  • 1. Data: 2010-03-26 09:27:28
    Temat: Zakaz fotografowania. A jednak?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ...czyżby miał w pewnych miejscach oparcie w przepisach...

    Zarządzenie Dyrektora Portu Lotniczego nr 141
    "Na podstawie art. 82 ust. 3 Ustawy Prawo Lotnicze z dnia 3 lipca 2002 r.
    (Dz. U. 2002 nr 130 póz. 1112) zarządzam co następuje:
    Na terenie Portu Lotniczego zabrania się: (...)
    Fotografowania lub filmowania, bez stosownego zezwolenia, stanowisk kontroli
    bezpieczeństwa pasażerów i bagaży oraz punktów kontroli paszportowej i
    kontroli dokumentów. "

    Art. 82.3 Prawa lotniczego "(...) zarządzający lotniskiem: (....) wydaje
    zarządzenia, nakazy lub zakazy oraz polecenia związane z zapewnieniem
    bezpieczeństwa i ochrony lotów oraz porządku na lotnisku, obowiązujące w
    stosunku do wszystkich osób znajdujących się na terenie lotniska"

    Abstrahując: Czyżby więc i nawet gmina teoretycznie mogła skutecznie
    zabronić fotografowania pewnych miejsc, oczywiście jakby miała jakieś
    uzasadnienie...??? Art. 40 Ustawy o samorządzie gminnym.

  • 2. Data: 2010-03-26 10:18:14
    Temat: Re: Zakaz fotografowania. A jednak?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 10:27:28 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Abstrahując: Czyżby więc i nawet gmina teoretycznie mogła skutecznie
    > zabronić fotografowania pewnych miejsc, oczywiście jakby miała jakieś
    > uzasadnienie...??? Art. 40 Ustawy o samorządzie gminnym.

    "Na podstawie upoważnień ustawowych..."

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 3. Data: 2010-03-26 10:21:38
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Abstrahując: Czyżby więc i nawet gmina teoretycznie mogła skutecznie
    > zabronić fotografowania pewnych miejsc, oczywiście jakby miała jakieś
    > uzasadnienie...??? Art. 40 Ustawy o samorządzie gminnym.

    Art. 40 pkt 3 Ustawy o samorządzie ma w treści "w zakresie
    nieuregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach" a
    fotografowanie w kilku innych ustawach regulowane jest więc
    nie specjalnie mogę sobie wyobrazić jakie gmina miała by
    uzasadnienie.

    --
    Łukasz Bąk

  • 4. Data: 2010-03-26 10:35:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony lotów oraz porządku na lotnisku,
    > obowiązujące w stosunku do wszystkich osób znajdujących się na terenie

    Dla zapewnienia bezpieczeństwa niniejszym nakazuje się chodzić po
    terenie nago :-P

  • 5. Data: 2010-03-26 10:49:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał
    > Art. 40 pkt 3 Ustawy o samorządzie ma w treści "w zakresie nieuregulowanym
    > w odrębnych ustawach lub innych przepisach" a
    > fotografowanie w kilku innych ustawach regulowane jest

    A w jakich to... jest zakaz lub zgoda na fotografowanie...?

  • 6. Data: 2010-03-26 11:56:18
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał
    >
    > A w jakich to... jest zakaz lub zgoda na fotografowanie...?

    Choćby wzmianki w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    Nie ma ustawy o fotografowaniu jeżeli o to pytasz. ;)

    Bardziej myślałem o tym czy jakaś gmina mogła by mi zabronić
    się fotografować (jako powiedzmy zbór obiektów) ze względu
    na jakiś wymyślny powód. Co prawda wymieniona przeze mnie
    ustawa odnosi się w większości do ochrony wizerunku i ma się
    nijak do budynków gminy. Idiotyczne by było to, że gmina
    mogła by zakaz fotografowania na swoim terenie dlatego
    rozumie, że zapis w pkt 3. likwiduje możliwość powstawania
    takich absurdów.

    Oczywiście dochodzi do tego fakt "posiadanych uprawnień" przez
    gminę który może jest wystarczający w tej kwestii w art 40 i
    ja nieco się zagalopowałem.

    --
    Łukasz Bąk

  • 7. Data: 2010-03-26 12:11:29
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał
    > "Na podstawie upoważnień ustawowych..."

    Eee... art. 40.3

  • 8. Data: 2010-03-26 12:24:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał
    > Choćby wzmianki w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    Ale to dotyczy innych kwestii, dobór osobistych osoby czy praw do utworu,
    akt ten nie reguluje zakazów filmowania w kwestii np. bezpieczeństwa
    obiektów itd.

    > Nie ma ustawy o fotografowaniu jeżeli o to pytasz. ;)

    Nie pytam, wiem:) I dlatego właśnie się zastanawiam nad kompetencją gminy,
    która w trosce o bezpieczeństwo mogłaby skorzystać z pokusy regulowania tego
    w zakresie, w jakim nie jest to regulowane przez prawo powszechne.

  • 9. Data: 2010-03-26 12:38:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 13:24:05 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Nie pytam, wiem I dlatego właśnie się zastanawiam nad kompetencją gminy,
    > która w trosce o bezpieczeństwo mogłaby skorzystać z pokusy regulowania
    > tego w zakresie, w jakim nie jest to regulowane przez prawo powszechne.

    Znalazłem jeden akt prawny, gdzie jest mowa o fotografowaniu, jest to
    rozporządzenie Wojewody Podkarpackiego z 15 maja 2001 r. w sprawie
    wprowadzenia na obszarze województwa podkarpackiego całkowitej ochrony
    gatunkowej wrony siwej (Corvus corone cornix) -- par. 2 pkt 2.

  • 10. Data: 2010-03-26 12:49:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > wprowadzenia na obszarze województwa podkarpackiego całkowitej ochrony
    > gatunkowej wrony siwej (Corvus corone cornix) -- par. 2 pkt 2.

    To jest zdaje się oparte na ustawie o ochronie przyrody - zakaz
    płoszenie itepe.