  • 1. Data: 2010-11-04 10:58:50
    Temat: Oszuści
    Od: Tropiciel <c...@g...com>

    Delikwentów jest dwóch ale posiadam ich dane osobowe

    Pan X działał w internecie zamieszczając ogłoszenie z informacją, że
    firma dla której pracuje pośredniczy w naborze do innej firmy w
    Niemczech. Oczywiście osoba ta nie była pośrednikiem ale za tą ściemę
    kasowała 21 złotych. Pan X robił to od października czy też listopada
    do kwietnia albo i maja. Oszukiwał oczywiście ludzi w całej Polsce a
    docelową grupą były osoby młode ale także i te, które w życiu już
    dawno były na swoim a kwestia podjęcia pracy to jak być czy nie być.

    Pan X oszukał także m.in. pana Y, który stwierdził widocznie, że to
    nie jest zły pomysł i skopiował całość ogłoszenia podmieniając tylko
    numer konta oraz adres e-mail ale ściema była ta sama. Pan Y był
    jednak inteligentny i wymyślił nowsze bajki a ceny były od 51 złotych
    do 150. Też oszukał dużo ludzi.

    Teraz wstęp do pytania.
    Oboje aktywnie poszukują pracy i to szukali jej nawet wtedy gdy
    oszukiwali innych. Jeden z nich używał nawet tego samego konta do
    działań "przestępczych" ale i prywatnych. :D Obu w każdym razie
    znalazłem, czyli Pana X oraz Y choć z X'em było trudniej. Dotarłem do
    ich ogłoszeń, gdzie informowali, że szukają pracy i ... poprosiłem o
    ich CV i stąd też mam i ich dane osobowe, które ze zrozumiałych
    względów nie mogą być ujawnione mimo iż ich działalność była amoralna
    z punku widzenia ofiar (robienie nadziei). Darujmy sobie tutaj teksty,
    że w pośredniczeniu się nic nie powinno płacić i że osoby oszukane
    same są sobie winne bo to bez sensu, ale teraz pytanie czy posiadając
    dane osobowe sprawców, historię korespondencji elektronicznej wraz z
    numerami IP a także inne dane bezpośrednio naprowadzające na takie a
    nie inne osoby i to już nie mówiąc o numerach kont bankowych mogę
    zanieść na policję nie będąc posądzonym o działanie przestępcze? Mam
    na myśli tutaj to, że posiadam ich CV, o które trzeba było poprosić bo
    ogólnie dostępne nie było.

    A więc? A może ktoś z Was został już oszukany w ten sposób?

    Mikołaj

  • 2. Data: 2010-11-04 11:59:51
    Temat: Re: Oszuści
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 4 Lis, 11:58, Tropiciel <c...@g...com> wrote:
    > życiu już
    > >
    > Teraz wstęp do pytania.
    Darujmy sobie tutaj teksty,
    > że w pośredniczeniu się nic nie powinno płacić i że osoby oszukane
    > same są sobie winne bo to bez sensu,

    Ależ to ma sens zasadniczy.

    > zanieść na policję nie będąc posądzonym o działanie przestępcze? Mam
    > na myśli tutaj to, że posiadam ich CV, o które trzeba było poprosić bo
    > ogólnie dostępne nie było.

    Jeżeli ktoś cie oszukał to zgłoś to na policję.

    > A więc? A może ktoś z Was został już oszukany w ten sposób?

    Po co pytasz skoro twierdzisz, że to jest bez sensu.

  • 3. Data: 2010-11-04 14:16:59
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Użytkownik "Tropiciel" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    Nie rozumiem Twoich dywagacji.
    Prawo nakazuje Ci powiadomienie organów, jeżeli wiesz/podejrzewasz popełnienie
    przestępstwa.
    Wypadałoby również przekazać im posiadane dowody.

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl
    Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

  • 4. Data: 2010-11-04 15:34:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "andrzej" <k...@a...de> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem Twoich dywagacji.
    > Prawo nakazuje Ci powiadomienie organów, jeżeli wiesz/podejrzewasz
    > popełnienie przestępstwa.
    > Wypadałoby również przekazać im posiadane dowody.

    Nie nakazuje. Zacheca.
    Nakazuje tylko w neiktorych, dcisle wymienionych, przypadkach.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-11-05 00:40:48
    Od: Tropiciel <c...@g...com>

    Od razu przepraszam za to, że zamieszczam tekst pod, czy też
    przed, ... toteż wolałem i skasować cały mój poprzedni post i
    odpowiedzieć do ogółu. Pisząc, że "czy ktoś z Was miał podobną
    sytuację" miałem na myśli bardziej próbę teoretyzowania co byście
    zrobili "gdyby"? Wiadomo o co chodzi a mianowicie o reakcję i postawę
    społeczną. Wracając jednak do pytania to powiem wprost, że policja
    tego typu rzeczy będzie traktowała jako tzw. "informacje operacyjne" a
    co za tym idzie oczywiście nie wezmą tego jako pewniaka i np. nie
    zapukają do drzwi takiego a nie innego pana i powiedzą mu znane
    wszystkim "mamy cię", czyli "mamy nakaz przeszukania" czy też
    aresztowania. Chodziło mi o to, że w bezpośredni sposób na takie a nie
    inne osoby naprowadziła mnie ich kompletna nieostrożność jako
    przestępców związanych z komputerem tj. siecią w ogóle. Oni sami
    wysłali mi swoje CV a tam już są dane osobowe a m.in. i adres
    zamieszkania a zatem czy jako osoba (tj. ja) podająca się za kogoś kto
    jest zainteresowany ich podaniem a w zasadzie prośbą o pracę
    (ogłoszenie w stylu szukam pracy), czy podając się za właściciela
    firmy czy też samego pośrednika działającego w poziomie naboru, nie
    popełniłem jakiegoś przestępstwa pobierając od nich ich własne CV? O
    to mi chodzi. Przepraszam jednocześnie jeśli wprowadziłem Was w błąd.