  • 1. Data: 2010-11-04 16:23:50
    Temat: w sprawie ochrony wizerunku na fotografii
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    sprawa w skrocie wyglada tak:

    1. w pewnej gazecie ukazala sie fotografia tlumu na ktorej bez
    watpliwosci mozna rozpoznac ok. 10 osob - reszta tlumu to
    nierozpoznalwalne tlo

    2. taka fotofrafie publikuje, bez zgody i wiedzy widniejacych na niej
    osob, gazeta opatrujac ja jednoznacznie negatywnym tytulem (fotografia
    jest ilustracja artykulu)

    pytania brzmia:
    1. czy warto i na jakiej podstawie pozwac gazete
    2. czy lepszy bedzie jeden pozew zbiorowy czy kilka pozwow indywidualnych

    dziekuje za wszelkie sugestie.

    pozdrawiam, grzessiek

  • 2. Data: 2010-11-04 19:15:12
    Temat: Re: w sprawie ochrony wizerunku na fotografii
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 17:23, grzessiek pisze:

    > 1. w pewnej gazecie ukazala sie fotografia tlumu na ktorej bez
    > watpliwosci mozna rozpoznac ok. 10 osob - reszta tlumu to
    > nierozpoznalwalne tlo

    To masz fotografię tłumu - koniec sprawy.

    > 2. taka fotofrafie publikuje, bez zgody i wiedzy widniejacych na niej
    > osob, gazeta opatrujac ja jednoznacznie negatywnym tytulem (fotografia
    > jest ilustracja artykulu)

    Tłum nie podlega ochronie wizerunku.

    > pytania brzmia:
    > 1. czy warto i na jakiej podstawie pozwac gazete

    Jeśli ci się nudzi i masz kilka setek do wyrzucenia w błoto.

    > 2. czy lepszy bedzie jeden pozew zbiorowy czy kilka pozwow indywidualnych

    Psychoterapia lepsza.

  • 3. Data: 2010-11-04 21:10:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzessiek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 2. taka fotofrafie publikuje, bez zgody i wiedzy widniejacych na niej
    > osob, gazeta opatrujac ja jednoznacznie negatywnym tytulem (fotografia

    A ilustracja ma związek z artykułem? Czy poo prostu do artykułu załóżmy o
    pedofilach wstawiono fotkę przypadkowych osób, niby nie pisząc, że
    przedstawia pedofili, ale i w sposób wyraźny nie zaznaczajac, ze to
    prezypadkowa fotka.

  • 4. Data: 2010-11-04 21:35:39
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-11-04 17:23, grzessiek pisze:

> [...]
    > 1. czy warto i na jakiej podstawie pozwac gazete
    > 2. czy lepszy bedzie jeden pozew zbiorowy czy kilka pozwow indywidualnych

    Jeżeli zdjęcie podpisane jest "Ci jebani pedofile"
    to możesz coś wskórać... ale jeżeli napisali
    "moherowe babcie spod krzyża" to nic nie zdziałasz
    ... Sąd Ci najwyżej kiepa na szyi zgasi jak będzie szumiał.

    Tomy M.

  • 5. Data: 2010-11-05 09:01:05
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

    W dniu 04.11.2010 22:10, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > o pedofilach wstawiono fotkę przypadkowych osób, niby nie pisząc, że
    > przedstawia pedofili, ale i w sposób wyraźny nie zaznaczajac, ze to

    według gazety pewnie tak, wyobraź sobie jednak taka sytuacje:

    jest fotografia kolejki przed konsulatem - ludzie stoja w niej zeby
    zalatwic sobie wize.

    i taka fota, na ktorej jestes dobrze rozpoznawalny ilustruje artykul w
    ktorym broniona jest teza ze polacy chca wizy jedynie po to by zasilac
    grupy przestepcze w stanach. na samej fotografii twoja wyrazna twarz i
    podpis np. taki - gangsterzy juz nie wjada tak latwo do usa.

    dodam ze twoja twarz jest wyraznie na pierwszym planie, np. tak jak tu:
    http://www.abc.net.au/triplej/events/one_night_stand
    _07/gallery/crowd.jpg

    to mniej wiecej oddaje sytuacje o ktora pytam.

    pozdrawiam, g.

  • 6. Data: 2010-11-05 09:05:20
    Od: <s...@a...pl>

    > dodam ze twoja twarz jest wyraznie na pierwszym planie, np. tak jak tu:
    > http://www.abc.net.au/triplej/events/one_night_stand
    _07/gallery/crowd.jpg

    Którą twarz masz na myśli? Mam dziwne wrażenie, że uważasz się za pempek świata
    i że każdy ciebie zna.

  • 7. Data: 2010-11-05 09:13:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-11-2010 10:05, s...@a...pl pisze:

    _07/gallery/crowd.jpg

    > Którą twarz masz na myśli? Mam dziwne wrażenie, że uważasz się za pempek
    > świata i że każdy ciebie zna.

    Teraz już tak! :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2010-11-05 09:14:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.11.2010 10:19, grzessiek pisze:

    > nie chodzi o to ze mnie ktos zna czy nie, tylko o to ze nie chce
    > pozwolic by moja twarz byla wykorzystywana bez mojej zgody i wiedzy.

    Ale nie jest wykorzystywana twoja twarz, tylko zdjęcie tłumu.

    > jezeli istnieje sensowna forma walki z takimi praktykami to z
    > przyjemnoscia z niej skorzystam, jezeli nie to trudno.

    Załóż worek na głowę.

  • 9. Data: 2010-11-05 09:19:09
    Od: grzessiek <g...@p...onet.pl>

> [...]

    jezeli istnieje sensowna forma walki z takimi praktykami to z
    przyjemnoscia z niej skorzystam, jezeli nie to trudno.

    bede wdzieczny za bardziej konstruktywne uwagi.

    pozdrawiam, g.

  • 10. Data: 2010-11-05 09:38:00
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 05 Nov 2010 10:14:45 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Załóż worek na głowę.

    Jak zwykle gadacie o dupie, zamiast podać mu paragraf

    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych;
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.
    --
    marcin