  • 11. Data: 2010-11-05 09:57:09
    Temat: Re: w sprawie ochrony wizerunku na fotografii
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.11.2010 10:38, zly pisze:

    > Jak zwykle gadacie o dupie, zamiast podać mu paragraf
    [ciach]
    > 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    > krajobraz, publiczna impreza.

    Pisałem przecież, że tłum nie podlega ochronie wizerunku.

    A o konkretny paragraf się nie spytał.

  • 12. Data: 2010-11-05 10:48:22
    Od: <s...@a...pl>

    > nie chodzi o to ze mnie ktos zna czy nie, tylko o to ze nie chce
    > pozwolic by moja twarz byla wykorzystywana bez mojej zgody i wiedzy.

    Aby to osiagnąc, trzeba zamknąć się w domu, zabić deskami okna i się nigdy do
    nich nie zbliżać. A i to niewykluczone, że jak ktoś z twego domu zrobi zdjęcie,
    to gdzieś tam 10px twarz się pojawi.

    Czy po wycięciu Twojej twarzy charakter zdjęcia, sposób jego odbioru, zmienią
    się? Nie? To nikt twojej trwarzy nei wykorzystuje. Jesteś tylko tłem.

  • 13. Data: 2010-11-05 11:23:16
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik <s...@a...pl>

    > Aby to osiagnąc, trzeba zamknąć się w domu, zabić deskami okna i się nigdy
    > do nich nie zbliżać. A i to niewykluczone, że jak ktoś z twego domu zrobi
    > zdjęcie, to gdzieś tam 10px twarz się pojawi.

    Wystarczy w masce chodzić :-)

  • 14. Data: 2010-11-05 14:23:46
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

    W dniu 05.11.2010 10:38, zly pisze:
    > Dnia Fri, 05 Nov 2010 10:14:45 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jak zwykle gadacie o dupie, zamiast podać mu paragraf

    bardzo dziękuję, to są właśnie te informacje których szukałem. ponieważ
    sytuacja nie dotyczy mnie osobiście nie mogę przedstawić sprawy bardziej
    konkretnie.

    pozdrawiam, g.

  • 15. Data: 2010-11-05 15:43:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzessiek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to mniej wiecej oddaje sytuacje o ktora pytam.

    Moim zdaniem na pewno takie coś jest nieetyczne. Co do naruszenia prawa?
    Moim zdaniem niezerowa szanse na uznanie przez sąd naruszenia dobrego
    imienia czy czegoś w tym guście są, ale dałbym spokój.

  • 16. Data: 2010-11-05 15:47:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > społecznych, zawodowych;
    > 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,

    Ale to nie jest jedyny przepis prawny, który w tym konkretnym wypadku może
    wchodzić w rachubę. W niektórych kontekstach - a nie wiemy, o jaki
    konkretnie chodzi - może dojść do naruszenia przepisów kodeksu karnego.
    Dziennikarze mają zwyczaj wkładnia zupełnie z sufitu fotek. Załóżmy do
    artykułu o piratach drogowych trafia przypadkowe zdjęcie kilku samochodów i
    da się odczytać numer rejestracyjny.

  • 17. Data: 2010-11-07 11:19:37
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 5 Nov 2010 12:23:16 +0100, niusy.pl napisał(a):

    > Użytkownik <s...@a...pl>

    > Wystarczy w masce chodzić :-)

    chodzenie w masce na codzień wzbudza zainteresowanie służb, traci się przez
    to kilka minut a nawet kilkanaście czasem w celu wykonania czynności
    legitymowania

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
    DTP 2010 http://foto.3mam.net/DTP-2010/index13.php