  • 81. Data: 2010-12-02 18:42:41
    Temat: błąd podstawowy
    Od: "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl>

    Od samego początku wychodzisz z błędnego założenia, że prywatnej drogi nie
    mozna z zyskiem sprzedać. Radzę zapoznać się choćby z tym artykułem:
    http://www.rp.pl/artykul/71793.html
    Streszczenie dla leniwych:
    Za wydzielenie części swojej działki na prywatną drogę wewnętrzną dostępną
    publicznie należy się odszkodowanie - tak uznał Europejski Trybunał Praw
    Człowieka w Strasburgu.

    Póki co w przepisach mamy bałagan i takie odszkodowania dostają tylko
    najwytrwalsi, ale nikt rozsądny nie odda za darmo działki drogowej w terenie
    gdzie ziemia jest droga - bo wie, że prędzej czy później zmusi gmine do
    wykupu po uczciwej cenie. A "uczciwa cena" to właśnie cena równa wartości
    gruntów przyległych - taki właśnie zapis znajduje się w znowelizowanym
    rozporządzeniu min. Infrastruktury o operacie szacunkowym. Wprawdzie projekt
    dojrzewa w ministerialnych szufladach już drugi rok, ale co się odwlecze to
    nie uciecze...
    Na twoim miejscu nie liczyłbym wiec na to, że właściciel odda za darmo coś
    wartego pewno z pareset tysięcy.

  • 82. Data: 2010-12-02 22:45:12
    Temat: Re: utrzymanie prywatnej drogi
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2010-12-01 07:48, spp wrote:
> [...]
    i-gasienicowe-honda/151-odsniezarka-honda-hs-1180t

    > Przecież autor nie pyta 'jak ułatwić _sobie_ odśnieżanie?' tylko 'jak to
    > zrobić na _cudzy_ koszt?'. :(

    cudzy - masz na myśli gminę, w której płaci podatki, i tą samą gminę,
    która ma obowiązek odśnieżać drogi?

    gacek

  • 83. Data: 2010-12-03 04:57:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 23:45, gacek pisze:

    > cudzy - masz na myśli gminę, w której płaci podatki, i tą samą gminę,
    > która ma obowiązek odśnieżać drogi?

    Nie - sąsiada który ma za darmo dać swój teren gminie (albo sprzedać za
    małe pieniądze).
    Zresztą już dzisiaj autor wyraźnie postuluje aby gmina odśnieżała mu ten
    kawałek - w końcu ta niewielka robota nic gminę nie kosztuje, niech to
    robi 'przy okazji'.

    --
    spp

  • 84. Data: 2010-12-03 07:14:25
    Temat: Re: błąd podstawowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.12.2010 19:42, Marcin D pisze:
    > Od samego początku wychodzisz z błędnego założenia, że prywatnej drogi nie
    > mozna z zyskiem sprzedać. Radzę zapoznać się choćby z tym artykułem:
    > http://www.rp.pl/artykul/71793.html

    Hmm... Interesujące. No nic, kolejna ustawa do przeczytania, pooglądam
    sobie też nowy plan - może da się zachęcić gminę do wykupienia?

    Mi to rybka.

    [ciach]

    > Na twoim miejscu nie liczyłbym wiec na to, że właściciel odda za darmo coś
    > wartego pewno z pareset tysięcy.

    To nie Warszawa - ziemia nie jest aż tak droga ;)

    Paredziesiąt - może. Swoją szosą mam wrażenie, że może stawiać okoniem
    nawet, jakby gmina chciała kupić. Jest troszeczkę ;) uparty - podobnie
    jak ja ;)

  • 85. Data: 2010-12-03 21:44:10
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 30.11.2010 09:38, Andrzej Lawa pisze:
    > Mam pytanie w sprawie utrzymania prywatnej drogi... Droga należy do
    > człowieka, który sprzedawał działki, jest na niej służebność dla 4 działek.
    >
    > Jak sobie zeszłej zimy szperałem po przepisach, odniosłem wrażenie, że
    > to ten właściciel ma obowiązek utrzymać drogę (nawierzchnia, odśnieżanie
    > itepe).
    >
    > Wczoraj jednak usłyszałem od "strony trzeciej" teorię, że "chyba to
    > użytkownicy mają obowiązek o nią zadbać". Czy coś się ostatnio zmieniło,
    > czy może coś przegapiłem?

    Przez moja dzialke rowniez idzie sluzebnosc nieodplatna i rowniez
    sasiedzi chcieli na nas wymusic odsniezanie. Skonczylo sie na tym, ze
    samodzielnie dokopuja sie do naszych sladow a potem jak Bog da - albo
    jada albo odkopuja dalej. Z uwagi na uwarunkowania sasiedzkie wspolne
    wynajecie traktora do osniezania nie wchodzi w gre, my wyjezdzamy zwykle
    bez problemu, wiec sorry ...
    Natomiast mysle, ze u Was zrzuta na traktor to swietny pomysl. Koszty
    nieduze, a wygoda wielka. Albo odsniezarka i dyzury sasiedzkie.

    > Swoją szosą dlaczego ten uparciuch w cholerę nie odda tej drogi gminie??
    > Zysku z niej żadnego nie ma, podatek musi płacić a nikt od niego samej
    > drogi nigdy nie kupi...

    U nas za X lat jest szansa na droge z drugiej strony. Moze on tez na to
    liczy? No i czasami nie da sie oddac "drogi" gminie, kiedy jest za waska
    (nasz przyklad).

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk