > I co ma mu dzielnicowy zrobic - pałą obić ? :-P

    Sugerujesz, że generalnie policjantowi wystarczy powiedzieć żeby
    spierdalał i on wtedy musi spierdalać?

    --
    Shrek

  • 135. Data: 2020-07-17 22:31:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 17, 2020 at 6:36:50 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > Co najwyżej w teorii. W praktyce z ABSem będzie krócej, bo będziesz na
    > granicy zablokowania kół, a bez albo sporo przed zablokowaniem, albo na
    > zablokowanych. W obu przypadkach będzie dłużej.

    W 99.99% przypadkow tak, wspolczesny ABS (nascie lat do tylu) dziala niezaleznie na
    kazde kolo, hamulcem nie da sie tak

    > PS tak wiem, że to grupa mistrzów i powszechnie jest że część kontroluje
    > kółka lepiej niż ABS (a więc każde z osobna;)

    ;) no wiec nie, kilka razy mialem ochote zalozyc wylacznik ABSu, np. nie radzi sobie
    na cienkiej warstwie sniegu, gdzie kola sie blokuja po lekkim przyhamowaniu i
    odpuszcza, a wystarczy sie "przebic" przez ten snieg do asfaltu i samochod hamuje na
    kilka razy krotszej odleglosci... (nawet na zablokowanych kolach) kiedys sie tak
    bawilem na placyku (Astra F), udalo mi sie chyba zasyfic czujniki i ABSu sniegiem,
    sam sie zdeaktywowal, wtedy hamowanie bylo prawie jak na suchym, po restarcie wrocilo
    do normy, czyli praktycznie brak hamowania...

  • 136. Data: 2020-07-17 22:34:24
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.07.2020 o 22:31, WS pisze:
    > bawilem na placyku (Astra F), udalo mi sie chyba zasyfic czujniki i ABSu sniegiem,
    sam sie zdeaktywowal, wtedy hamowanie bylo prawie jak na suchym, po restarcie wrocilo
    do normy, czyli praktycznie brak hamowania...

    taa, takie cuś na drodze publicznej to gwarantowane lądowanie w rowie

  • 137. Data: 2020-07-17 22:47:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 17, 2020 at 10:34:26 PM UTC+2, u2 wrote:
    sniegiem, sam sie zdeaktywowal, wtedy hamowanie bylo prawie jak na suchym, po
    restarcie wrocilo do normy, czyli praktycznie brak hamowania...

    > taa, takie cuś na drodze publicznej to gwarantowane lądowanie w rowie

    Tylko raz udalo mi sie doprowadzic do takiej sytuacji ;) Jazda bokami po zasniezonym
    placyku... wracajac do domu bicie na kierownicy - niewywazone kola (przyklejony snieg
    od srodka felgi), wszystko "samo sie naprawilo/zniklo" po nocy w garazu ;)
    BTW Bawilem sie tez wyciagajc bezpiecznik ABSu i w sumie taki mialem plan na
    wylacznik - odciac mu zasilanie...

    Inna sytuacja gdzie ABS wymieka, to tralka przed swiatlami. W Krk autobusy "zwijaly"
    asfalt w miejscu czestego hamowanai, kilka razy mi sie tak udalo trafic... kola sie
    odrywaly/tracily czesc nacisku, wiec sie zatrzymywaly i ABS znow wylaczal
    hamowanie... tu juz nie testowalem bez ;) ale na 100% bez dzialal by lepeij, na moto
    (gdzie nie mam ABSu) nie bylo zadnego problemu. Amortyzatory, hamulce w 100%
    sprawne...

  • 138. Data: 2020-07-17 22:53:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W 99.99% przypadkow tak, wspolczesny ABS (nascie lat do tylu) dziala niezaleznie na
    kazde kolo, hamulcem nie da sie tak

    W moto akurat się da, a i tak jest dłużej.

> [...]
    odpuszcza, a wystarczy sie "przebic" przez ten snieg do asfaltu i samochod hamuje na

    No dobra - być może. Na standardowej nawierzchni będzie dłużej. Będą
    zablokowane koła i dupa - droga się wydłuża.

    --
    Shrek

  • 139. Data: 2020-07-17 22:54:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.07.2020 o 22:47, WS pisze:
    > Tylko raz udalo mi sie doprowadzic do takiej sytuacji

    ja dwa razy dachowałem, nie jako kierowca, nie jest to przyjemne
    odczucie, pierwszy raz autobusem, aż dziw, że nikt nie zginął

  • 140. Data: 2020-07-18 11:17:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jul 2020 18:41:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > IMHO tak.

    > Nawet jak ma, to powinni wiedzieć, że takich maewrów jak odstawili nie
    > ykonuje się na pałę, nawet jak się jedzie na bombach.

    a jak sie wykonuje? Mieli sie zatrzymac i przepuscic, czy zwolnic
    i w jakis cudowny sposob sie upewnic, ze ich zauwazyl i przepuszcza ?

    > Bez znaczenia - nawet jakby był kolorowy wóz strażacki to by się
    > skończyło tak samo (a w zasadzie gorzej, bo pewnie z trupem). Jedyne co
    > może coś zmienić, to niezależna zerokratura.

    Pasy na bokach istotnie nic nie zmienia w tej sytuacji, ale jak on
    jesy taki tajny, to pytanie czy niebieskie swiatla mial dobrze
    widoczne.

    Syrene mial wlaczona, ale slyszalnosc w ciezarowce taka sobie na
    filmie.

    No i jeszcze slonce akurat swiecilo za plecami, wiec widocznosc w
    lusterku taka sobie.

    A jeszcze mozna uznac, ze nikt tu nie jest winny - policjanci
    pojechali w miare prawidlowo do sytuacji, cywil nie mial obowiazku sie
    patrzyc w lusterko :-P

    J.