eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › KC, reklamacja telefonu SE
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2010-11-04 11:55:32
    Temat: KC, reklamacja telefonu SE
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Czy to prawda, że w świetle obowiązującego prawa KC jest nieskończona ilość
    napraw tego samego elementu ?
    Telefon już był kilka razy w serwisie i cały czas choruje na tą samą chorobę
    a pobyty w seriwsie pomaga jedynie na ok 2 tygodnie, potem dalej dzieje się
    to samo.

    Pani z seriwsu mi podpowiada, że mogę ew wystapić o wymianę telefonu na
    podstawie niezgodności telefonu z umową.
    Telefon pójdzie wtedy na ekspertyzę laboratoryjną.

    Niedługo skończy się gwarancja, więc pytam czy jedyne miejsce dla tego
    telefonu to kosz na smieci?



  • 2. Data: 2010-11-04 12:00:35
    Temat: Re: KC, reklamacja telefonu SE
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-04 12:55, Bartosz pisze:
    > Czy to prawda, że w świetle obowiązującego prawa KC jest nieskończona ilość
    > napraw tego samego elementu ?
    > Telefon już był kilka razy w serwisie i cały czas choruje na tą samą chorobę
    > a pobyty w seriwsie pomaga jedynie na ok 2 tygodnie, potem dalej dzieje się
    > to samo.
    >
    > Pani z seriwsu mi podpowiada, że mogę ew wystapić o wymianę telefonu na
    > podstawie niezgodności telefonu z umową.
    > Telefon pójdzie wtedy na ekspertyzę laboratoryjną.
    >
    > Niedługo skończy się gwarancja, więc pytam czy jedyne miejsce dla tego
    > telefonu to kosz na smieci?


    Pytasz o KC, niezgodność, czy gwarancję? Zdecyduj się, a wówczas
    będzie można udzielić odpowiedzi. Bo każda z tych dróg jest inna.

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2010-11-05 09:31:22
    Temat: Re: KC, reklamacja telefonu SE
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 12:55:32 +0100, Bartosz napisał(a):


    > Pani z seriwsu mi podpowiada, że mogę ew wystapić o wymianę telefonu na
    > podstawie niezgodności telefonu z umową.

    Czy ten serwis to jeden podmiot, związany ze sprzedawcą?
    Bo "niezgodność" zgłaszasz sprzedawcy a nie reklamujesz go i oddajesz do
    serwisu.

    > Telefon pójdzie wtedy na ekspertyzę laboratoryjną.

    LOL
    A niech sprzedawca sobie robi z nim co chce :)))
    Może go nawet powiesić na ścianie :)
    To Ty jako konsument WYBIERASZ czy ma być wydana rzecz wolna od wad, czy
    naprawiona. W ostateczności - zwrot kasy.
    Skoro już tyle razy był w naprawie z powodu tego samego powodu - to wymiana
    na nowy telefon lub zwrot kasy, argumentując to po prostu "bublem" (o ile
    te problemy techniczne ma cała rodzina tych telefonów).


  • 4. Data: 2010-11-05 10:18:37
    Temat: Re: KC, reklamacja telefonu SE
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:2mx1z9dib7g$.i8xw3zxy6ujo.dlg@40tude.net...

    > To Ty jako konsument WYBIERASZ czy ma być wydana rzecz wolna od wad, czy
    > naprawiona. W ostateczności - zwrot kasy.

    Bzdura.


    K.


  • 5. Data: 2010-11-05 13:25:13
    Temat: Re: KC, reklamacja telefonu SE
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 5 Nov 2010 11:18:37 +0100, Konrad napisał(a):


    >> To Ty jako konsument WYBIERASZ czy ma być wydana rzecz wolna od wad, czy
    >> naprawiona. W ostateczności - zwrot kasy.
    >
    > Bzdura.

    ROTFL


  • 6. Data: 2010-11-05 13:26:02
    Temat: Re: KC, reklamacja telefonu SE
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:f4h3qzzr55hz$.1fbpifxd53z16$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 5 Nov 2010 11:18:37 +0100, Konrad napisał(a):
    >
    >
    >>> To Ty jako konsument WYBIERASZ czy ma być wydana rzecz wolna od wad, czy
    >>> naprawiona. W ostateczności - zwrot kasy.
    >>
    >> Bzdura.
    >
    > ROTFL

    FOTLW


    K.


  • 7. Data: 2010-11-05 13:34:25
    Temat: Re: KC, reklamacja telefonu SE
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 5 Nov 2010 11:18:37 +0100, Konrad napisał(a):

    >> To Ty jako konsument WYBIERASZ czy ma być wydana rzecz wolna od wad, czy
    >> naprawiona. W ostateczności - zwrot kasy.
    >
    > Bzdura.

    Fajnie że się przedstawiłeś, ale wróćmy do sedna wątku :)

    //Wybór konkretnego roszczenia w ramach sekwencji - naprawa lub wymiana -
    należy do kupującego.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=139#2
    //

    //
    Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo
    wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa
    wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar.
    Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas
    żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam
    zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody.
    Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie
    jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390
    //

    //
    Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej, jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
    naprawę albo wymianę na nowy.

    Roszczenie o naprawę towaru lub jego wymianę na nowy jest podstawowym
    roszczeniem konsumenta w przypadku zaistnienia "wadliwości" towaru.
    Skorzystanie natomiast przez kupującego z uprawnienia do żądania obniżenia
    ceny lub z prawa odstąpienia od umowy ma charakter wyjątku i jest
    uwarunkowane szeregiem okoliczności.

    http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html
    //

    or more....
    http://www.google.pl/#hl=pl&biw=1440&bih=692&q=Roszc
    zenia+konsumenta+z+tytu%C5%82u+niezgodno%C5%9Bci+tow
    aru+z+umow%C4%85&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=ffde
    e2be4ac63c1c

    Dobra, nie będę cię więcej szkolił ;)
    Powiedz teraz co masz na swoją bzdurę?


  • 8. Data: 2010-11-08 08:31:33
    Temat: Re: KC, reklamacja telefonu SE
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:1sw4ww132mnw7$.1kds0xs9sqyiw$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 5 Nov 2010 11:18:37 +0100, Konrad napisał(a):
    >
    >>> To Ty jako konsument WYBIERASZ czy ma być wydana rzecz wolna od wad, czy
    >>> naprawiona. W ostateczności - zwrot kasy.
    >>
    >> Bzdura.
    >
    > Fajnie że się przedstawiłeś, ale wróćmy do sedna wątku :)
    >
    > //Wybór konkretnego roszczenia w ramach sekwencji - naprawa lub wymiana -
    > należy do kupującego.
    >
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=139#2

    Cytowanie bezsensownych komentarzy opartych na zasadzie "dałabym ci chleba z masłem
    alem go zjadła" nie zwalnia z obowiązku logiczmego myślenia a jeżeli takowym nie
    dysponujemy to przynajmniej przeczytania kilu rozstrzygnięć sądowych w podobnych
    sprawach. Bzdura napisana przez kogo innego nadal niestety pozostaje bzdurą.


    K.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1